Výměna silentbloku u Škody Octavia spodního uchycení motoru za Powerflex

Skoda Octavia

Na své Octavii RS, jsem zjistil, že mám hodně vymačkané spodní uchycení motoru ( tzv. 3.bod, nebo KOST ),každý tomu říká jinak. Motor jsem měl dost volný a hodně se hýbal, nejvíce to bylo znát při nastartování motoru, kdy se motor slušně zaklepal.

Powerflex 

Varianty na výměnu jsou 2.

  1. koupit celé nové uchycení motoru v hliníkovém držáku – avšak cena cca. 1500,-Kč
  2. koupit jen samotný silentblok, který jde vyměnit samostatně – cena cca. 650,-

 

V mém případě jsem se rozhodl pouze o koupi samotného silentbloku. Na výběr je opět několik možností od různých výrobců - Powerflex, Strongflex atd...

Já jsem se rozhodl pro PowerFlex – a opět je zde několik množností. Silentbloky jsou rozděleny podle tvrdosti a označeny jsou různou barvou.

1.    červený – nejměkčí, hodí se ideálně na motory TDi

 2.     žlutý – tvrdší, ale stále měkčí varianta, hodí se na benzínové motory

 3.    modrý – tvrdý, hodí se na upravené motory

 4.    černý – tvrdý ( beton ),použití pro závodní účely

 

Já na svou 1,8T jsem se rozhodl, pro použití ŽLUTÉHO silentbloku.

 

Takže, teď je na řadě, vyndání spodního uchycení motoru

 

 

A máme vyndáno

  

Nyní rozebereme kost

 

 

Rozebráno a je hned i vidět, jak je první část sériového silentbloku vymačkána

 

Nyní vyndáme silentblok z držáku

 

Srovnání sériových silentbloků a Powerflex

  

Osobně jsem celou kost pořádně očistil, obrousil a nalakoval

 

Nyní styčné plochy kosti u silentbloků namazat dodanou vazelínou v balení

 

Nasadíme první část silentbloku na kost

 

Nasadíme druhou část silentbloku do držáku

 

Dále nasadíme držák se silentblokem na kost

 

A nasadíme poslední kus ( pokličku ) se šroubem a utáhneme

 

Celou kost máme složenou a provedeme montáž celé kosti zpět do vozidla

silentblok škoda octavia 

Celá práce i s lakováním trvala cca. 1,5 hodiny.

Po montáží se motor již tolik nehýbe, při nastartování se již neklepe. Další zlepšení bylo v akceleraci vozidla a rychlejší reakce na plynový pedál. Toto je způsobeno tím, že motor se již tolik nehýbe a na motoru je umístěno čidlo klepání motoru, které toto menší klepání snímá a dovolí rychlejší reakce.

Negativum vidím pouze v tom, že PowerFlex je přeci jen o něco tvrdší než sériové silentbloky a na volnoběh jsou o něco více cítit drobné vibrace. Ale nic hrozného.

Autor: Anonym

Obrázek uživatele Megasasek

Dneska taky dělal. Pravý

Dneska taky dělal. Pravý šroub zakořenil v té kosti a začal porod. Po hodině byl venku uff. dával jsem černevý mam tdi. Zjištěny malé vibrace ale jinak ok.

Obrázek uživatele kopriva555

Mě by spíš zajámalo, jestli

Mě by spíš zajámalo, jestli se nedá koupit ten silentblok origo?

Obrázek uživatele M.i.r.a.s._

Kupoval jsem to přímo ze

Kupoval jsem to přímo ze stránek powerflex.

http://www.powerflex.cz/front-engine-mount-dog-bone-p-1284.html

Obrázek uživatele Jirin1.8

Co když namontuju červenej?

Co když namontuju červenej? Motor to udrží a nebudou žádné vybrace.

Do V/RS nafta nepatří !

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení