O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Po návštěvě anglického fóra jsem se rozhodl na své Octavii RS udělat vzpěry nápravnice. Tyto vzpěry slouží ke zpevnění celého předku. K rozhodnutí pomohlo i to, že tyto vzpěry jsou originálním doplňkem koncernu VW a sériově se dává do Audi S3.
Návod je určen pro zkušené mechaniky, sportovní účely a na vlastní nebezpeční!
Cena velké vzpěry je cca. 1240,-Kč a cena těch menších vzpěr je cca. 800,-Kč. Nicméně menší vzpěry jsem si vyrobil sám a vetší vzpěru jsem sehnal na vrakovišti.
1: Nejprve je potřeba zakoupit spodní dlouhou vzpěru.
Tato je pod výrobním číslem 8N0199403B. Cena ve Škoda-Auto je cca. 1240,-Kč.
Dále je potřeba zakoupit dva šrouby, které drží vzpěru. Výrobní číslo je: N10467901
A dvě velké podložky se závity, které drží v nápravnici. Výrobní číslo je: N90914701
Na nápravnici jsou již díry přímo z výroby, takže odpadá nějaké vrtání. Jiné další díry, kam by se tato vzpěra připevnila již nejsou, tudíž se nemůžete splést.
2: Nyní si připravíme 1: šroub, 2: vzpěru, 3: podložku přesně v tomto pořadí.
Takto když máme připraveno, zasuneme jednu stranu do nápravnice. Stačí kousek nasadit a zbytek je potřeba pomocí heveru dotlačit do nápravnice. Následně utahujeme šroub a podložka se závitem se v nápravnici roztáhne a bude pevně držet. Teď povolíme šroub, sundáme vzpěru a tentýž postup uděláme s druhou stranou.
4: Když máme obě podložky v nápravnici, můžeme vzpěru nasadit a utáhnout.
!!! U mne osobně se vyskytl problém a to v tom, že když jsem do nápravnice nasadil podložky a začal utahovat tak se mne podložky protočili ! Takže pomocí COčka, jsem podložky lehce přichytil k nápravnici a utáhl znovu aby se více roztáhly v nápravnici a vše drží. !!!
5: Když bude někdo chtít si vyrobit zadní malé vzpěry a NE si je kupovat tak aspoň malý návod. Velkou vzpěru jsem sehnal na vrakovišti za pár korun, ale zadní malé vzpěry se sehnat nedali, proto jsem si je vyrobil.
(Poznámka editora: myslete na to, že cokoliv si vyrobíte sami nemusí na STK projít nebo nemusí fungovat tak jak výrobce zamýšlel, pro a proti si každý zváží sám)
6: Aspoň malý plánek vzpěr. Tloušťka materiálu je na každém z Vás. Doma jsem měl materiál o síle 7mm.
7: Na nápravnici jsou již opět připraveny dvě díry se závity na šroub na klíč číslo 13. Zde budou uchyceny vzpěry z jedné strany.
8: Na druhé straně nápravnice, kde se budou uchycovat vzpěry, jsou již potřeba vyvrtat díry a mužem vzpěry hned nasadit a utáhnout.
9: A tady je výsledek
Jízdní vlastnosti se tímto podle mého názoru o něco zlepšili. Při normální jízdě nic není cítit, avšak při ostřejší jízdě do zatáček je již toto znát.
Autor: Xxx
http://vw-audi.tw/index.php?s
http://vw-audi.tw/index.php?showtopic=29174
Podvozek ti vubec nepomůže,
Podvozek ti vubec nepomůže, jelikož se ti hýbe celá nápravnice a s tím podvozek nemá nic společného. A váha navíc? Nikoho nevytrhne to 1kg navíc. A jak jsem psal, u S3 je to originální doplněk tak proč to tam nedat.