Montáž ESP do Škody Octavia
Stabilizační systém ESP: Elektronický systém ESP stabilizuje vůz při průjezdu zatáčkou, a eliminuje tak riziko smyku. Součástí ESP je i systém DSR (Driver Steering Reccommendation), který zajišťuje spolupráci mezi brzdami a posilovačem řízení.
Upozornění: Návod je určen pro zkušeného automechanika. Montáž není vhodná pro laika ani pro domácího kutila. Brzdy jsou bezpečnostní prvek a není radno si s tím zahrávat!
Potřebné díly:
(vycházím z toho, že auto má ABS)
- 1. Podvolantový snímač, ten najdete skoro ve všech koncernových autech co mělo ESP teda na platformě PQ34
- 2. Senzor rotační rychlosti a příčného zrychlení, u novějších verzí je to duosenzor ( senzor rotační rychlosti a příčného zrychlení je v jedné krabičce) u 4X4 je třeba ještě snímač podélného zrychlení + držáky
- 3. Hlavní brzdový válec, popřípadě komplet s posilovačem, na hlavním brzdovým válci je snímač tlaku v brzdovém válci.
Složitost nemůžu posoudit, to musí každý sám, napíšu jak jsem postupoval já.
- 1. První do čeho jsem se pustil bylo povolení ovzdušovacích šroubů na kolech, to je asi základ bez kterého se nehnete dál.
- 2. Proto aby se mohla vyměnit jednotka ABS za ESP je třeba vyndat u TDI vzduchový filtr s váhou vzduchu, vyndat baterii a konsoli na baterii a pak taková malá černá skříňka v motorovém prostoru, je hned nad vzduchovým filtrem.
- 3. Vymačkat všechnu brzdovou kapalinu, aby se nezdělal motorový prostor.
- 5. Pak se musí vyndat hlavní brzdový válec, doporučuji vyndat to jako komplet s hlavním posilovačem, takže je třeba jít do interiéru a tak sundat ten plast pod volantem, sundat pedál (to je pěkně náročný) a vyšroubovat 4 šrouby co drží podtlakový posilovač s hlavním brdovým válcem, byl jsem překvapen, že to jde vytáhnout, aniž by se v motorovém prostoru muselo něco dalšího rozebírat.
- 6. Vyndat volant a rozebrat plasty, to nebudu popisovat, to je zbytečné a na webu je to i s obrázkama. Volant se vyndavá, aby se mohl dát podvolantový snímač.
Takže auto je dokonale rozbrabčené a je na čase to začít dávat do kupy, aby to makalo.
- 1. Začal jsem od podvolantového snímače, nadat ho není problém, připojit už je trochu horší, je tam 5 vodičů, 2 jsou CAN, já jsem CAN napojil k budíkům, takže je třeba vyndat budíky, taky nebudu popisovat. Další vodič je zem, další 30ka a poslední 15ka to kam jsem to připojil nebudu řešit. Na dotaz vysvětlím. Po připojení jsem kouknul, jestli je podvolantový modul vidět na CANu, u mě nebyl, protože jsem dal špatně napájení, jinak když se napojí dobře, tak není problém.
- 2. Dal jsem duosenzor, ten je umístěný pod volantem, na tyči co je na ní položená palubovka. Líp to asi nedokážů popsat, když to někoho bude zajímat, tak to budeme řešit individuálně. Od Duosenzoru vedou 4 dráty do ŘJ ESP, takže je třeba ty dráty protáhnout do motorového prostoru, to je taky idividuální, já to táhnul jednou nevyužitou dírou nad posilovačem brzd.
- 3. Nandal jsem posilovač s hlavním brzdovým válcem, na hlavním brzdovým válci je snímač tlaku od kterého vedou 3 dráty do ŘJ ESP
- 4. Nasadit ŘJ ESP do držáku a připojit trubičky, do konektoru se musí napojit ty 4 dráty od duosenzoru a 3 dráty od snímače tlaku v hlavním brzdovým válci.
- 5. Správně nakódovat ŘJ ESP, a kouknout na chyby co hlásí, měli by tam být jen 3. První by měla být, že není rozpoznán tlak v brzdovém válci, druhá, že není nastavení duosenzoru a třetí, že není nulová poloha snímače úhlu natočení. Když to bude hlásit jen tyto tři chyby je skoro vyhráno.
Teď to vezmu trochu hopem.
- 6. Ovzdušnit brzdový systém
- 7. Test akčních členů (jedna z jendůležitějších věcí, je to vlastně ověření, jestli člověk čirou náhodou nepřehodil brzdové trubičky, je to sice skoro nemožné, ale jistota je jistota)
- 8. Nasadit všechny potřebné věci, aby auto mohlo jet
- 9. Udělat základní nastavení všech snímačů. Základní nastavení volantu, snímače tlaku v brzdovém válci a základní nastavení duosenzoru. Na dotaz opět kdyžtak blíž vysvětlím
Toť vše. Celý mě to trvalo 19 hodin a to jsem to dělal poprvé, jako mechanik jsem mírně pokročilý a elektrikář skoro prof.
Co se týká té kabeláže, tak jsem se snažil sehnat ty barvy, ale marně, takže jsem jen dodržel průřezy vodičů. Z kabeláže se musí připojit 5 drátů od podvolantového snímače, pak dotáhnout 4 dráty od duosenzoru do ŘJ ESP a pak 3 dráty od snímače tlaku do ŘJ ESP, toť vše. Tím, že jsem přestavoval z ABS EDS ASR, tak jsem tlačítko neřešil, ale jinak se musí dotáhnout ještě drát do ŘJ ESP od tlačítka. Tlačítko má 4 dráty. Jeden vede na 15ku, jeden do ŘJ ESP jeden na zem a jeden na podsvícení 58d.
Poznámka: ESP jde dodělat do všech octavii od MJ 00, u starších modelů není příprava pro uchycení senzoru rotační rychlosti a příčného zrychlení popřípadě pro novější duosenzor.
Pak je ještě důležité, jestli je to octavie před, nebo po faceliftu. Když je to před faceliftem, tak v octavii je system brzd MK20, po facelitu je MK60. ESP existuje jak pro MK20 tak i pro MK60.
Pro vůz 4x4 je potřeba ESP z verze 4x4 a senzor podélného zrychlení.
Autor: FrantisekM
Automechanik, který Vám v případě zájmu může ESP namontovat fr.mottl@post.cz .
Tak jsem domontoval ESP ale
Tak jsem domontoval ESP ale nemužu udělat zákl nastavení jelikož mi to píše stále chybu 00778 a ta nejde smazat
po výborné radě fr.motlla mám
po výborné radě fr.motlla mám ESP funkční čímž mu moc děkuji.
Ahoj, jde to namontovat na
Ahoj, jde to namontovat na Octavii 1 s faceliftem rok 2002 1.6i benzin?
Ahoj, jde to namontovat na
Ahoj, jde to namontovat na Octavii 1 s faceliftem rok 2002 1.6i benzin?
Kdyby měl někdo zájem, mám
Kdyby měl někdo zájem, mám připravenou jednu sadu ESP k namontování. Cena za díly a montáž je 10 tis.
kontakt: fr.mottl@post.cz
Ahoj, včera jsem se vrátil z
Ahoj, včera jsem se vrátil z montáže ESP na octavii 1 1,9 tdi, jsem naprosto spokojen, jak s výsledkem, tak i s celou profesionální prací od výše jmenovaného šikovného profíka. Pokud jen trochu přemýšlíte nad montáží ESP do vašeho vozu, jděte do toho, chybu neuděláte a nenechte se od toho odradit jinými rádo odborníky, opravdu doporučuji všem. Tak ještě jednou děkuji
Ahoj, dost mě ta montáž ESP
Ahoj,
dost mě ta montáž ESP zajímá, chci se zeptat, jestli po výše popsané montáži ESP mi bude ESP pracovat tak jako originál montované, jde mi o to, že jsem nikde nepostřehl spojení řídící jednotky ESP s řídící jednotkou motoru, nedovedu si vysvětlit, jak mi ESP bude omezovat třeba plyn, vím, že pokud jedu s vozem s ESP, dám plnej plyn v zatáčce a auto se urve, začne blikat signalizace ESP a okamžitě mi to odstaví plyn, plyn je odstaven do té doby, než je auto stabilní. Také mě zajímá na kolik vyjdou ND potřebné na montáž ESP. Pokud se namontuje tímto zbůsobem ESP, má potom vozidlo i funkční ASR ? i když ho předtím vůbec nemělo? Děkuji za odpověď
ahoj, nevite někdo jak to
ahoj, nevite někdo jak to bude v případě montáže ASR ?? je možný abych v autě ASR měl a neměl jsem tam ten knoflík na vypínání? dík
Prosimte muzes tam dopsat
Prosimte muzes tam dopsat vyrobni cisla u tech dilu co jsou zapotrebi? Dik :-)
Měl bych zájem o montáž ESP
Měl bych zájem o montáž ESP mám Octavku kombi 4x4 19tdi 66kw r.v.2000 kolik to přibližně stoji...děkuji za odpověď Petr
zrovna budu vyndávat ze 4x4
zrovna budu vyndávat ze 4x4 octavk ESP tak pokud máte zájem je to na prodej za 5000 se vším co je potřeba máte zájem???
Napiš na fr.mottl@post.cz
Napiš na fr.mottl@post.cz někde má inzerát a tuším okolo 20ti matroš s prací.
Octavia Combi 1,9TDi.
Ahoj zabiáku prosím tě,není
Ahoj zabiáku prosím tě,není to tak dlouho někdo tu dával odkaz tuším že zrovna ty na přední i zadní nárazník na oktu,nemůžu to najít pomůžeš mí díky
ahoj já jsem taky nahazoval
ahoj já jsem taky nahazoval par odkazu na narazniky nemysliš tenhe??
http://www.reviloshop.cz/store/default.asp?lngDepartmentID=918
jsou fakt peckový!!!
Věrný Člen ŠkodaOctavia.cz...Škoda Octavia Combi 1.9TDI. Soft by Chipforum.cz
jasný to jsou
jasný to jsou ony....Přemejšlím jestli je lepší rs nebo tento ale asi je to jasná volba
LIBODI:pokud chces byt
LIBODI:pokud chces byt zviditelnen tak urcitě tento jen nezapomen ze to je bez laku a jen zaklad ceka te napasovat na auto vybrousit pod vodou nastrikat vybrusovacím kytem jelikoz jsou od vyroby hrube a nerovne vybrousit.potom vybrousit do jemna zas pod vodou nastrikat a potom nandat na auto a jeste se musis modlit at nekoupis zmetek jako ja ten naraznik co mam ten to byl voprus dat do kupy kryvej hrbolatej atd tyden trvalo nez vypada tak jak ma a jeste to neni ono v lete se to doladi na 100%.jinak je to fakt peknej bodikyt to musim uznat.a pokud nechces mit takove sran... kup si RS paket v laku a mas vystarano taky neni k zahozeni.zatim
Věrný Člen ŠkodaOctavia.cz...Škoda Octavia Combi 1.9TDI. Soft by Chipforum.cz
dobre si sa rozhodol je to
dobre si sa rozhodol je to pekny body kit
anglicak 1,8t 4x4 :-)
uf este ze to mav vo vybave
uf este ze to mav vo vybave je to super vecicka malsom snov docinena fak aniel strazny
anglicak 1,8t 4x4 :-)
Zdravim, ked mam v aute ASR
Zdravim, ked mam v aute ASR tlacitko, znamena to ze mam aj ESP? Je to spolu, alebo kazdy system je zvlast?
Pokud mas ASR tak mas i ESP
Pokud mas ASR tak mas i ESP
To není úplně pravda. ASR je
To není úplně pravda. ASR je součástí ESP, ale ASR je jen protiprokluz. Tzn. že když sešlápnu plnej kotel a kole se jen protáčí tak auto sníží otáčky aby se tak nestalo. Ale ESP ti v krajních situacích třeba přetáčivý smyk samo podle natočení volantu pozná že neni něco správně a začně brzdit jedno z kol aby tě dostalo zpět do směru. To ale ASR neumí. Sám v autě mám a vím že hraní si s ručkou na zasněženém parkovišti neni nic moc se zapnutým ESP, protože ti toho moc nedopřeje.
ESP je s ASR ESP je
ESP je s ASR
ESP je Elektronicky stabilizacni program, ktery v ramci fizikalnich zakonu zabranuje smyku (nemusite "vyrovnavat" auto ze smyku, ESP to udela za vas.
Spolus ESP je v jednotce ASR - tedy rizeni prokluzu, neboli kontrola trakce. Pokud se zadni kola toci pomaleji nez predni, jednotka ubere plyn... Tlacitkem ESP se vypina i ASR.
K montazi ASR staci snimace pricneho zrychleni a jednotka ABS/ASR
Pro instalaci ESP nebo ASR do benzinovych vozu, budete jeste navic potrebovat skrtici klapku. (U dieslu je plyn reseny elektronicky - u benzinaku mechanicky). Skrtici klapku jsem videl pouze u 1.8 preplnovaneho benzinu a mam takovy pocit ze pro slabsi motoriza pro O1 sevyrabi....