O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Po dlouhém váhání jsem se rozhodl, že na své Octavii 1, 1.8T RS, vyměním všechny silentbloky na výfuku. Jelikož silentbloky byly doposavad původní ( 115000km ) a hlavně zadní část výfuku už padala dolů a nevypadalo to dobře.
Takže následovala koupě potřebných věcí:
Silentbloky – 2x přední pod montážním žebrem ( 1J0 253 144 E, G )
1x Levý zadní s plechem ( 1J0 253 144 J, A ) guma ve tvaru trojúhelníku
1x Pravý přední s plechem ( 1J0 253 144 )
Spojovací spona zadního a předního dílu výfuku ( 357 253 141 A ) – neměnil jsem, byla v pořádku
Silikonová barva na výfuky do 700°C – mám odzkoušeno barvu BISIL Thermo - cena cca. 220,-Kč, v barvě jsou malé částečky kovových částic.
Potřebné nářadí a nezbytné věci pro práci:
Gola sada – stačí myslím hlavně voříšek č. 13 nebo 17 nevím už přesně
Pracovní světlo
Povolovač šroubů – stačí i WD40
Měděná pasta - namazání závitů aby nezrezli v karoserii, stačí i vazelína
Smirkový papír – různá zrnitost, záleží na stavu výfuku
Ocelový kartáč
Kovová škrabka – na větší kusy
Trochu odmašťovacího prostředku na umytí výfuku – používám čistič na brzdy, nebo ředidlo
Štětec – rovný malý, nebo tzv. zárohák, s ním se dostaneme úplně všude
Postup práce:
Nejprve si sprejem povolovačem šroubů, nastříkáme všechny šrouby, které budeme povolovat. V tomto případě na zadním dílu výfuku, a necháme působit, případně i sponu výfuku
Pak pomocí ocelového kartáče, očistíme celou délku výfukového potrubí od větších částí rzi, případně použijeme škrabku. Ocelový kartáč je dobrý na spojovací sponu zadního a předního dílu výfuku.
V mém případě nebyla potřeba měnit, takže se pořádně očistila.
Pokud toto máme, celý výfuk a potrubí pořádně očistíme smirkovým papírem, nejlépe jak to jde. Čím více čisté to bude tím lépe a silikonová barva lépe přilne a bude držet více a déle, i když se stejně tato barva tzv. vypálí, až se výfuk pořádně ohřeje.
Pokud máme očištěno, celé výfukové potrubí řádně odmastíme. Povolíme držáky zadního dílu výfuku a výfuk si svěsíme trochu dolů, aby se nám lépe natíral zadní díl z vrchu. Pokud máme natřenou vrchní část výfuku, namontujeme nazpět nové silentbloky a natřeme zbývající zadní část výfuku.
Postupně natřeme výfukové potrubí, až k přední části, kde budeme měnit silentbloky pod montážním žebrem.
U montážního žebra, povolíme dva šrouby na každém silentbloku ,( nechtělo se mi povolovat celé montážní žebro ) a vyndáme silentbloky. Získáme lepší přístup nad montážním žebrem pro očištění, odmaštění a natření.
Při nasazování nových silentbloků, jsem lehce stříkl měděnou pastu na vnitřní část silentbloků, aby lépe klouzli do navařených držáků ( vodorovných tyček ).
Dále rukou lehce nadzvedneme výfuk v daném místě a nasadíme držáky. Jak jsou namazány, tak klouzly na své místo úplně lehce. Po-té jsem stříkl měděnou pastou šrouby, kterými se silentbloky utahují na montážním žebru.
A dále už jen zbývá natřít zbývající část výfuku.
Celé to necháme pořádně zaschnout, cca. 2 hodinky ( není úplně nutné ), a už jen zbývá někam jed, aby se barva tzv. vypálila. Nebojte se toho, že to bude chvíli zavánět, jako by něco hořelo.
Až se barva pořádně vypálí, bude to v pohodě. Tímto postupem můžeme aspoň o něco prodloužit životnost našeho výfuku a je to cca. 1,5 hodiny práce.
Autor: M.i.r.a.s._