O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
„Česká“ automobilka Škoda moc často nepředvádí koncepční vozy, či své prototypy. Většinou se jedná o předprodukční verze sériových automobilů. Téměř všechny se nakonec dostanou do výroby. Je smutné, že ten nejvýraznější koncept se své sériové podoby nedočkal a pravděpodobně ani nedočká. Mluvím tu o konceptu Škoda Joyster.
Ten byl představen na autosalonu v Paříži 2006 a po své premiéře si získal velkou oblibu jak u odborné společnosti, tak samotných nadšenců. Jenže díky náporu koncernu VW, který má v područí už nějaký ten pátek naši Škodovku se nakonec Joyster do výroby nedostal. Což je rozhodně škoda, protože by výrazně oživil portfolio vozů Škoda.
Samotný koncept Joyster vychází z sériové verze Roomsteru, který v té době nebyl ještě k vidění na českých silnicích, ale byl těsně před dokončením. Měl být sportovním dvoudveřovým automobilem, který měl uchvátit především mladší generaci. Na svou dobu vypadal neuvěřitelně svěže a technologicky na výši. LE diody v světlometech, přístrojová deska. Tím překvapila škodovka svět, ale bohužel zbytečně. Věřím, že pokud by škodovka prodrala do sériové výroby, tak by výrazně změnila pohled automobilové společnosti na sebe. Joyster by totiž vyčníval z řady rodinných/manažerských vozů Škoda, které byly nenápadné jako šedé myšky oproti konkurenci. Chcete se o konceptu Škoda Joyster dozvědět více? Podívejte se na projekt Koncepty.cz, kde najdete informace jak o Joysteru, tak o konceptech ostatních automobilek.
Autor: Ondřej Martinek