O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Výměna silentbloku stabilizátoru
Postup demontaze jednej strany.Montaz opacnym sposobom.Podobne aj na druhej strane.
Povolime skrutky kolesa , vozidlo nadvihneme a koleso demontujeme
Rameno PN odlahcime prizdvihnutim a skrutku stabilizatora vyskrutkujeme
Odskrutkujeme skrutku objimky kluc c 13 / gola/
Objimku odtlacime
Silenblok vyberieme
Zalozime novy silenblok,nasadime objimku, pakou pritlacime k naprave a srutku objimky zaskrutkujeme.Pripojime stabilizator k PN ,namontujeme koleso a dotiahneme.
Autor: Ivan Lovinger
Dnes jsem provedl výměnu
Dnes jsem provedl výměnu včetně kostí stabilizátoru. Podvozek na dírách krásně utich. Na Octavii I r.2000, 1.9TDI COMBI mám stabilizátor 23mm, koupil jsem silentblok 21mm. Použil jsem i nové šrouby.
Chtěl jsem použít i nové ocelové držáky, ALE POZOR NA NÁHRADY z původ EU!
Tyto držáky NEPASUJÍ o cca 3mm, ale už je nestáhnete.
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0411336c-drzak-stabilizatoru-eu-...
Varuji před tímto výrobkem, cena odpovídá kvalitě.
Nějak z toho nejsem
Nějak z toho nejsem moudrej...prosím vás , jakej průměr toho silentbloku potřebuju na oct. 1 , 1,9 Tdi , 81 kw,r.v 1999,combi ? Díky Mirek
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=9rUj2KGQ5OY
Ukazka, jak to vypada, kdyz je to ulozeni (guma) vychozeny a je tam vule.
Poznatky: na tdi combi, kde mam stabilizator 23mm, sem koupil neorigo gumy 23mm za 90kc/ks (vyrobce nebyl uveden, ale byl na nich nanesenej klouzek), ale stejne sem je zarizl na 21mm (origo se prodavaji max pry v 21mm a maji na sobe logo VW a co sem se docetl, tak na 23mm stabilizatory se davaji ty gumy 21mm). Pro utazeni objimky pouzijte delsi sroub a pak ho vymente za kratsi origo. Jinak podle poznatku jinych davat radsi origo gumy. Jinak leva strana mi s neorigo lehce vrze, ale treba si to casem sedne :-) hlavne ze uz to nemlati, to byl horsi zvuk
TAKY JSEM TO VYMĚNOVAL A
TAKY JSEM TO VYMĚNOVAL A KOSTI JSEM KOUPIL KOVOVÉ CENA JE ÚPLNĚ NĚKDE JINDE NEŽ TA PLASTOVÁ A TY SILEMBLOKY JSEM DÁVAL S TKANINOU UVNITŘ TÉ GUMY JSOU TO ORIGINÁLNÍ A VÍCE VYDRŽÍ MÁM JE TAM UŽ 23000KM A JSOU POŘÁT JAK NOVÉ ALE FAJ JE TO ŽE TO SEM NĚKDO DAL TAKY JSEM NA TOM LABOROVAL JAK TO MÁM VYMĚNIT AŽ KÁMOŠ KTERÝ DĚLÁ VE ŠKODOVCE MI PORADIL. TAK JEN TAK DÁLE S PŘÍSPĚVKY AT SE TO NĚKOMU DAŘÍ SPRAVIT CUS
silenblok na fotografiích je
silenblok na fotografiích je poslední vyráběná varianta,starší typ byl hladký bez středního podélného výstupku a je proto nutné vyměnit i objímku.Při zpětné montáži je třeba aby část s výstupkem přišla dolů do spodní části k háčku objímky.Také není na škodu ošetřit nějak závit šroubu v objímce proti zarezavění,v nápravnici je sice v matce teflonový nástřik,ale ten při opětovném našroubování šroubu zmizí.Také bych doporučil vyměnu "kostí" (plastová spojovací čast stabilizátoru a ramena) za typ pro combi a 1,8T,jsou kvalitnější a nedochází k vytržení silenbloku se šroubem z plastového oka.
ak sa meni silentblok iba na
ak sa meni silentblok iba na stabilizatore, treba dat spravit geometriu?
na prednej náprave mi niečo
na prednej náprave mi niečo vrázga ked idem počas jazdy a auto zakolíše. to su tieto silentbloky?
jo, pokud to dělá na rovině
jo, pokud to dělá na rovině při propružení, tak jo, jestli to klepe na rozbitý cestě, můžou to bejt i čepy
:)
Super návod.... díky hoši :))