O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
OCT je nádoba která zachycuje olejovou mlhu z odvětrávání klikové hřídele, instaluje se z toho důvodu že se mlha dostává do sání a může ničit všechno v sacím traktu.
Po dvoudenním zkoumáním jak by asi měl vypadat OCT hlavně uvnitř, jsem došel k tomu to závěru o který se s vámi podělím.
První návrh vypadá takto z profilu a tak nějak jsem u něj i zůstal.
Použitý materiál
Nádobka je zhruba 15x7cmx7cm, objem okolo 0.7litrů.
1.5mm nemagnetický nerez
vzduchový filtřík s vnitřím průměrem 12-15mm
vývod pro filtřík má průměr 12mm
vstup pro olejovou mlhu má 20mm
spodní výpustní matku s průměrem 10mm
drátěnka
Pustíme se do práce
Zatím experimentuju. Zkouším to bez filtříku jen s hadicí přímo přes ventil do sání. Chtěl bych ventil vyndat a místo hadice usadit přímo na nádobu filtřík. Práci odvedl můj perfektně zručný táta, takže sváření jde mimo mě. Pokud by měl někdo zájem o vyrobení OCT určitě bysme se nějak dohodli.
Autor: Norman
Oil Catch Tank neboli zkráceně OCT. Jednoduchý performance tuning doplněk, který zefektivní spalování paliva v každém motoru bez ohledu na druh motoru, výkon, obsah, přeplňování nebo stáří.
Uvnitř motorového prostoru v oblasti klikové hřídele nebo v prostoru ventilů pod ventilovým víkem, vznikají vlivem pohybu těchto částí přetlaky nebo i podtlaky. Proto tyto prostory nemohou být uzavřené. V sérii se tato situace řeší tzv. odvětráním klikové hřídele a odvětráním prostoru pod ventilovým víkem. Skoro vždy je tato situace vyřešena hadicí vedoucí např. z ventilového víka zpět do sání. Výrobci mají v oblibě toto řešení neboť to je jednoduchá volba jak se ekologicky zbavit těchto neekologických výparů s vysokým obsahem oleje. Skrze sání tato směs cestuje do spalovacího prostoru, kde prohoří ve válci spolu se směsí paliva a vzduchu a odchází klasicky výfukem přes katalyzátor. Pro výrobce automobilů je tam varianta snadné a ekologicky funkční řešení, ale pokud nám jde o výkon a delší životnost, chceme ve spalovacím procesu co nejčistší vzduch.
Já to u starýho TDI vytáhnul
Já to u starýho TDI vytáhnul hadicí pod auto :-D
Taková hovadina a hlavně, že
Taková hovadina a hlavně, že je to v sekci INTERIÉR :-)
kouzlo je v tom, že do tohoto
kouzlo je v tom, že do tohoto OIL catch se napojí odvětrání víka ventilů a odvětrání motoru. A tento OIL catch oddělí humus co jde z motoru a do sání jde vyčistěná mlha.
Nevím jestli zrovna tento OIL catch bude fungovat správně. Osobně mám od SIMOTA, kde je vevnitř membrána, která olejovou mlhu čistí.
Ahoj mohl by jsi to trochu
Ahoj mohl by jsi to trochu rozvést popřípadně nafotit. taky bych ci to tam hodil.
momentálně s tím jezdím přes
momentálně s tím jezdím přes ten filtřík už 14 dní a nepocituji žádný rozdíl oproti hadici napojené přes ventil do sání. Čili ventil jsem vyndal a dal záslepku.
A kde je tedy kouzlo onoho
A kde je tedy kouzlo onoho know-how...???
Vůbec nikde ale máš v
Vůbec nikde ale máš v motorovým prostoru další krávovinu ......:D
Líp bych to nenapsal... :D
Líp bych to nenapsal... :D
:-D:-D:-D:-D:-D
:-D:-D:-D:-D:-D