Přesne takhle jsem to udělal,když jsem scháněl RS.Plácnul jsem technikovi v autosalonu 200,- na stůl (tak,aby to nikdo neviděl) a poprosil ho,jestli se na ten VIN může podívat.
Napsal uživatel Anonym (neověřeno) dne Čt, 17/11/2011 - 17:34.
Ano jsem student a bude mi 18 tak sháním nějaký auto. Našetřil jsem si z brigád 60 tisíc a spíš by mě lákal nafťák rozhoduju se mezi octávkou a nebo passatem :)
Napsal uživatel McBobr dne Čt, 17/11/2011 - 22:06.
No, tak určitě tě musím pochválit, že si mladý a máš rozum a chceš jezdit s naftou. Bohužel 60k je celkem málo na slušnější vůz. Jak píše Radegast, tak pokud takový auto seženeš, tak do něj budeš asi muset slušně nasypat peníze...
Napsal uživatel radegast dne Ne, 13/11/2011 - 12:21.
Bacha, 66kW ALH má už taky naklápěcí lopatky.
Jen u nich se problém se zasekávajícími lopatkami nevyskytuje.
Jinak na 81-ce už asi není nic navíc oproti 66-ce.
Napsal uživatel Zabiak dne Ne, 13/11/2011 - 12:30.
Tak třeba ten můj motor já mám tu starší 66ku AGR,. Tak tam má trošku jinak ovládanou tu regulaci turba přetlakově. Ty novější podtlakově. Kamarád má 81čku a má na motoru ze shora takovou tu baňku. Tak asi ty novější 66 a 81 budou skoro stejné a mají regulaci podtlakovou. Tohle je docela zajímavé, chtělo by to najít nějakou příručku jaké jsou ty rozdíly v regulaci...
Napsal uživatel radegast dne Ne, 13/11/2011 - 12:46.
Bude. U AGR je něco jako pojistný ventil, zjednodušeně. Zbylý přetlak který motor nepotřebuje se vypustí ven, kdežto u naklápěcích lopatek se to reguluje tak aby přetlak vůbec nebyl.
A možná si trochu pleteš regulace přetlaková/podtlaková.
Si myslím, že u obou nebo teda všude, je vakuová pumpa, který vytváří podtlak. A tímto podtlakem se ovládá baňka regulace skrz N75 nebo třeba chcípací klapka skrz N239 nebo EGR ventil.
Pojem přetlaková bude asi z toho jak jsem psal, že se "zbytečný přetlak" "upouští" ven. Říká se tomu taky "obtoková regulace plnícího tlaku".
Na skodahome jsem v tématu "Trocha teorie nikoho nezabije" dal pár odkazů na učební texty. Jsou tam krásně rozepsané motory a pod.
Napsal uživatel Zabiak dne Ne, 13/11/2011 - 12:48.
Juknu na to, mám v tom trošku hokej, mám v tom NHL :-)
Ale třeba mechanik, mi říkal když kontroloval hadičky, že já v nich mám přetlak, takže hledá dírku, a že jiné tam mají podtlak, takže když jsou hadičky staré tak se zpložští. Takže v tom tam bude nějaký rozdíl. Zkusím si něco přečíst. :-)
Napsal uživatel radegast dne Ne, 13/11/2011 - 13:07.
V tom pdf-ku o kterém mluvím je 66-ka popsána, ještě pouze AGR (o naklápěcích lopatkách u ALH tam ještě nevěděli), no a motor má vakuovou pumpu. Tak nevím. EDIT: Ale koukám do těch schématek a u 81-ky je to skutečně z vakuové pumpy, kdež to u 66-ky je N75 "krmen" tlakem ze sání za turbem.
Napsal uživatel radegast dne Ne, 13/11/2011 - 08:42.
Jestli budou vedle sebe stát auta v obou motorizacích, v podobných výbavách a ze stejnou cenu, pak 81-ka bude zákonitě v horším stavu. Už jen proto, že 81-ky bývají dražší.
Otázka zní co od toho vůbec za 60 tKč očekáváš.
Já bych řekl, že to je žalostně málo peněz abys po koupi do něho nemusel vrazit dalších 60 tKč aby to auto bylo použitelné pro normální ježdění.
Pod pojmem "normální ježdění" si představuji stav auta, kdy k němu kdykoliv přijdu a jedu. Jedno jestli to bude jízda do práce 5 km nebo na druhý konec republiky 600 km či někam dál. Tj abych nemusel mít strach "kdy mně zase někde nechá", abych nemusel poslouchat "co to zase klepe" atd atd atd.
Viděl bych to na studenta. Před pár lety jsem taky chtěl hodně muziky za málo peněz (má bílá octávka) a nakonec se mi to vymstilo, auto jsem po asi roce musel prodat protože rvát do něj prachy za opravy by bylo neúnosné.
tak jednu už mám tak trochu
tak jednu už mám tak trochu vyhlídlou ale řekl bych že to bude stočený. http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/skoda/octavia/9427993
Jednoduchá věc. Nech si
Jednoduchá věc. Nech si poslat VIN a zajdi do servisu škodovky a zkus jestli ti ukážou servis kdy byl dělán a stav tacho.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
a to zjistí i když je to auto
a to zjistí i když je to auto dovezený z Rakouska? :)
pokud bylo servisováno v
pokud bylo servisováno v autorizovaném servise tak ano.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
Přesne takhle jsem to
Přesne takhle jsem to udělal,když jsem scháněl RS.Plácnul jsem technikovi v autosalonu 200,- na stůl (tak,aby to nikdo neviděl) a poprosil ho,jestli se na ten VIN může podívat.
Ano jsem student a bude mi 18
Ano jsem student a bude mi 18 tak sháním nějaký auto. Našetřil jsem si z brigád 60 tisíc a spíš by mě lákal nafťák rozhoduju se mezi octávkou a nebo passatem :)
No, tak určitě tě musím
No, tak určitě tě musím pochválit, že si mladý a máš rozum a chceš jezdit s naftou. Bohužel 60k je celkem málo na slušnější vůz. Jak píše Radegast, tak pokud takový auto seženeš, tak do něj budeš asi muset slušně nasypat peníze...
Šerif; Škoda Octavia Combi 4x4 "Kamikaze"
Těžko radit. Ale takhle mám
Těžko radit.
Ale takhle mám strach, že další brigády budou na údržbu :(
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Je to strašně málo peněz,
Je to strašně málo peněz, takže jak píšou ostatní špatný stav.
Volil bych 66 kW, protože tento motor je jednodušší a méně věcí tam může být v háji.
Octavia Combi 1,9TDi.
Bacha, 66kW ALH má už taky
Bacha, 66kW ALH má už taky naklápěcí lopatky.
Jen u nich se problém se zasekávajícími lopatkami nevyskytuje.
Jinak na 81-ce už asi není nic navíc oproti 66-ce.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Tak třeba ten můj motor já
Tak třeba ten můj motor já mám tu starší 66ku AGR,. Tak tam má trošku jinak ovládanou tu regulaci turba přetlakově. Ty novější podtlakově. Kamarád má 81čku a má na motoru ze shora takovou tu baňku. Tak asi ty novější 66 a 81 budou skoro stejné a mají regulaci podtlakovou. Tohle je docela zajímavé, chtělo by to najít nějakou příručku jaké jsou ty rozdíly v regulaci...
Tady jsem našel shéma regulace ARG:
Octavia Combi 1,9TDi.
Bude. U AGR je něco jako
Bude. U AGR je něco jako pojistný ventil, zjednodušeně. Zbylý přetlak který motor nepotřebuje se vypustí ven, kdežto u naklápěcích lopatek se to reguluje tak aby přetlak vůbec nebyl.
A možná si trochu pleteš regulace přetlaková/podtlaková.
Si myslím, že u obou nebo teda všude, je vakuová pumpa, který vytváří podtlak. A tímto podtlakem se ovládá baňka regulace skrz N75 nebo třeba chcípací klapka skrz N239 nebo EGR ventil.
Pojem přetlaková bude asi z toho jak jsem psal, že se "zbytečný přetlak" "upouští" ven. Říká se tomu taky "obtoková regulace plnícího tlaku".
Na skodahome jsem v tématu "Trocha teorie nikoho nezabije" dal pár odkazů na učební texty. Jsou tam krásně rozepsané motory a pod.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Juknu na to, mám v tom trošku
Juknu na to, mám v tom trošku hokej, mám v tom NHL :-)
Ale třeba mechanik, mi říkal když kontroloval hadičky, že já v nich mám přetlak, takže hledá dírku, a že jiné tam mají podtlak, takže když jsou hadičky staré tak se zpložští. Takže v tom tam bude nějaký rozdíl. Zkusím si něco přečíst. :-)
Octavia Combi 1,9TDi.
V tom pdf-ku o kterém mluvím
V tom pdf-ku o kterém mluvím je 66-ka popsána, ještě pouze AGR (o naklápěcích lopatkách u ALH tam ještě nevěděli), no a motor má vakuovou pumpu. Tak nevím. EDIT: Ale koukám do těch schématek a u 81-ky je to skutečně z vakuové pumpy, kdež to u 66-ky je N75 "krmen" tlakem ze sání za turbem.
druhý obrázek je pro 81-ku
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Parádní schémata!
Parádní schémata!
Octavia Combi 1,9TDi.
To je z těch pedéefek co jsem
To je z těch pedéefek co jsem psal výše.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Jestli budou vedle sebe stát
Jestli budou vedle sebe stát auta v obou motorizacích, v podobných výbavách a ze stejnou cenu, pak 81-ka bude zákonitě v horším stavu. Už jen proto, že 81-ky bývají dražší.
Otázka zní co od toho vůbec za 60 tKč očekáváš.
Já bych řekl, že to je žalostně málo peněz abys po koupi do něho nemusel vrazit dalších 60 tKč aby to auto bylo použitelné pro normální ježdění.
Pod pojmem "normální ježdění" si představuji stav auta, kdy k němu kdykoliv přijdu a jedu. Jedno jestli to bude jízda do práce 5 km nebo na druhý konec republiky 600 km či někam dál. Tj abych nemusel mít strach "kdy mně zase někde nechá", abych nemusel poslouchat "co to zase klepe" atd atd atd.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Viděl bych to na studenta.
Viděl bych to na studenta. Před pár lety jsem taky chtěl hodně muziky za málo peněz (má bílá octávka) a nakonec se mi to vymstilo, auto jsem po asi roce musel prodat protože rvát do něj prachy za opravy by bylo neúnosné.