Přídavné PŘI-KOSTŘENÍ motoru

Skoda Octavia

Rozhodl jsem udělat přídavné při-kostření na motoru. Originální kostry jsou sice dostatečné ( pokud jsou v pořádku ) ale přídavné kostry nikdy neuškodí.

 

Na stránkách fórum Škoda Anglie dokonce tvrdí, že to muže pomoci s drobnými problémy jako třeba – kmitání ručičky rychloměru, někdy malé kolísání volnoběhu.

Každopádně kvalitní kostry není nikdy dost.!!!

 

Jako základ je potřeba sehnat kabel. Doma jsem měl dostatečné množství

AUTO-HIFI kabelu o průměru 10mm2 - ( auto-hifi označení je 8 AWG nebo 8 GA )

Na celé při-kostření je potřeba cca 220cm kabelu !!

Návod je určen pouze pro zkušené uživatele, kteří mají zkušenosti s elektrotechnikou.
Na vlastní nebezpečí. 


 

Pak je zapotřebí sehnat kvalitní měděná očka ( průměr oček podle uchycení na karoserii ) Já jsem měl očka s vnitřním dírou 8mm.

 

Dále se připravíme pájku, nožík, kleště, cín a kdo chce omotat daný kabel přídavnou izolací, tak ještě černou látkovou pásku.

 

Teď si rozvrhneme místa, kde budeme přidělávat dané kostry.

  

Body 1 , 2 , 3 , 4 , 6 , 7 – volně přístupná kostřící místa.

 

Bod 5 – sériové kostření od baterie na bloku motoru. No toto místo také vedeme přídavnou kostru.

 

Kostření povedeme       délky kabelů

  1 k 2        -                47cm

2 k 4        -                68 cm

2 k 3        -                 45cm

3 k 5        -                 20cm
                                                           
3 k 6        -                 55cm

6 k 7       -                    20cm

 

Veškeré šroubky jsou na 10 klíček případně 8 Imbus. Na bloku motoru je 13 klíček.

Nyní je potřeba nasadit očka na kabely a zapájet.

 

Takto vypadá hotový připravený kostřící kabel

 

Zde je vidět jednotlivé provedení ukostření

 

 

    

Díky tomu, že kabely jsem omotal černou látkovou páskou, nejsou v motoru skoro vidět. Kudy kabely v motorovém prostoru povedeme je na každém rozhodnutí. Podle toho je i potřeba upravit délku daných kabelů. 

 

Pro zajímavost jak vést některé vedení kabelů

 

Z bodu 2 na 4.¨

  

Tímto je vše hotovo a dokonáno.

 

Osobně jsem na svém RS nepoznal žádné zlepšení či zhoršení. Nicméně je to práce cca. na 1.5 hodiny a kostry navíc ničemu neublíží.

 

Třeba to někomu z Vás v něčem pomůže. 

Přídavné PŘI-KOSTŘENÍ motoru
Obrázek uživatele mzlp

Já bych to lisoval a pak

Já bych to lisoval a pak zaletoval, přetáhl smšťovací bužírkou a je to.

Obrázek uživatele radegast

Po lisování je už zbytečné

Po lisování je už zbytečné letovat.
Akorát na to zas budeš tepelně působit a celá výhoda lisovaného spoje jde k šípku.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele mzlp

Zbytečné to neni a s

Zbytečné to neni a s lisováním se nic nestane, když se to řádně přiletuje.

Obrázek uživatele radegast

No, to je jak kdybys nýtovaný

No, to je jak kdybys nýtovaný spoj ještě svařoval.

Každý na to máme svůj názor.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele mzlp

To mas pravdu, kazdy ma svuj

To mas pravdu, kazdy ma svuj nazor. Ja jen cerpam ze svych zkusenosti a zkusenosti jinych firem elektromechanice a ne z toho co vypoti nejakej rozubrada v laboratori.

Obrázek uživatele agilive

Musím se tlemit jako krááva

Musím se tlemit jako krááva některým lidem to prostě nevysvětlíš ikdyž obdivuji Tvoji výdrž........jinak na co je ten návod dobrej?????

Obrázek uživatele radegast

Návod samotný neřeším. Někdo

Návod samotný neřeším.
Někdo si myslí, že kostry není nikdy dost.
Naštěstí to zde není o AV technice, kde naopak je třeba s kostrou pracovat VELMI opatrně.
"Silová" kostra, proč ne.
A už vůbec nepátrám po tom co vše spojoval v tomhle návodu a které jiné spoje tím nahradil/posílil. Třeba jen někde přemostil plech nebo blok kouskem kabelu.

A spoje?
No prostě buď použiju jeden typ anebo druhý, ale nikdy oba.
Každý má svoje výhody a omezení. A určitě zde neplatí, že kombinací obou sečtu výhody a vyruším omezení.
Ba právě naopak, výhody jdou k šípku a uplatní se jen omezení.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele radegast

Až na to, že pokud jde o

Až na to, že pokud jde o zatěžované spoje, tak určitě bych je neprováděl jako pájené, ale jen a pouze LISOVANÉ.
Pájený spoj se rád vyhřeje a každým dalším zatížením je to už pak jen horší a horší.
Dalších důvodů proč je lisovaný spoj vhodnější je samozřejmě víc.

Třeba:
http://sloupelektrotechnik.cz/?str=novinky

Takže přikostřit, proč ne, ale pořádně!

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele M.i.r.a.s._

prvotní návod byl z Anglie. A

prvotní návod byl z Anglie. A když jsem si to dělal na svém autě, tak jsem ho udělal také. A jak říkám kostry není nikdy dost !!!

Obrázek uživatele Jirin1.8

Vy nás tedy zásobujete pane

Vy nás tedy zásobujete pane KarfíkLaughing

Do V/RS nafta nepatří !

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení