O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Sundáme kolo, poté plastovou krytku v motorovém prostoru, která je nasazená na matici tlumiče.
Vezmeme inbus 7mm a zet-klíč 21mm nasadíme na matici a inbusem podržíme čep (šroub tlumiče) a odtrhneme.
Odpojíme kabely od abs a indikace brzdových destiček z držáku na tlumiči.
Povolíme matici šroubu v těhlici použijeme ořech 18mm.- šroub vyndáme ven.
Povolíme šroub stabilizátoru na ramenu, použijeme ořech 16mm.
Srazíme těhlici z tlumiče (horní matice tlumiče v motorovém prostoru stále našroubovaná, po sražení těhlice z tlumiče matici vyšroubujeme, sundáme hliníkový doraz a tlumič vyndáme ven.
Tlumič uchytíme a sevřeme jemně do svěráku a nasadíme stahováky pružin.
Stáhneme pružinu a povolíme vložku závitu (klíč zet 21+ 7mm ořech).
Sundáme gumové uložení, ložisko a misku.
Sundáme pružinu, ochranou manžetu a doraz tlumiče.
Nové věci nandáme v pořadí - doraz tlumiče, ochranná manžeta, pružina, miska, ložisko, gumové uložení a nakonec vložku zavitu.
Vložka závitu stačí zatím jen chytit a dotáhne se až po povoleni pružiny...
Při montáži zpět vyčistíme otvor v těhlici pro tlumič a mázneme tlumič, v místě kde jde do těhlice, vazelinou.
Dál je už montáž opakem demontáže. Chytíme nahoře tlumič ,tlumič naklepneme do těhlice, dáme do těhlice šroub a matici, utáhneme.
Pak chytíme a utáhneme šroub stabilizátoru.
Upevníme kabely ABS a indikace brzd. destiček do držáku na tlumiči . Nasadíme kolo dotáhneme a při úplně spuštěném autě horní matici dotáhneme.
Na pravé straně je postup stejný, jen je třeba vyndat poloosu z náboje kola, k povolení poloosy je třeba 12ti hraný ořech 30mm.
Pak povolíme kulový čep řízení ořech 19mm a buď stáhneme nebo vyrazíme. Pak povolíme na spodním svislém čepu 3 šrouby M8, ořech 13mm a dáme těhlici stranou.
Použité nářadí: ráčna + hlavice 13mm,16mm,18mm,19mm,21mm,24mm. V mém případě stahovák kuláku a pružin, na poloosu 12ti hrana hlavice 30mm a 7mm inbus na čep tlumiče, kladivo, uvolňovací sprej, ocelový kartáč, klíč- zet 21mm a očkoplochý klíč 18 a 19 mm.
Bez nějakých komplikací jsem obě strany udělal s demontáží a montáží za 1h:15minut
Autor: klicpera.vojta
Ahojda servis nech udělat
Ahojda servis nech udělat laserovku a přitom Ti to seřídí pokud to půjde......respektive nebude to zrezlý jako krááva.....
Cus a na ty naprave se neda
Cus a na ty naprave se neda nic stelovat? ja na to koukal a nic sem tam nevidel. nemuze bejt vydojenej tlumic nebo pero??? raminka byli kdysi meneni, tak nevim jesi to neni lusko hlavniho ramene????
Cus mel tady neko problem s
Cus mel tady neko problem s 4x4 napravou, presneji odklon zadni napravy. mam acka jako u skoda 120 mb. poradte co stim???
Cus mel tady neko problem s
Cus mel tady neko problem s 4x4 napravou, presneji odklon zadni napravy. mam acka jako u skoda 120 mb. poradte co stim???
Ahoj moc pěkný návod . Chci
Ahoj moc pěkný návod . Chci se zeptat co musím koupit a kolik to vše dohromady stojí a kde si ty díly kupoval , hodlám to taky udělat jelikož jízda po kostkách je hrůza , už jsem vyměnil silentboky na ramenech i tyče stabilizátoru a komplet čepy , tak mě nenapadá už nic jiného kromě uložení tlumičů . A ještě jeden dotaz co je ta věc úplně na hoře vypadající jako nějaká svorka na obrázků č. 9 kde je všechno nářadí .
Ahoj dekuji za chvalu, je to
Ahoj dekuji za chvalu, je to stahovak kulovych cepu rizeni, dily byly original takze o malinko drazsi,ale uz si presne nepamatuji cenu(pokud budes chtit muzu nejak dohledat) Volil jsem originalni dily,protoze nemam dobre zkusenosti s nejakyma nahradama hlavne co se tyka te hlavni gumy. menil jsem krom tlumice a pruziny temer vse kdyz uz jsem to delal a mel to rozebrane.
Mě spíš zajímala orientační
Mě spíš zajímala orientační suma ať si udělám představu a mužů si to nějak našetřit . Co se týká té hlučné jízdy po kostkách myslíš že to budou dorazy nebo ještě něco jiného ?
pocitej cca 500 na jednu
pocitej cca 500 na jednu stranu. zalezi co budes chtit vse menit v navodu to mas rozepsane a vyfocene co tam vse je. a hlavne take vyrobce no.
tezko takhle radit cim to muze byt , co to presne dela za zvuky? pokud si ale udelal ramena a komplet stabilizator tak nejvetsi pravdepodobnost ze ano. postav auto na rovnou silnici, otevri kapotu a podivej se jak mas vysoko ty,, hlinikove misky ´´ od kastle vyfot,nahraj obrazek a uvidime vic
Pýtam sa preto, lebo niečo mi
Pýtam sa preto, lebo niečo mi drnčí v pred. náprave na ľavej aj pravej strane a silentbloky + spod. čapy(Meyle) + čapy riadenia su OK.Je možné,že tá vôľa je na tých dieloch čo su na fotkách?Daju sa kupiť tie diely zvlášť - ich názov + prip.č.dielu.Vďaka za odpoveď.
Muze to delat jeste
Muze to delat jeste stabilizator,ale to by spis klepalo. Kazdopadne kdyz otevres kapotu tak se podivej jakou mas mezeru mezi hlinikovm dorazem a kastli. Nejaka mezera tam je,ale nesmi byt moc velika. jasne je ze cim vetsi mezera tim vic je horni pryzove ulozeni vymackane. Dily se daji koupit zvlast a pokud budes chtit cisla tak ti je muzu napsat taky,ale kazdopadne pryzove ulozeni + lozisko+ doraz kup original.
Na fotke č.11 - čo to
Na fotke č.11 - čo to znamená?Porovnanie starého vs nového dielu?
Ano presne tak porovnani
Ano presne tak porovnani Noveho a Stareho dílu
Dobrý Postup. Na Obrazku č.
Dobrý Postup.
Na Obrazku č. 17 nemaš nahodou prasknutu pružinu?
Krasnej postup...ale jen se
Krasnej postup...ale jen se zeptam proc je povolovat poloosu ? kdyz jsem to delal ja tak nebyl potreba...
Dekuju za pochvalu postupu,U
Dekuju za pochvalu postupu,U nekterych octavii co jsem delal jsem poloosu take nemusel povolovat a slo to odtlacit,ale u nekterych zase jo. Nic mene poloosu jsem musel povolit spolecne se spodnim cepem (3 srouby M8) abych dal tehlici celou na stranu,protoze jsem jinak nedokazal stlacit tehlici i s ramenem dolu aby mi to vyslo na vyndani tlumice z tehlice. poloosa je moc dlouha a prici se. Ono v celku pak neni problem uz povolit tu jednu matici a 3 srouby protoze geometrie se musi udelat tak jako tak. na leve strane to jde super bez povoleni poloosy a cepu. Ta pruzina praskla neni, byla to jen odloupla barva...