Hospoda-CHAT . Pokec . O webu . Srazy a akce . Vtipy . Interiér . Exteriér . Motor a podvozek . Autohifi . Ostatní
Ahoj
Mám problé u OI. 1.9 tdi. Na zadní nápravě mám kotoučové brzdy a někdy se na některém kole málo vrátí zpět a hřejí se. Vše jsem očistil od bordelu a rzi , aby nemělo šanci se to šprajcnout , přesto to pořád zlobí. Řešil už někdo tenhle problém ? Je možnost nějak brzdič rozebrat a vyčistit/ rozhejbat ? nebo je jen možnost výměny za nový brzdič ? Díky Mirek
Dnes jsem dojel do práce,
Dnes jsem dojel do práce, auto neobvykle rychle zahřáté, spotřeba o litr vyšší a pravé kolo červené. Můžu s takovým jednou přehřátým kotoučem dále jezdit, nebo objednat nové? Samozřejmě prvně vyřeším příčinu zatuhnutí.
Objevilo se mi to dnes, jak jsem začal řezat zatáčky, předtím se mi stalo když mi nedosedaly páčky ruční brzdy na dorazy...
hele a jak jsou na tom
hele a jak jsou na tom kotouce ? kotouce maj mit malou hazivst aby d sebe rozhodily desticky...jestli nemaj tak proto se ti to hreje...nejdou zpet...skus mrknout na to ;) a jinak me to dela taky...lanka na rucku chodej kdyz odpojim vzadu na trmenu lanka na rucku tak trmen chodi ale jak to zapojim do sebe tak se zasekava kousek od crchu takze se kolo potom hreje...ma nekdo napad co to je ?
Problém je už vyřešen.
Problém je už vyřešen. Příčinou byly zejména pístky v brzdičích ,ty byly hodně orezlý a kompletní výměna brzdové kapaliny. To co vytékalo z trubiček byla černozelená voda,ne brzdová kapalina.
Jsem rad ze se ti to podarilo
Jsem rad ze se ti to podarilo :)
Kotouče házivost? Vždycky
Kotouče házivost?
Vždycky jsem si myslel, že se kotouče "vrátí" pouze vlivem gumového těsnění.
Nevím jak to popsat, ale prostě "pruží" na těsnění.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Pedalem stlacis kapalinu pres
Pedalem stlacis kapalinu pres brzdovy valec a pistky ti oprou desticku o kotouc (jednoduse receno)kdyz pedal uvolnis tlak ustoupi a desticka ti bude jen mirne skrtat o kotouc nehlede na to ze trmen je plovouci, je celkem nemozne aby kotouc mel jakoukoliv hazivost. uz si to jen predstav pri brzdeni co by to s rizenim delalo ve vysoke rychlosti. V trmenu mas tesnici gumicku na pistek a pak ochranou prachovou manzetu kterou vidis kdyz treba delas desticky.
Já nepsal, že kotouče mají
Já nepsal, že kotouče mají mít házivost. Já ne.
Pístky se "vrátí" právě o to co "pruží" to těsnění. (Těsnění, ne prachovka.)
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
jo jo ja vim nekdo to tu psal
jo jo ja vim nekdo to tu psal tak jsem to jen upresnoval
Když už tady tak debatíme,
Když už tady tak debatíme, tak jsem si prohlídnul starší knížky.
A v knize "Aby jezdily i v roce 2000", možná někdo zná, je to k Škoda 105 až 136, se k brzdovému kotouči píše:
"...Největší házení jeho funkční plochy, povolené výrobcem, je do 0,15 mm..."
A pak k tomu "odpružení":
"...Pryžový kroužek čtvercového průřezu, vložený do drážky ve válci, těsní pohyblivý válec a svým odpružením současně zajišťuje samočinné vymezování provozní vůle mezi brzdicími segmenty a kotoučem na hodnotu 0,1 mm (nejvýše 0,3 mm)..."
Vztahuje se to sice k starším předchůdcům naších oktávek, ale myslím, že na tomhle se nic nemění a ještě dlouho měnit nebude.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Kotouc by hazivost mit
Kotouc by hazivost mit nemel,ale nejaka tolerance tam je, kazdopadne zalezi na montazi a zejmena jak vse kazdy ocisti od rezu... cim vic rezu tim vetsi hazivost to je jasny
Ahoj Jirko sundej kolo a at
Ahoj Jirko sundej kolo a at ti nekdo zatahne a povoli rucku a az povoli sleduj na trmenu packu v ktere mas zahaknuty lanovod tutove se ti nebude vracet az uplne dokonce ale kdyz lanovod odpojis tak jo...
to jsem zkusel...ale kdyz na
to jsem zkusel...ale kdyz na to dam 13klic a jakoby zatahnu rucku BEZ lanka tak se vrati...a kdyz tam dam lanko tak se nevrati uplne...a lanka jsou nova. Jakoby kdyz je to lanko zapojene tak jak je tam ten drzak jak kdyby se to v nem pridrhavalo.
Tak lanko vyndej a poradne ho
Tak lanko vyndej a poradne ho promaz a promaz i tu packu na brzdici
a mas uvolnene lanka na
a mas uvolnene lanka na rucnej
nastavovaci srub je pod zadnim poplnikom
medzra medzi pakami rucnej na strmeni a dorazmi by mala byt 1 az1,5mm
anglicak 1,8t 4x4 :-)
nikdo neví ???
nikdo neví ???
Ahoj musi se ti zvolna hybat
Ahoj musi se ti zvolna hybat trmen na vodicich cepech pokud ti to funguje tak kouikni poradne jestli ti nevaznou treci segmenty o drzak a zkus jestli se ti dobre vraci a odbrzduje rucni brzda (jestli neni prireznuty lanovod a nebo paka na brzdici) jinak by mohl byt prirezly i pistek v brzdici a pokud sezenes opravarenskou sadu gumicek a manzet tak to rozeber a hend uvidis v jakem stavu bude pistek. ale az budes zasroubovavat pistek pri montazi zpet tak pekne POMALU a drzet odvzdusniovacim sroubem nahoru,protoze i kdyz nebudes mit odvzdusnovaci sroub povolen a budes tlacit na pistek a rychle sroubovat zpet dovnitr muzes to zavzdusnit.
třmeny se na čepech pohybují
třmeny se na čepech pohybují volně, dosedací plochy destiček jsem očistil a ruční brzda se také vrací v pohodě, jak lanovod tak páka na třmenu. Zbývá tedy už jen samotný píst ve třmenu, ale to snad bude lepší sehnat nové třmeny .... to zas bude pálka :(
Cenu bych videl kolem 1000 -
Cenu bych videl kolem 1000 - 1500 kč uplne novy originalni dil takze to neni zas tak hrozne zasekava se ti jen jeden nebo oba dva?
tak nějak na střídačku obě
tak nějak na střídačku obě strany
Tak vymen oba dva a mas pokoj
Tak vymen oba dva a mas pokoj
tak sem dneska vyměnil oba
tak sem dneska vyměnil oba zadní brzdiče, vyměnil brzdovou kapalinu, komplet auto odvzdušnil a teď se mi pro změnu hřejou už obě zadní kola :(
už jsem s rozumem v koncích ...nenapadá někoho něco ?
Mirek
Ahoj Kolik ty brzdiče stáli a
Ahoj
Kolik ty brzdiče stáli a jaká to značka. Mě to čeká taky, mám nepohyblivé ty páčky od ručky.
Mě se podařilo sehnat
Mě se podařilo sehnat originál kus za 900 Kč, ale byla to spíš náhoda... Zkus kouknout na aukro. Občas se tam něco objeví .
Vrací se ti dobře pístky ??
Vrací se ti dobře pístky ?? nezdá se ti že by ti přibrzďovali zadní kola ??
dal jsem fungl nový brzdiče ,
dal jsem fungl nový brzdiče , na starejch byly chycený pístky a stejně se to furt hřeje...
jako by kapalina nechtěla jít zpátky
hadičky jsou volně průchozí , kapalina samovolně jimi protéká
takhle jsem kdysi bojoval
takhle jsem kdysi bojoval ještě s fačkem a dělaly to hadice, kapalinu krásně pouštěly, ale kompresorem šly profouknout jen z jedné strany a z druhé ne. Uplně neuvěřitelné, tápal jsem tenkrát půl roku, vyměnil kde co a nakonec přiblblé hadice za osm pětek :D
ahoj mirku, zkus jeste
ahoj mirku,
zkus jeste mrknout na zatezovy regulator. jakym zpusobem si to odvzdusnoval? delal si to pres vzduch? jinak by musel zustavat tlak v brzd. valci nebo jednotce abs. pokud mas moznost zkus napichnout na vaga jestli tam nemas nejakou chybu
podle mě to vypada na hlavni
podle mě to vypada na hlavni brzdovy valec...ale hadičky bych vyměnil jako prvni..neni to paleta a budeš vědět že to tim neni....vylučovaci metoda...pokud to bude pořad dělat nejspis valec..