O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Na své Octavii RS, jsem zjistil, že mám hodně vymačkané spodní uchycení motoru ( tzv. 3.bod, nebo KOST ),každý tomu říká jinak. Motor jsem měl dost volný a hodně se hýbal, nejvíce to bylo znát při nastartování motoru, kdy se motor slušně zaklepal.
Varianty na výměnu jsou 2.
V mém případě jsem se rozhodl pouze o koupi samotného silentbloku. Na výběr je opět několik možností od různých výrobců - Powerflex, Strongflex atd...
Já jsem se rozhodl pro PowerFlex – a opět je zde několik množností. Silentbloky jsou rozděleny podle tvrdosti a označeny jsou různou barvou.
1. červený – nejměkčí, hodí se ideálně na motory TDi
2. žlutý – tvrdší, ale stále měkčí varianta, hodí se na benzínové motory
3. modrý – tvrdý, hodí se na upravené motory
4. černý – tvrdý ( beton ),použití pro závodní účely
Já na svou 1,8T jsem se rozhodl, pro použití ŽLUTÉHO silentbloku.
Takže, teď je na řadě, vyndání spodního uchycení motoru
A máme vyndáno
Nyní rozebereme kost
Rozebráno a je hned i vidět, jak je první část sériového silentbloku vymačkána
Nyní vyndáme silentblok z držáku
Srovnání sériových silentbloků a Powerflex
Osobně jsem celou kost pořádně očistil, obrousil a nalakoval
Nyní styčné plochy kosti u silentbloků namazat dodanou vazelínou v balení
Nasadíme první část silentbloku na kost
Nasadíme druhou část silentbloku do držáku
Dále nasadíme držák se silentblokem na kost
A nasadíme poslední kus ( pokličku ) se šroubem a utáhneme
Celou kost máme složenou a provedeme montáž celé kosti zpět do vozidla
Celá práce i s lakováním trvala cca. 1,5 hodiny.
Po montáží se motor již tolik nehýbe, při nastartování se již neklepe. Další zlepšení bylo v akceleraci vozidla a rychlejší reakce na plynový pedál. Toto je způsobeno tím, že motor se již tolik nehýbe a na motoru je umístěno čidlo klepání motoru, které toto menší klepání snímá a dovolí rychlejší reakce.
Negativum vidím pouze v tom, že PowerFlex je přeci jen o něco tvrdší než sériové silentbloky a na volnoběh jsou o něco více cítit drobné vibrace. Ale nic hrozného.
Autor: Anonym
Dneska taky dělal. Pravý
Dneska taky dělal. Pravý šroub zakořenil v té kosti a začal porod. Po hodině byl venku uff. dával jsem černevý mam tdi. Zjištěny malé vibrace ale jinak ok.
Mě by spíš zajámalo, jestli
Mě by spíš zajámalo, jestli se nedá koupit ten silentblok origo?
Kupoval jsem to přímo ze
Kupoval jsem to přímo ze stránek powerflex.
http://www.powerflex.cz/front-engine-mount-dog-bone-p-1284.html
Co když namontuju červenej?
Co když namontuju červenej? Motor to udrží a nebudou žádné vybrace.
Do V/RS nafta nepatří !