Nejrychlejší škodovka se rozjela na 325 km/h

var_6001_jpg.jpg

    Octavia vRS Bonneville Special dosáhla rychlosti 325,33 km/h

    Nejrychlejší vůz značky ŠKODA všech dob oslavil 10. výročí modelu vRS na legendární americké solné pláni Bonneville 

    Tým ŠKODA Bonneville se nyní v Utahu připravuje k útoku na rekord „sériového automobilu s objemem motoru 2,0 litru“, jenž má hodnotu 216 mil za hodinu

V rámci Bonneville Speed Week (13. – 20. srpna) pokořil „speciál pro solnou pláň“ hranici 325km/h (201 mph). Vůz o výkonu 500 HP byl postaven k oslavě 10. výročí řady vRS, která reprezentuje nejvýkonnější vozy ŠKODA. Model Octavia vRS Bonneville Special se tak stal zatím posledním členem legendárního klubu „Bonneville 200 MPH“ a zároveň nejrychlejším automobilem ŠKODA všech dob.

 

Před ostrým testem prošel vůz důkladnými zkouškami na dynamometru, při kterých asistoval tým techniků z Velké Británie a tuningový specialista firmy REVO Technik. Použit byl také software na úpravu výkonu motoru. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia vRS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph). Impozantních 325 km/h (201 mph) pokořil vůz již při svém šestém pokusu.

 

Robert Hazelwood, ředitel ŠKODA UK, doplňuje: „Měsíce důkladného plánování, zkoušek a příprav se zúročily. V pondělí 15. srpna ve 13:24 hodin jsme s naším speciálem,  Octavií vRS Bonneville Special překonali hranici 325 km/hod. Celý tým odvedl skvělou práci. Jedná se o další významný milník na úspěšné cestě značky v oblasti motoristického sportu a ten nejlepší způsob, jak oslavit 10 let existence řady vRS a připomenout si 110 let působení značky ŠKODA v motoristickém sportu.

 

Od svého uvedení na trh v roce 2001 si řada vRS získala srdce všech motoristů, kteří preferují sportovní dynamickou jízdu. 

 

Octavia vRS Bonneville Special

 

Jedná se o sériovou Octavii RS, na níž byly provedeny úpravy za účelem zlepšení aerodynamiky a zvýšení výkonu.

 

Mezi ně patří:

-           snížení světlé výšky vozu o téměř 80 mm a instalace nového pomocného rámu, v němž je umístěn speciální závodní chladič. 

-          vůz pohání standardní sériový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jehož sériové turbodmychadlo bylo nahrazeno jednotkou od firmy Garrett. 

-          výkon motoru na brzdě je přes 500 HP a plnicí tlak přesahuje 200 kPa. Místo bezolovnatého benzínu jezdí Octavia vRS Bonneville Special na vysokooktanové závodní palivo (směs vody a metanolu).

 



 

Tento jedinečný závodní automobil odpovídá přísným bezpečnostním pravidlům Southern California Timing Association (SCTA). Je vybaven vnitřním ochranným rámem, brzdicím padákem, hasicími přístroji a ochrannými mřížemi v oknech.

 

Video bohužel nejde pro naší zem vložit takže přidáváme aspoň odkazy:

1. první část

2. část

3. část

4. část

5. část - samotná jízda

 

skoda_octavia_vrs_bonneville_1_jpg_50820.jpg

var_6004_jpg.jpg

var_6003_jpg.jpg

var_6002_jpg.jpg

var_6005_jpg.jpg

var_6009_jpg.jpg

Čtěte také: Škoda Octavia vRS Bonneville - nejrychlejší škodovka všech dob

 

Obrázek uživatele Petr

Když jsem se podíval na

Když jsem se podíval na poslední fotku,tak jsem si představil,jak takhle brzdím na křižovatce před semaforem a jak čumí ostatní řidiči :-)))))))

Obrázek uživatele marcello350

a uz rekord prekonala

Obrázek uživatele McBobr

Jede jim to docela pěkně :-)

Jede jim to docela pěkně :-)

Šerif; Škoda Octavia Combi 4x4 "Kamikaze"

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení