O I. zasekávající se zadní kotoučové brzdy

Ahoj
Mám problé u OI. 1.9 tdi. Na zadní nápravě mám kotoučové brzdy a někdy se na některém kole málo vrátí zpět a hřejí se. Vše jsem očistil od bordelu a rzi , aby nemělo šanci se to šprajcnout , přesto to pořád zlobí. Řešil už někdo tenhle problém ? Je možnost nějak brzdič rozebrat a vyčistit/ rozhejbat ? nebo je jen možnost výměny za nový brzdič ? Díky Mirek

Obrázek uživatele Chavier

Dnes jsem dojel do práce,

Dnes jsem dojel do práce, auto neobvykle rychle zahřáté, spotřeba o litr vyšší a pravé kolo červené. Můžu s takovým jednou přehřátým kotoučem dále jezdit, nebo objednat nové? Samozřejmě prvně vyřeším příčinu zatuhnutí.

Objevilo se mi to dnes, jak jsem začal řezat zatáčky, předtím se mi stalo když mi nedosedaly páčky ruční brzdy na dorazy...

Obrázek uživatele jirka.skoda1.8T

hele a jak jsou na tom

hele a jak jsou na tom kotouce ? kotouce maj mit malou hazivst aby d sebe rozhodily desticky...jestli nemaj tak proto se ti to hreje...nejdou zpet...skus mrknout na to ;) a jinak me to dela taky...lanka na rucku chodej kdyz odpojim vzadu na trmenu lanka na rucku tak trmen chodi ale jak to zapojim do sebe tak se zasekava kousek od crchu takze se kolo potom hreje...ma nekdo napad co to je ?

Obrázek uživatele Mirek KV

Problém je už vyřešen.

Problém je už vyřešen. Příčinou byly zejména pístky v brzdičích ,ty byly hodně orezlý a kompletní výměna brzdové kapaliny. To co vytékalo z trubiček byla černozelená voda,ne brzdová kapalina.

Obrázek uživatele Vojta777

Jsem rad ze se ti to podarilo

Jsem rad ze se ti to podarilo :)

Obrázek uživatele radegast

Kotouče házivost? Vždycky

Kotouče házivost?
Vždycky jsem si myslel, že se kotouče "vrátí" pouze vlivem gumového těsnění.
Nevím jak to popsat, ale prostě "pruží" na těsnění.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Vojta777

Pedalem stlacis kapalinu pres

Pedalem stlacis kapalinu pres brzdovy valec a pistky ti oprou desticku o kotouc (jednoduse receno)kdyz pedal uvolnis tlak ustoupi a desticka ti bude jen mirne skrtat o kotouc nehlede na to ze trmen je plovouci, je celkem nemozne aby kotouc mel jakoukoliv hazivost. uz si to jen predstav pri brzdeni co by to s rizenim delalo ve vysoke rychlosti. V trmenu mas tesnici gumicku na pistek a pak ochranou prachovou manzetu kterou vidis kdyz treba delas desticky.

Obrázek uživatele radegast

Já nepsal, že kotouče mají

Já nepsal, že kotouče mají mít házivost. Já ne.
Pístky se "vrátí" právě o to co "pruží" to těsnění. (Těsnění, ne prachovka.)

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Vojta777

jo jo ja vim nekdo to tu psal

jo jo ja vim nekdo to tu psal tak jsem to jen upresnoval

Obrázek uživatele radegast

Když už tady tak debatíme,

Když už tady tak debatíme, tak jsem si prohlídnul starší knížky.
A v knize "Aby jezdily i v roce 2000", možná někdo zná, je to k Škoda 105 až 136, se k brzdovému kotouči píše:
"...Největší házení jeho funkční plochy, povolené výrobcem, je do 0,15 mm..."
A pak k tomu "odpružení":
"...Pryžový kroužek čtvercového průřezu, vložený do drážky ve válci, těsní pohyblivý válec a svým odpružením současně zajišťuje samočinné vymezování provozní vůle mezi brzdicími segmenty a kotoučem na hodnotu 0,1 mm (nejvýše 0,3 mm)..."
Vztahuje se to sice k starším předchůdcům naších oktávek, ale myslím, že na tomhle se nic nemění a ještě dlouho měnit nebude.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Vojta777

Kotouc by hazivost mit

Kotouc by hazivost mit nemel,ale nejaka tolerance tam je, kazdopadne zalezi na montazi a zejmena jak vse kazdy ocisti od rezu... cim vic rezu tim vetsi hazivost to je jasny

Obrázek uživatele Vojta777

Ahoj Jirko sundej kolo a at

Ahoj Jirko sundej kolo a at ti nekdo zatahne a povoli rucku a az povoli sleduj na trmenu packu v ktere mas zahaknuty lanovod tutove se ti nebude vracet az uplne dokonce ale kdyz lanovod odpojis tak jo...

Obrázek uživatele jirka.skoda1.8T

to jsem zkusel...ale kdyz na

to jsem zkusel...ale kdyz na to dam 13klic a jakoby zatahnu rucku BEZ lanka tak se vrati...a kdyz tam dam lanko tak se nevrati uplne...a lanka jsou nova. Jakoby kdyz je to lanko zapojene tak jak je tam ten drzak jak kdyby se to v nem pridrhavalo.

Obrázek uživatele Vojta777

Tak lanko vyndej a poradne ho

Tak lanko vyndej a poradne ho promaz a promaz i tu packu na brzdici

Obrázek uživatele markouk

a mas uvolnene lanka na

a mas uvolnene lanka na rucnej
nastavovaci srub je pod zadnim poplnikom
medzra medzi pakami rucnej na strmeni a dorazmi by mala byt 1 az1,5mm

anglicak 1,8t 4x4 :-)

Obrázek uživatele Mirek KV

nikdo neví ???

nikdo neví ???

Obrázek uživatele Vojta777

Ahoj musi se ti zvolna hybat

Ahoj musi se ti zvolna hybat trmen na vodicich cepech pokud ti to funguje tak kouikni poradne jestli ti nevaznou treci segmenty o drzak a zkus jestli se ti dobre vraci a odbrzduje rucni brzda (jestli neni prireznuty lanovod a nebo paka na brzdici) jinak by mohl byt prirezly i pistek v brzdici a pokud sezenes opravarenskou sadu gumicek a manzet tak to rozeber a hend uvidis v jakem stavu bude pistek. ale az budes zasroubovavat pistek pri montazi zpet tak pekne POMALU a drzet odvzdusniovacim sroubem nahoru,protoze i kdyz nebudes mit odvzdusnovaci sroub povolen a budes tlacit na pistek a rychle sroubovat zpet dovnitr muzes to zavzdusnit.

Obrázek uživatele Mirek KV

třmeny se na čepech pohybují

třmeny se na čepech pohybují volně, dosedací plochy destiček jsem očistil a ruční brzda se také vrací v pohodě, jak lanovod tak páka na třmenu. Zbývá tedy už jen samotný píst ve třmenu, ale to snad bude lepší sehnat nové třmeny .... to zas bude pálka :(

Obrázek uživatele Vojta777

Cenu bych videl kolem 1000 -

Cenu bych videl kolem 1000 - 1500 kč uplne novy originalni dil takze to neni zas tak hrozne zasekava se ti jen jeden nebo oba dva?

Obrázek uživatele Mirek KV

tak nějak na střídačku obě

tak nějak na střídačku obě strany

Obrázek uživatele Vojta777

Tak vymen oba dva a mas pokoj

Tak vymen oba dva a mas pokoj

Obrázek uživatele Mirek KV

tak sem dneska vyměnil oba

tak sem dneska vyměnil oba zadní brzdiče, vyměnil brzdovou kapalinu, komplet auto odvzdušnil a teď se mi pro změnu hřejou už obě zadní kola :(

už jsem s rozumem v koncích ...nenapadá někoho něco ?
Mirek

Obrázek uživatele jofogy

Ahoj Kolik ty brzdiče stáli a

Ahoj
Kolik ty brzdiče stáli a jaká to značka. Mě to čeká taky, mám nepohyblivé ty páčky od ručky.

Obrázek uživatele Mirek KV

Mě se podařilo sehnat

Mě se podařilo sehnat originál kus za 900 Kč, ale byla to spíš náhoda... Zkus kouknout na aukro. Občas se tam něco objeví .

Obrázek uživatele Kamca

Vrací se ti dobře pístky ??

Vrací se ti dobře pístky ?? nezdá se ti že by ti přibrzďovali zadní kola ??

Obrázek uživatele Mirek KV

dal jsem fungl nový brzdiče ,

dal jsem fungl nový brzdiče , na starejch byly chycený pístky a stejně se to furt hřeje...
jako by kapalina nechtěla jít zpátky
hadičky jsou volně průchozí , kapalina samovolně jimi protéká

Obrázek uživatele xcube

takhle jsem kdysi bojoval

takhle jsem kdysi bojoval ještě s fačkem a dělaly to hadice, kapalinu krásně pouštěly, ale kompresorem šly profouknout jen z jedné strany a z druhé ne. Uplně neuvěřitelné, tápal jsem tenkrát půl roku, vyměnil kde co a nakonec přiblblé hadice za osm pětek :D

Obrázek uživatele Vojta777

ahoj mirku, zkus jeste

ahoj mirku,
zkus jeste mrknout na zatezovy regulator. jakym zpusobem si to odvzdusnoval? delal si to pres vzduch? jinak by musel zustavat tlak v brzd. valci nebo jednotce abs. pokud mas moznost zkus napichnout na vaga jestli tam nemas nejakou chybu

Obrázek uživatele vladimir putin

podle mě to vypada na hlavni

podle mě to vypada na hlavni brzdovy valec...ale hadičky bych vyměnil jako prvni..neni to paleta a budeš vědět že to tim neni....vylučovaci metoda...pokud to bude pořad dělat nejspis valec..

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Čtěte také:

Přihlášení