Hospoda-CHAT . Pokec . O webu . Srazy a akce . Vtipy . Interiér . Exteriér . Motor a podvozek . Autohifi . Ostatní
zdravím všechny škodováky, a žádám o radu :-)
Koupil jsem si na svoji Octávku I. denní svícení a potřeboval bych radu kam mám zapojit kabel kde bude 12V po otočení klíčkem (nastartování)... Přemýšlel jsem o průchodce do kabiny, ale napadlo mě i zapojení na něco přímo v motorovém prostoru (alternátor?)
Předem díky za všechny rady, Milan (310-930-341)
Tohle je nejlepší cesta:
Tohle je nejlepší cesta: http://skodaoctavia.cz/clanek/svetla-pro-denni-sviceni-montaz-zapojeni
Octavia Combi 1,9TDi.
Mně na tomto řešení, ačkoli
Mně na tomto řešení, ačkoli je samozřejmně správné, vadí, že autu nesvítí koncová světla. Prostě se mi to na těch, kteří mají denní svítilny, nelíbí.
Taky, když jsem o tom uvažoval, tak jsem se nikde nedostal pod cenu 1.000,- Kč za světla.
Proto jsem zvolil druhou cestu o které jsem se níže trochu rozepsal.
Splňuje taky všechno co má a dokonce světla nikdy šejdrem svítit nemůžou. Jen ten atest tomu chybí, ale to zas není nikdo schopen jen tak zkontrolovat. Funguje to správně, tak to nikoho nebude provokovat.
Hele pane, tak kdyby byl zájem, můžu se o návod podělit. Celé jsem to vymyslel já, i program do uP. Nikde jsem to neukradl.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Zdar, nevim zda to pojmenuju
Zdar, nevim zda to pojmenuju správně ale já i švára to máme na cívku zapalování a v pohodě. fialovej drát. Nejkratší cesta.
McLaren
No, jestli vám nevadí, že
No, jestli vám nevadí, že pokud rozsvítíte už jen obrysová světla, tak světla pro denní svícení už nemají co svítit, tak si to tak zapojujte.
Škodovka, rsp. koncern, nám to ulehčil a spínač světel už s myšlenkou na denní svícení zkonstruoval, tak proč toho nevyužít.
Je k tomu určen pin 6 ve svorkovnici T17a spínače světel. Je na něm +12V jen při zapnutém zapalování a pokud je spínač v nulové poloze. Výkonová část spínače (pro hlavní světla, mlhovky a denní světla) je napájená ze svorky X, takže nesvítí ani při startování.
Jen je třeba do okruhu zařadit pojistku(y).
Ale jinak "miluju" lidovou tvořivost a kretény svítící i v noci denními světly.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
ano to kreténi jsou. Nám to
ano to kreténi jsou. Nám to taky zhasne bo ty světla se připojej i na obrysovku která se rozsvítí a automaticky se zhasnou světla denního svícení.
Když jem to dělal tak vše dle zákona aby mě pak nemuseli buzerovat.
A nejhorší jsou ty co koupěj nějaký pozičky na myslej že mají denní svícení. pak nejsou vidět, svítí asi tak jako by srazily světlušku.
McLaren
Tak to chválím. Jestli nějaké
Tak to chválím. Jestli nějaké úpravy, tak jedině tak aby to jak nejmíň kolidovalo s předpisy.
Jinak, dělal jsem si automatiku pro denní svícení. Využívá zrovna ten volný pin na spínači světel. Po nastartování to rozsvítí jen obrysovky a potkávací bez podsvětlení budíků (takto aspoň vím že světla jsou rozsvícená jen automaticky). Ve dne to nevadí, večer rozsvítím ručně.
Spínač je osazen dvěma relátky, jedno 2x8A pro obrysovky, druhé 1x16A pro hlavní světla. Po nastartování rozsvítí světla, přepnutím spínače do polohy rozsvícení obrysovek, se automatika vyřadí a pak už se světla ovládají jen ručně. Jdou i vypnout. Automatika je rozsvítí zase až po nastartování se spínačem v nule. Automatické sepnutí je odvozené od nárustu palubního napětí po nastartování. Při poklesu pod 11V (je jedno z jakého důvodu, třeba porucha dobíjení) se světla vypnou.
Celá konstrukce je jako profi, jenže bez atestu ale zas za třetinovou cenu .
Takže kdyby měl někdo zájem .....
Nebo to můžu hodit sem k návodům. Jestli Zabiak bude chtít.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04