Hospoda-CHAT . Pokec . O webu . Srazy a akce . Vtipy . Interiér . Exteriér . Motor a podvozek . Autohifi . Ostatní
Dobrý den,
prosím o radu či vlastní zkušenosti s řešením problému viz dále. Řídím teprve rok a v autech se příliš neorientuji, ale hned běžet do servisu se mi nechce, respektive rád se něčemu přiučím. Každopádně, víc hlav víc ví – za odpovědi mnohokráte děkuji, FV.
Auto: Škoda Octavia I, 2004, 1.9TDI elegance, vše v elektrice, najeto cca 190tis km, v rodinném vlastnictví 1/2roku, předtím jeden vlastník s pravidelnou údržbou ve Škoda servisu.
Situace: V pátek najeto 330km po dálnici a auto odstaveno. Světla i vše ostatní jednoznačně vypnuté, teplota motoru v normálu, chladící turbína neběžela. V neděli večer při příchodu k autu baterie na nule, startování pomocí kabelů nezabírá. V pondělí ráno koupena nová baterie (74Ah), vše funkční, žádná výstražná kontrolka, chlazení nesepnulo. Odjezd domů – dalších cca 330km, vše OK, žádná výstražná kontrolka, stěrače stíraly běžnou rychlostí. Auto odstaveno v garáži, vše vypnuto – zůstalo běžet jen chlazení, na což jsem zvyklý. Bohužel jsem už nezkontroloval, že se časem vypnulo, takže nevím, jestli třeba neběželo celou noc. Dnes ráno baterie opět mrtvá. Napájení odpojeno, starou baterii nabíjím. Koukal jsem, že poloha válečku pro ovládání zrcátek byla ve střední poloze – vyhřívání. Předpokládám, však, že to by neměl být problém. Nikdy alespoň nebyl.
Mě se jednou stalo, že se mi
Mě se jednou stalo, že se mi nevypínalo zapalování po vyndání klíčku.
Takové to cvaknutí se nestalo, a tak běžely ty věci co by běželi jako, když mám zapnutý klíček a vybilo mi to přes noc baterku. Stačilo to trošku promazat.
Jinak startovací kabely, pokud nejsou kvalitní tak moc nepomáhají.
Octavia Combi 1,9TDi.
Tak jsme teď zkoušeli s novou
Tak jsme teď zkoušeli s novou baterií startování přes kabely a nevyšlo to - nečekaně. Obě baterie, starou i novou, nabíjím.
Zajímavé je, že při prvním připojení přes kabely se ihned spustila turbína chlazení. Už jsem myslel, že máme příčinu. Asi po půl hodině jsme zkoušeli ještě propojení přes kabely už bez baterie (ta už se nabíjela) a větrák se nespustil. Ani s klíčky v zapalování, ani bez nich. Odběr auta v klidu se pohyboval kolem 0,5A, je to normální?
Tak trochu jsme sázeli na čidlo, nerad bych, aby to byla řídící jednotka. Až dobiji baterii, asi se s autem podíváme do servisu na diagnostiku.
Jednou se mi stalo, že mi
Jednou se mi stalo, že mi pořád svítilo světlo v kufru. Jinak mě už nic nenapadá
Podivej se jak máš starou
Podivej se jak máš starou baterku? Už se mi stalo, že mi prodali baterku která stála za prd. Po měsící jsem jí reklamoval.
Mě baterii vybilo to, že se
Mě baterii vybilo to, že se mi pořád zamykalo a odemykalo auto, tak si to někdy dojdi poslechnout, jestli necvakají zámky.
Zkus si zkontrolovat, když otočíš klíček, jestli svítí dobíjení a pokud svítí, jestli zhasne po nastartování. Pokud nesvítí, tak ti ani nemůže nic signalizovat.
Až nabiješ baterku, změř jaký má napětí. Měla by mít kolem 12V. Pak nastartuj, a změř kolik má. Napětí by mělo stoupnout tj. znak dobíjení.
Jinak určitě zkontroluj pojistky, jestli nějaká neni načatá. Projdi veškerý vybavení a vypni, možná že si na něco zapomněl, i když mě nenapadá co funguje bez klíčku kromě zapalovače.
Nemontoval si do auta něco, co vyžaduje napájení? Subwoofer atp.?
Jinak to chlazení se mi nějak nezdá, že se ti zapíná. Já co si pamatuju, tak mě neběželo ještě ani jednou a to ani v létě a to jezdím na Slovensko atp. a přesto mám teplotu stabilně na 90°C.
Šerif; Škoda Octavia Combi 4x4 "Kamikaze"
Děkuji za odezvu! Že by se
Děkuji za odezvu!
Že by se auto samo zamykalo/odemykalo jsem si za ten půl rok nevšiml.
Kontrolka ,,dobíjení" svítila opravdu pouze před jízdou. Jakmile jsem nastartoval, vždycky zhasla. Jak jsem psal, žádná kontrolka v průběhu jízdy nesvítila.
Až nabiji baterii, určitě jí přeměřím, ale to ještě nějaký čas potrvá. Začal jsem jí nabíjet dnes kolem 11h. Novou baterii zkusíme podvečer po práci nastartovat přes kabely a eventualně dobít...
V autě není nic navíc, co by odebíralo proud, žádný tuning, nic. Všechny přístroje byly a jsou vyplé. Pojistky jsem zkontroloval a zdají se být v pořádku. Jediné, co mě udivilo, je, že chybí pojistky č.:1(vyhřívání zrcátek),6 (řídící jednotka centrálního zamykání) a 28 (palivové čerpadlo). Možná to není důležité? Pak chybí ještě nějaké, ale ty jsou k věcem, které auto určitě nemá - např střešní okno, ostřikovače předních světel a tak.
Chlazení po vypnutí motoru běží zřídka kdy, ale občas běží a i dříve to dělalo.