Výměna silentbloků na výfuku

Skoda Octavia silentblok

Po dlouhém váhání jsem se rozhodl, že na své Octavii 1, 1.8T RS, vyměním všechny silentbloky na výfuku. Jelikož silentbloky byly doposavad původní ( 115000km ) a hlavně zadní část výfuku už padala dolů a nevypadalo to dobře.

Takže následovala koupě potřebných věcí:


Silentbloky  –  2x  přední pod montážním žebrem ( 1J0 253 144 E, G )
                          1x  Levý zadní s plechem  ( 1J0 253 144 J, A )  guma ve tvaru trojúhelníku
                          1x  Pravý přední  s plechem   ( 1J0 253 144 )
Spojovací spona zadního a předního dílu výfuku ( 357 253 141 A ) – neměnil jsem, byla v pořádku
Silikonová barva na výfuky do 700°C – mám odzkoušeno barvu  BISIL Thermo  -  cena cca. 220,-Kč, v barvě jsou malé částečky kovových částic.

silentblok-1.jpg 

silentblok-2.jpg

Potřebné nářadí a nezbytné věci pro práci:

 

Gola sada – stačí myslím hlavně voříšek č. 13 nebo 17 nevím už přesně

Pracovní světlo

Povolovač šroubů – stačí i WD40

Měděná pasta  -  namazání závitů aby nezrezli v karoserii, stačí i vazelína

Smirkový papír – různá zrnitost, záleží na stavu výfuku

Ocelový kartáč

Kovová škrabka – na větší kusy

Trochu odmašťovacího prostředku na umytí výfuku – používám čistič na brzdy, nebo ředidlo

Štětec – rovný malý, nebo tzv. zárohák, s ním se dostaneme úplně všude

 

silentblok-3.jpg

Postup práce:

 

Nejprve si sprejem povolovačem šroubů, nastříkáme všechny šrouby, které budeme povolovat. V tomto případě na zadním dílu výfuku, a necháme působit, případně i sponu výfuku

silentblok-4.jpg

silentblok-5.jpg

Pak pomocí ocelového kartáče, očistíme celou délku výfukového potrubí od větších částí rzi, případně použijeme škrabku. Ocelový kartáč je dobrý na spojovací sponu zadního a předního dílu výfuku.

silentblok-6.jpg

 V mém případě nebyla potřeba měnit, takže se pořádně očistila.

Pokud toto máme, celý výfuk a potrubí pořádně očistíme smirkovým papírem, nejlépe jak to jde. Čím více čisté to bude tím lépe a silikonová barva lépe přilne a bude držet více a déle, i když se stejně tato barva tzv. vypálí, až se výfuk pořádně ohřeje.

silentblok-7.jpg

Pokud máme očištěno, celé výfukové potrubí řádně odmastíme.  Povolíme držáky zadního dílu výfuku a výfuk si svěsíme trochu dolů, aby se nám lépe natíral zadní díl z vrchu.  Pokud máme natřenou vrchní část výfuku, namontujeme nazpět nové silentbloky a natřeme zbývající zadní část výfuku.

 silentblok-8.jpg

 silentblok9.jpg

Postupně natřeme výfukové potrubí, až k přední části, kde budeme měnit silentbloky pod montážním žebrem.  

  silentblok-9.jpg

U montážního žebra, povolíme dva šrouby na každém silentbloku ,( nechtělo se mi povolovat celé montážní žebro ) a vyndáme silentbloky. Získáme lepší přístup nad montážním žebrem pro očištění, odmaštění a  natření.

Při nasazování nových silentbloků, jsem lehce stříkl měděnou pastu na vnitřní část silentbloků, aby lépe klouzli do navařených držáků ( vodorovných  tyček ).

   silentblok-10.jpg

Dále rukou lehce nadzvedneme výfuk v daném místě a nasadíme držáky. Jak jsou namazány, tak klouzly na své místo úplně lehce. Po-té jsem stříkl měděnou pastou šrouby, kterými se silentbloky utahují na montážním žebru.

A dále už jen zbývá natřít zbývající část výfuku.

   silentblok-11.jpg

Celé to necháme pořádně zaschnout, cca. 2 hodinky ( není úplně nutné ), a už jen zbývá někam jed, aby se barva tzv. vypálila. Nebojte se toho, že to bude chvíli zavánět, jako by něco hořelo.

Až se barva pořádně vypálí, bude to v pohodě. Tímto postupem můžeme aspoň o něco prodloužit životnost našeho výfuku a je to cca. 1,5 hodiny práce.

Autor: M.i.r.a.s._

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení