Hospoda-CHAT . Pokec . O webu . Srazy a akce . Vtipy . Interiér . Exteriér . Motor a podvozek . Autohifi . Ostatní
Ahoj, prosím vás nemá někdo zkušenisat s tímto problémem?
Když se mi protočí kola, nebo když zatáhnu ruční brzdu, tak se ozve od předních kol takové vrčení.... auto to nezbrzdí, nebo tak něco, jen ten zvuk, jestli je třeba špatný nějaký ten protiskluzový system nevim... mám jedničkovou 1.8 turbo. díky.
ASR a ESP nemam..... takže je
ASR a ESP nemam..... takže je to teda v pořádku?! to je dobrý teda :D už jsem si myslel, že s tim něco je, tak děkuju moc za všechny ohlasy, jsem zase o něco chytřejší! právě mi to přišlo jakoby se to kolo chtělo chytnout, jakoby mu něco pomáhalo..spíš mě děsily ty zvuky, ale jestli je to normální.... přesně jak píšete, jen do nějaké rychlosti a když protočim kola na kluzkym povrchu..
... jen jedno kolo. V situaci
... jen jedno kolo.
V situaci kdy prokluzují oba a stejně tak EDS zase neví jestli je to tak dobře.
Ten prostě porovnává oba přední kola (jen přední, rsp. kola hnané nápravy) a pokud se jedno točí rychleji tak ho přibrzdí.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
jestli ams 1.8 turbo a nemas
jestli ams 1.8 turbo a nemas ESP a ASR tak to dela diferencial. to znamena ze ti jedno kolo zacne prohrabovat a automaticky ti ho ABS pribrzduje aby ti zacalo zabirat to kolo ktere se netoci. A co ja vim tak to dela jen do 50km/h.
S ESP a ASR to nemá nic
S ESP a ASR to nemá nic společného. Rsp. nezáleží na tom jestli je auto tímto systémem vybaveno.
EDS je součásti už ABS.
Ta hranice je myslím ještě níž. Tuším, že 40 km/h.
Výcuc z manuálu:
"Elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS)*
Elektronická uzávěrka diferenciálu brání protáčení jednotlivého kola.
Vozidla s ABS* mohou být vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS).
Všeobecně EDS výrazně ulehčuje, resp. umožňuje rozjezd, zrychlení a jízdu ve stoupání za velmi špatných jízdních podmínek.
Podstata činnosti
EDS pracuje automaticky, bez zásahu řidiče. Pomocí snímačů ABS kontroluje otáčky hnacích kol. Pokud se na kluzkém povrchu protáčí kolo jen na jedné straně, vzniká rozdíl otáček mezi hnacími koly. EDS přibrzdí protáčející se kolo a diferenciál přenese na druhé kolo větší hnací sílu. Tento regulační proces je rozpoznatelný podle charakteristických zvuků.
Přehřátí brzd
Aby se kotoučové brzdy brzděného kola nepřehřívaly, EDS se při zvlášť silném
namáhání automaticky vypíná. Vozidlo zůstává schopné provozu a má stejné vlastnosti jako vozidlo bez EDS.
Jakmile se brzdy ochladí, EDS se znovu automaticky zapne."
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
krasne popsany :-) a je to
krasne popsany :-) a je to pravda tahle uzasna vecicka me nikde nenechala :-) a to nemam ASR ani ESP ! a jsem za to i rad :-D
A to si představ, že se najde
A to si představ, že se najde imbecyl, kterému tohle vadí a chce to vypnout.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
staci odpojit 1 ABS cidlo a
staci odpojit 1 ABS cidlo a nefunguje nic :-D
když protáčíš kola tak jediné
když protáčíš kola tak jediné co ti může kecat za asistenta je protiprokluz neboli ASR ale to by ti mělo zablikat i na přístrojovce
No, tak si přečti manuál. A
No, tak si přečti manuál. A EDS na přístrojovce signalizován není.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Nebud zlej na slecnu :-)
Nebud zlej na slecnu :-) nemusi taky vedet vsechno :-D
Nejsem. Manuál je pro
Nejsem. Manuál je pro každého.
Ještě doplním k ASR:
Ten při prokluzujících kolech omezuje otáčky motoru.
"Podstata činnosti
ASR se automaticky zapíná při nastartování motoru a provádí vlastní kontrolu. Systém kontroluje pomocí snímačů ABS otáčky hnacích kol. Pokud se kola protáčejí, přizpůsobí se otáčky motoru automaticky jízdním podmínkám. Systém pracuje při jakékoli rychlosti vozidla."
EDS přímo prokluzující kolo přibrzďuje. Proto ty zvuky co popisuje tazatel:
"Tento regulační proces je rozpoznatelný podle charakteristických zvuků."
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04