O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Motorek stěrače 5 dveře combi Vzhledem k tomu, že motorek byl funkční, pouze „zlenivěl“ a nechtělo se mu vracet do výchozí polohy, jsem usoudil, že vada bude spíš u hřídelky, kde občas vlivem zatečení vzniká rez a hřídelka se začne zadírat. Tomu odpovídal i pohyb ramínka stěrače, moc se mu do strany vážně nechtělo.. Rozhodl jsem se to tedy ověřit..
Postup:
Nejprve rozebereme plastový pátých kryt dveří (tapec). Nejlépe opatrně, neboť plastové západky mají tendenci prasknout. Já jsem si je posléze lehce máznul lékařskou vazelinou,takže „pro příště“ to bude snažší..
Z motorku odpojíme konektor (vlevo dole) a povolíme 3 matice s podložkou (10“) opatrně sešroubujeme až na konec šroubovic, kde jsem matky nechal úplně vytočené – ale nesundané!!!
Tento postup jsem volil proto,že jsem tušil,jak špatně půjde sundat ramínko stěrače…..což se potvrdilo. Tak teď ramínko… Odklopíme plastovou krytku stěrače (páté dveře) a povolíme matici (13“) …
Poznámka redaktora: nejprve střerač odkloníme od skla a pak ho teprve zkoušíme sundat. Pokud je přiložen na sklo pružina, která tlačí stěrač na sklo způsobuje to, že stěrač nejde sundat! Pokud i přes to nejde sundat pokračujeme dále:
Hřídelka s ramínkem drží jak přibitá,stříkám jí WD, kam jen dosáhnu i pod ramínko (přes trubičku rozprašovače)… Rukou ale s ramínkem nehnu. Podložil jsem si tedy ramínko stranovým klíčem a hadrem tak,že vznikla jednoduchá páka (vidlice klíče) opřená o plech a znak Škoda na dveřích. Pak jsem použil kladívečko a lehce ťukal na hřídelku proti páce – klíči a jím podloženému ramínku! Všude kolem je sklo pátých dveří, průchodka gumová a dost to pruží! Bacha na to,zmýlit se v ráně by bylo drahé! (poznámka redaktora Asi po 2 minutách povolila,bestie! Nic už nebrání v sundání motorku, úplným odšroubováním matic. Motorek jsem vysunul. Po stranách má v úchytech gumové průchodky s mosazným pouzdrem. Pouzdra jsem vymáčkl a průchodky vyňal,ale nutné to není. Spíš jen kvůli manipulaci s motorkem.
Rozebrání motorku:
Pomocí torxu jsem povolil 6 vrutů a sňal plechový kryt. Je zde vidět šnekové soukolí a hnací část hřídelky, která jse s ní spojená a jištěná kolíčkem v ozubeneném kole. Hřídelku jsem opatrně vyťukal kladívkem ven, a po vysunutí ozubeného mechanismu (v patce) jsem otáčením ze strany na stranu a tahem hřídelku dostal ven. Bacha,všude je napatlaná vazelína do vody, takže hadřík je nutný! Na první pohled bylo jasné,že nahromaděná rez po obvodu hřídelky bránila volnému pohybu v mosazném pouzdru, a proto holka šla i těžko ven... má kolem sebe úplný prstenec se rzí.
Hřídelku jsem mechanicky očistil a lehce zasmirkoval. Pochopitelně - chybějící a obroušenou zkorodovanou část nebylo čím doplnit, takže jsem ji (po odmaštění) alespoň lehce stříknul barvou na kola. Nějaká ta obroušená setina milimetru snad nehraje roli!
Pozor, když jsem kartáčkem na zbraně protahoval pouzdro hřídelky,vytlačil jsem ven malé těsnění a ucpávku, o tom jsem fakt neměl tušení, že je součástí korpusu. Neztratit!
Pak jsem hřídelkou namazal vazelinou do vody, a vsunul ji (kupodivu) lehce do pouzdra. Ozubení na její patce jsem přes vodící kolíček zasunul do otvoru v kolečku. Vše jsem ještě lehced přemáznul vazelinou a zbývá jen přišroubovat kryt. Do horní části komínku,ze kterého hřídelka trčí ven jsem opatrně zandal těsnící kroužek, máznul také vazelínu,a nacvakl ucpávku. Připraveno,“opraveno“. Motorek jsem zkušebně připojil ke konektoru - zapnu páčku cyklovače zadního stěrače. Vrní a točí se …. Povedlo se, maká jako čert!
Pak jsem do motorku nastrkal do ok korpusu 3 těsnící gumové vložky a zacvakl dovnitř pouzdra. Před protažením motorku skrz okno, jsem ještě očistil a odmastil gumovou průchodku ve skle, aby lépe přilnula. Montáž motorku nazpět je už záležitostí chvilky. Následuje osazení ramínka, zajištění maticí a nacvaknutí krytky.
Rozebraný motorek
Podložky s maticí M10
+ těsnění s pouzdrem
Hřídelka osazená, zamazáno vazelínou
před zakrytováním
Autor: Petr Vošoust
Zdravím mám problém,stále
Zdravím mám problém,stále beží zadní stěrač,motorek jsem dal novy.Neví někdo,co s tím?koncicky2@seznam.cz
Zdravím stalo se mi to samé
Zdravím stalo se mi to samé stěrač běží pořád tak se chci zeptat dá se s tím něco udělat nebo koupit noví díky za odpověď
Zdravím mám problém,stále
Zdravím mám problém,stále beží zadní stěrač,musel jsem vytáhnout pojistku.Neví někdo,co s tím?kubatrene@seznam.cz
Super návod dnes jsem to
Super návod dnes jsem to rozebral a opravil hřídelka byla rezavá tak 5krát tolik než autorova a ještě jsem při rozebrání zjistil že mám rozlomenou tu slabou trubičku co jde zkrz tu hřídelku na ostřikovač ale vše šlo perfektně hřidelku jsem obrousil nastříkal a namazal trubičku nahradil slabou tlakovou hadičkou a vše funguje jak má
Perfektní. Včera jsem ten
Perfektní. Včera jsem ten článek našel a dnes opravil....
Velký díky. Jirka
Paráda, dík moc za tip!
Paráda, dík moc za tip! Ušetřený peníze!!! Jen byla potřeba koupit hvězdičkový šroubovák =)
Funguje, vyzkoušeno amatérem
Funguje, vyzkoušeno amatérem o:) akorát jsem měl double problem, krome zrezlé osičky asi 10x tolik jako autor jsem mel zrezlé kovové převody zřejmě protekla voda z přívodu pro trysku ostřikovače co vede středem osičky. Vše vybroušeno, okartáčováno, vyměněn okroužek, a po složení točí jako nový plnou silou.
dobrej navod ... mam vsak asi
dobrej navod ...
mam vsak asi jinej problem. muze nekdo poradit? zadni sterac na combi mi vubec nejde ... stale napajeni tam jde ale nejde asi ovladaci, odstrikovac funguje ... prapinaci paka to neni, tu jsem menil dvakrat ... diky
Nebo už to máš vohnilí a
Nebo už to máš vohnilí a zaseknul se na krev...
Super návod.Včera jsem
Super návod.Včera jsem vyzkoušel a funguje.
Ušetřené 2 000,-Kč.
Díky
Ahoj,super článek a
Ahoj,super článek a foto.Škoda,že jsem na něj nenarazil dřív,než se mi osička zlomila.Příznaky byly totožné a já se na to vys...
Teď má syn némlich ten samej problém,tak to jde hned rozebrat a promazat.Ještě jednou díky,dobrá práce!!!
Totez jsem provadel na Fabii,
Totez jsem provadel na Fabii, akorat rameno sterace neslo za zadnou cenu ven! Musel jsem pouzit dvoubodovy stahovak, ale i tak to bylo na hodinu ve dvou.
na combiku si treba davat
na combiku si treba davat pozr na ostrekovac ked zacne voda ciest naspet ces motorik do dveri cez to hriadelu ide tenucka medena trubicka a velmi rad sa lame odprucam s ostrekovacom NEKRUTIT iba vytiahnut
anglicak 1,8t 4x4 :-)
Neznáte někdo nějakou
Neznáte někdo nějakou fičurinu na to, když se ukroutí ta trubička na ostřikování? Mi se to ukroutilo a všichni říkají koupit nový motor, ale je to drahé jak sviňa. Zatím jsem to vyřešil novým třetím brzdovým světlem, které v sobě má trysku, ale origoš byl lepší. Předem díky za radu!!
ja som pouzil tenku hadicu na
ja som pouzil tenku hadicu na vzduch aby sa ty tam zmestila triska zvisok starej tu medenej som vyvrtal abz ti tam presla ta hadicka ale zdasa my ze sa da kupit a nova triska bez motoku
anglicak 1,8t 4x4 :-)
ahoj, mam motorek zkorodovany
ahoj, mam motorek zkorodovany a proteka mi to do kufru, snazim se nekde najit nejakej bud jetej nebo novej a 2tis se mi za to fakt davat nechce, mam octavia combi 2000, porad te prosim kde lze vyhodne koupit pripadne nabidnete...diky
skus sa poobzerat na
skus sa poobzerat na vrakoviskach pasuje aj z fabii aj golfu
anglicak 1,8t 4x4 :-)