Hospoda-CHAT . Pokec . O webu . Srazy a akce . Vtipy . Interiér . Exteriér . Motor a podvozek . Autohifi . Ostatní
Zdravím všechny oktavisty
chci se s vámi poradit se svým problémem. Před několika dny jsem vzal výmol až mi to nakoplo disk a propíchlo gumu, disk už je opraven a i s novou gumou na autě, to je jen mimo téma. Abych se dostal zpátky ke svému problému ... Od té doby mi na palubovce svítila ikonka ABS, jezdil jsem s tím asi týden a jeden auto úplně stálo, bez pohybu. Druhý den sem k autu přišel a už se mi nezdálo otevírání servo motůrků ve dveřích na dálku, zastčil jsem klíček do zapalování a ikonky svítili nějak slabě a hlavně neustále svítilo ABS. Motor se ani nehnul, úplně KO. Baterii sem dobil a při prvním startu ABS nesvítilo, vše v pořádku, do týdne do doby kdy se s autem jeden den nejelo byla baterie opět KO. Dnes když jsem vyměnoval kola, otázka 20minut, jsem nechal běžet rádio a když to chtěl nakopnout, opět nic. Pomohly až startovací kabely. Jsem fakt v koncích, už nevím čím to může být. Auto je i s baterií v garáži na nabíječce, nabíjí se 4A cca. 16hodin. Dřív jsem se hrabal ve stropním osvětlení, sundával jsem stropnici ale nakonec jsem se na to vyprd a dal vše do původního stavu. Najednou praskla pojistka a osvětlení nefungovalo, dal jsem tam silnější pojistku 30A, původně mělo být 10A ale já zrovna jinou po ruce prostě neměl. Dnes jsem to vyměnil za původní tak uvidíme. Dál mě nenapadá nic, co by s autem mohlo být. Zesilovač mám určitě zapojený správně, byl zapojen ve starým autě a vše fungovalo.
"Zesilovač mám určitě
"Zesilovač mám určitě zapojený správně, byl zapojen ve starým autě a vše fungovalo."
Zde může být chyba.
Co to bylo za auto, to "staré auto"?
Škodovka má na ISO konektoru opačně zapojené trvalé a spínané plus. Tj., prohozené piny č. 4 a 7 na černém (napájecím) ISO.
Jestli si se při zapojování "řídil" zapojením ve starém autě, pak jsi to mohl zapojit opačně a zesilovač máš napájený trvale a ne na spínaném +12V.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Spinane plus je tazeno z
Spinane plus je tazeno z radia (z modrobileho kabliku RMT). Zesilovac ma indikaci zapnuti pomoci led diody a ta se rozsviti az kdyz zapnu radio, meril jsem napeti na zesilovaci, na stalem plus se stalou zemi je permanentne 12v, na spinanem plus se zemi je 0v pokud je radio vypnuto, a pokud je zaple,12v se objevi, stare auto byla skodovka felda a u obouch aut jsem si elektriku jako zapojeni delal kompletne sam, mesic od koupe mi tot drzelo a vsechno bylo v poradku, jakmile jsem vzal tu diru tak se mi nejak posralo abs na pravem kole, a od te doby mi pri kazdem startu sviti ikonka abs, dnes po uplnem nabiti baterie ikonka pri startovani nesvitila, spis si myslim ze sem nahodou nekde udelal zkrat pri demontazi stropnice, protoze jak jsem ji daval zpet, pojistka byla rupla. Zkusim dneska merit odber a pojistky po jedny vytahovat, ale naposledy co jsem odber meril, pohybov se od 20-50mA. Jinak kabel jako stale napajeni zesilovace je asi 3x napojovanej, je mozne ze se nekde dotyka kostry ? Dneska to zkontroluju.
"Jinak kabel jako stale
"Jinak kabel jako stale napajeni zesilovace je asi 3x napojovanej, je mozne ze se nekde dotyka kostry ?"
Dobrý dotaz, takový zoufalý. Jak to mám já a kdokoliv jiný tady vědět?
Ta kontrolka. Při startu svítí vždy. Teda po zapnutí zapalování, ale zhasne.
Nejlíp bude auto připojit na diagnostiku a podívat jestli to nehází nějkou chybu. Případně chybu smazat a pozorovat co bude dál.
Při zkratu na stropním světle vyletí pojistka od centrálu/komfortní elektriky, s ABS to jaksi spojitost nemá. Ani s tím velkým odběrem snad ne.
Třeba je to jen shoda náhod a baterka odešla do věčných lovišť. Třeba i ten náraz ji pomohl.
Apropo, víš proč se při takové manipulaci doporučuje odpojit autobatérie?
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
problém vyřešen, nejspíš je
problém vyřešen, nejspíš je opravdu prohozený napájecí konektor s 4 a 7, při zasunutým panelu rádia ukazuje odběr 250mA, po vyjmutí panelu ukazuje 30mA, jsme doma ... díky za rady hlavně panu agilive :))
Tak já mu poradím a agilive
Tak já mu poradím a agilive slízne smetanu.
agilive, styď se ! :D
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Jooooooooooooooooooooooooooo
Jooooooooooooooooooooooooooo svět je beznadějně ztracenej.......:DDDDDDDD
Není vůbec zač strašně rád
Není vůbec zač strašně rád jsem Ti pomohl a kdykoliv se na mne obrať při jakémkoliv dalším problému...:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Proc by mel byt zoufaly ? Vse
Proc by mel byt zoufaly ? Vse jsem radne upevnil a odizoloval. Jen me to tak napadlo tak klidek ... Se stropnim svetlem mi nefungovalo i stahovani oken, jak je to mozne ? Je to pojistka cislo 14 - 10A. O baterii jsem psal ze jsem je menil, uz tam mam treti, vsechny jsem dobijel kolem 16ti hodin 4mi ampery. Pri demontazi stropnice nedoslo s zadnym kontaktem elektriny nebo jakeho koliv zkratu krome odpojovani konektoru ovladani strechy a stropniho osvetleni. Altik je v poradku, spis me desi nacatej starter.
No, já jenom, že tady NIKDO
No, já jenom, že tady NIKDO nevidí ten drát, jak je to spojené, jak zaizolované. To vidíš jen Ty a jen Ty můžeš posoudit podle stavu jestli je zkrat někde možný.
Drát může být spojovaný klidně i desetkrát, spoje mohou být udělané kvalitně včetně izolace a bude to bezpečné.
Jsem psal, že při zkratu na stropním světle vyletí pojistka od centrálu/komfortní elektriky. Tak asi proto je to možné.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Tak na 90% je to startér.
Tak na 90% je to startér. Jestli byl načatej tak ta rána mu dopomohla. Po bouračce jsem to měl taky tak. Celej den auto stálo a vymlácíno. Předtím jsem to blbě napsal. Nebyl to altík, ale startér. Spletl jsem se.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=unp90MNW0Us&sns=em
Podle zvuku to nepoznáš.
Podle zvuku to nepoznáš. Každopádně ti v tom docela rachtá a já bych to viděl na ten startér.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
To video nic neřeší....vyndej
To video nic neřeší....vyndej ten starter ven a prostě ho celej prohlídni vyčisti a zrepasuj ! Dej mu nový uhlíky vyzkoušej jak zasouvá a jak vypadá pastorek! takhkle tady můžeme mluvit donekonečna a nic..... taky můžeš mít oholenej věnec to nikdo neví prostě to už konečně rozeber!
klídek borče, ted uvidím co
klídek borče, ted uvidím co to udělá s tou pojistkou, napětí zatím drží, stálých 12.70V, uvidíme po jednom dni co bude auto stát, potom se vrhnu na startér, nebudu se do toho srát, když nevím jestli je to opravdu tím, radši začnu tím lehčím, potom tím těžším a co jsem koukal tak ke startéru přístup nic moc není, alespon u mé 1.8T ...
Samozřejmně že tam přístup
Samozřejmně že tam přístup není ale to všichni s těmahle motorama víme.....a nevim vodkad začneš nějak jednoduše když před chvílí si ještě prohrabával světýlko vestřeše pak nějakej zesilovač kterej s tim nemá lautr nemlich společnýho vůbec nic a tedka zase startér vo,kterým už jsi tady napsal román já už to nemůžu ani číst ......prostě ho vyndej!!!! :DDDDDDDDDDD Ještě že Ti někdo vopravil to kolo a nic nepsal!!!! :DDDDDDDDDD A vo klídek vůbec nešlo... já se u toho tlemim jako kráááva.....:DDDDDD
Jak je to mozne ? Je tam
Jak je to mozne ? Je tam nekde zkrat ? Jak si to vyresil ? Jen pouhou vymenou ? Nedal by se zrepasovat ? Mam natoceny video startovani motoru, poslu video a mrkni na to. Dik
Prostě byl velkej otřes a
Prostě byl velkej otřes a kotva se rozpadla. Po výměně mi kluci říkali, že to tam šlo tak do kraťasu, že můžu bejt rád, že mi neshořelo auto. Nechal jsem to vyměnit. Nevím jestli někdo dělá repase.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
To klidně možné je. Stačí aby
To klidně možné je. Stačí aby se dotýkal kdekoliv karoserie a máš tam skrat hned. Jinak mě tohle dělala rozsypaná kotva na alternátoru. Takže já bych mrknul jestli je altík v pořádku. Ta rána by mu mohla klidně dopomoci pokud byl už hodně načnutej.
Šerif Hawker O2 4x4 :o)