Napsal uživatel radegast dne Po, 31/10/2011 - 13:50.
Kdo má xenony bude Ti říkat, že jedině xenony.
Pak jsou takoví, kteří je namají, ale chtěli by je.
Ti se dělí na Ty co používají různé vyměnné sady, ale tudy cesta nevede, bo pokud xenony, tak jedině originál s čočkou a naklápěním a taky ostřikovače. A to je ta druhá skupina.
No a pak jsou ti, kterým už tak stačí, že s čírou optikou ty H4-ky svítí už docela dost. Pokud ještě vybereš žárovku, která Ti vyhovuje svítivosti, teplotou světla a tak, budeš spokojen.
Xenony jsou krásné, svíti dost, ale jsou taky poruchové, výbojky odcházejí i v nich. Když se mění jedna výbojka, tak je třeba měnit obě. To sice žárovky taky je dobré měnit obě najdenou, ale nestojí tolik.
Výměna výbojky už není tak jednoduchá jako výměna žárovky. U klasického světla se maximálně pokazí žárovka nebo motorek naklápění.
U xenonů je navíc "zapalovací trafo", automatika na naklápění.
PS:
Ještě jsem neviděl auto s vykredenými halogenama.
S xenony už ano.
Měl jsem přředface i face světla a už hodně dlouho mám xenony.Myslím,že dost zkušeností na porovnání mám.Předface šílený,face téměř šílený a s xenony nesrovnatelný.Prostě světla se konstručně stařičkou H4 a nepovedenou parabolou nebudou svítit pořádně nikdy.
Za několik let jsem neměl ani jednu poruchu světel a ani jsem neslyšel,že by byla xenonová světla nějak nadstandardně poruchová.
Cenově nejsou výbojky nijak extrémě vzdálené lepším žárovkám,s tím,že déle vydrží.
Ano pokazit se můžou,ale to se může cokoliv,ne?
Ano,xena kradou se víc,než standardní halogen,ty by kradl asi jen zoufalec :-)
Myslím,že vyčištění drahé není,snad se najde někde známý,který Ti světla vyndá.Čistit je můžeš doma na stole a zadarmo.Sakra po důkladném vyčištění ženskou rukou musí svítit jak nová :-)
Ono prý se dovnitř nastříká nějáká pěna a ta to vyčistí a pak se odsaje. Ptala jsem se v jedné firmě a 1000 za jedno světlo mi řekli. Kdyby se to světlo dalo otevřít tak bych leštila jak divá.
O nějaké takové metodě jsem neslyšel,ale dát za čištění jednoho světla tiskara asi ne.jak jsem psal,stačí si udělat čas,vyndat celé světlomety.Vzadu je krytka na 5 samořezek(opatrně utahovat při montáži,rád se strhává závit)Po otevření se odpojí nějaké konektory od žárovek a výbojky.Ty se vyjmou a vyčistí se sklo parabolky pro tlumené světlo,případně i menší čočka mlhovky.S čištěním zrcadla zkušenosti nemám,nedělal jsem to,nebylo třeba.Čočky jsem za tu dobu co je mám čisti dvakrát a nemůžu si na kvalitu světla stěžovat.
Na světlo výbojek je třeba si zvyknout,nesvítí do ztracena jako žárovka,ale správně seřízený svítí s ostře ohraničeným kuželem světla,prostě je vidět dobře a nejednou tma :-) tak to ale má být.
Označení teploty jsem na výbojce jsem ještě neviděl.Orig mají standardně 4300 K Philips a Osram Xenarc.Na noname výbojkách není zpravidla žádné označení,pouze na balení.
Pokud jsou to Philips,mají teplotu 4300K .S touto teplotou světla by mělo být vidět nejlépe,pro oko není nejhezčí,je mírně nažloutlá.Nevím,jak ten kužel popsat :-) správně seřízené světlo svítí na levé straně méně,vpravo do příkopu dále( --/ )Tak nějak :-).U xenonu je hranice světlo /tma ostrá a výrazná.U nových výbojek jsem zaznamenal po nějakou dobu na konci světla takový proužek s nádechem do modra.
Pokud máš opravdu OEM výbojky 4300,tak se vším ostatním uvidíš za deště jen hůře.
Jak dalece můžeš prodejci věřit musíš vědět sama.Pokud je pravda co říká,tak jedině vyčistit,pokud by byla parabolka kaput,koupit nové korpusy světel.pořád si myslím lepší investice,než se xen zbavit a kupovat čirá s žárovkou H4.
Napsal uživatel saluckaf dne Po, 31/10/2011 - 17:17.
Nebuď smutná, tatka má taky xenony a tež mu to vůbec nesvítí. Moje klasické žárovky co jsem používala ve staré feldě kdo ví jak byly staré sem dala do mojí octy a svítí líp jak ty tatkovi xenony. Něco vykládal že má propálené paraboly nebo co, moc tomu nerozumím, ale říkal že na dieselpoweru na to nadávají všichni.
To je pravda,pokud by byla parabolka ve světle propálená,nebo oloupaná reflexní vrstva,tak je problém.nedá se to ale říci obecně,mnohdy stačí vyčistit.
Napsal uživatel radegast dne Út, 01/11/2011 - 06:30.
Píšou "Sklo světlometu levé ŠKODA OCTAVIA (00-)", takže asi face.
Nicméně na skodahome je návod na výměnu. Takže kopuit jdou/šly.
Svého času je měli i tady http://www.nd-skoda-volkswagen.cz
Ale teď jsem je tam nenašel.
Snad mi něco neuniklo,ale pokud vím,výbojka D2S osazená v OI je 12V35W.Že by se dělala silnější???Rozdíl je jenom v barevné teplotě označené Kelvin(K),ta nemá ale s teplotou ve °C nic společného.Naopak,protože žárovka H4 má výkon 60/55 W je urřitě teplejší než výbojka s 35W.
Nevkodně vybraná teplota v K se může podílet na špatné viditelnosti.V zásadě nejlépe je vidět se standardní teplotou OEM výbojek 4300K,ale nejsou moc hezké.6000k hezké na pohled,ale za zhoršených podmínek,mlhavo,déšť je vidět úbytek světelného toku,ale ještě se s tím jezdit dá.Solidní kompromis 5000K,celkem pohledově hezké a příjemné pro viditelnost.
vyzkoušel jsem všechny osobně.Zkoušeny OEM Philips a Osram 4300 a neznačkové 5000,6000 a 3000K.Neodešla žádná,cenově jasně neznačkové,nějakých cca 250 až 300 za kus je srovnatelné s žárovkami.
Tak čím si myslíš, že by to mohlo být?? Světla tak na pohled nejsou zaprasené zevnitř aby se tak to světlo rozptylovalo místo aby svítilo do dálky. Světla mám takové skoro bílé, chtěla jsem je co nejvíce do běla...modré se mi tak nelíbí
Napsal uživatel radegast dne Po, 31/10/2011 - 20:08.
Hele, nevím. Xenony nemám. Ale obecně platí a to i u halogenů, že silnější žárovky zase zničí parabolu.
Minulý týden jsem měl možnost na vlastní oči vidět dvoje xenony vedle sebe.
Jedny starší, Libora Kraťase, montoval asi starší, a jedny funglovky, (Jirina5 ze Skodahome).
Rozdíl se nedá popsat.
Libor měl ty čočky takové matné, jak když dlouhou dobu neutíráš okno zevnitř a spoléháš se pouze na odmlžování. Občas je třeba i to okno utřít hadrem.
Sice je to divné
Sice je to divné kritérium,ale pokud to stavíš takto,tak s xenony :-)
Tak jsem to dneska rozebrala
Tak jsem to dneska rozebrala a mám tam ztavené to v čem je ta výbojka uložená:(
Dá se to koupit jako díl samostatně?
ja to nemam vubec roztavene
ja to nemam vubec roztavene zkousel jsem vycistit i cocku a zda se mi ze je to stejne, , nezbyva nicj ineho nez koupit nove korpusy
www.tdidrapek.cz
To je táák drahé...no
To je táák drahé...no nic...budu jezdit s hovno svítícími světly
da se nasetrit, :)
da se nasetrit, :)
www.tdidrapek.cz
Koupili jsme teď psa, byt,
Koupili jsme teď psa, byt, zimní gumy a po malé rekonstrukci se budem stěhovat tak teď fakt není navíc
tak aspon vis kde je davas :)
tak aspon vis kde je davas :) hold budes jezdit z blbyma xenama
www.tdidrapek.cz
Bohužel nedá, řešil jsem ten
Bohužel nedá, řešil jsem ten samý problém.
Kdo má xenony bude Ti říkat,
Kdo má xenony bude Ti říkat, že jedině xenony.
Pak jsou takoví, kteří je namají, ale chtěli by je.
Ti se dělí na Ty co používají různé vyměnné sady, ale tudy cesta nevede, bo pokud xenony, tak jedině originál s čočkou a naklápěním a taky ostřikovače. A to je ta druhá skupina.
No a pak jsou ti, kterým už tak stačí, že s čírou optikou ty H4-ky svítí už docela dost. Pokud ještě vybereš žárovku, která Ti vyhovuje svítivosti, teplotou světla a tak, budeš spokojen.
Xenony jsou krásné, svíti dost, ale jsou taky poruchové, výbojky odcházejí i v nich. Když se mění jedna výbojka, tak je třeba měnit obě. To sice žárovky taky je dobré měnit obě najdenou, ale nestojí tolik.
Výměna výbojky už není tak jednoduchá jako výměna žárovky. U klasického světla se maximálně pokazí žárovka nebo motorek naklápění.
U xenonů je navíc "zapalovací trafo", automatika na naklápění.
PS:
Ještě jsem neviděl auto s vykredenými halogenama.
S xenony už ano.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Měl jsem přředface i face
Měl jsem přředface i face světla a už hodně dlouho mám xenony.Myslím,že dost zkušeností na porovnání mám.Předface šílený,face téměř šílený a s xenony nesrovnatelný.Prostě světla se konstručně stařičkou H4 a nepovedenou parabolou nebudou svítit pořádně nikdy.
Za několik let jsem neměl ani jednu poruchu světel a ani jsem neslyšel,že by byla xenonová světla nějak nadstandardně poruchová.
Cenově nejsou výbojky nijak extrémě vzdálené lepším žárovkám,s tím,že déle vydrží.
Ano pokazit se můžou,ale to se může cokoliv,ne?
Ano,xena kradou se víc,než standardní halogen,ty by kradl asi jen zoufalec :-)
No, a máš to - vyčerpávající
No, a máš to - vyčerpávající odpověď!!
Petriiiikova 1,9 TDi
souhlas k tomu není už co
souhlas k tomu není už co dodat.
Octavia Combi 1,9TDi.
Tak xenony jsou rozhodně
Tak xenony jsou rozhodně lepší než halogeny. Takže s xenony.
Octavia Combi 1,9TDi.
Já jsem z těch svých xenonů
Já jsem z těch svých xenonů smutná, i s novýma výbojkama to absolutně nesvítí, vyčištění je drahé a nevím jestli to je tím.:(
Myslím,že vyčištění drahé
Myslím,že vyčištění drahé není,snad se najde někde známý,který Ti světla vyndá.Čistit je můžeš doma na stole a zadarmo.Sakra po důkladném vyčištění ženskou rukou musí svítit jak nová :-)
Ono prý se dovnitř nastříká
Ono prý se dovnitř nastříká nějáká pěna a ta to vyčistí a pak se odsaje. Ptala jsem se v jedné firmě a 1000 za jedno světlo mi řekli. Kdyby se to světlo dalo otevřít tak bych leštila jak divá.
Poznám přímo na výbojce jakou to má svítivost?
O nějaké takové metodě jsem
O nějaké takové metodě jsem neslyšel,ale dát za čištění jednoho světla tiskara asi ne.jak jsem psal,stačí si udělat čas,vyndat celé světlomety.Vzadu je krytka na 5 samořezek(opatrně utahovat při montáži,rád se strhává závit)Po otevření se odpojí nějaké konektory od žárovek a výbojky.Ty se vyjmou a vyčistí se sklo parabolky pro tlumené světlo,případně i menší čočka mlhovky.S čištěním zrcadla zkušenosti nemám,nedělal jsem to,nebylo třeba.Čočky jsem za tu dobu co je mám čisti dvakrát a nemůžu si na kvalitu světla stěžovat.
Na světlo výbojek je třeba si zvyknout,nesvítí do ztracena jako žárovka,ale správně seřízený svítí s ostře ohraničeným kuželem světla,prostě je vidět dobře a nejednou tma :-) tak to ale má být.
Označení teploty jsem na výbojce jsem ještě neviděl.Orig mají standardně 4300 K Philips a Osram Xenarc.Na noname výbojkách není zpravidla žádné označení,pouze na balení.
Nevíš proč varují před domácí
Nevíš proč varují před domácí výměnou výbojek, v čem by mohl být problém?
Nevím,snad proto,že výbojka
Nevím,snad proto,že výbojka je zdroj světla pracující s vysokým napětím,nebo že banka pracuje za přetlaku. Nic jiného mně nenapadá.
Já jsem koupila výbojky od
Já jsem koupila výbojky od Petra G. který svou octu rozbil v Praze a říkal že s nimi svítil cca měsíc a jsou to Phillipsky.
Žádný přesně ohraničený kužel světla právě nemám a za deště a tmy mi to příjde až nebezpečné
Nevím mám strach to rozebírat (moje gramlavé ruce)
radši bych to svěřila někomu zkušenějšímu
Pokud jsou to Philips,mají
Pokud jsou to Philips,mají teplotu 4300K .S touto teplotou světla by mělo být vidět nejlépe,pro oko není nejhezčí,je mírně nažloutlá.Nevím,jak ten kužel popsat :-) správně seřízené světlo svítí na levé straně méně,vpravo do příkopu dále( --/ )Tak nějak :-).U xenonu je hranice světlo /tma ostrá a výrazná.U nových výbojek jsem zaznamenal po nějakou dobu na konci světla takový proužek s nádechem do modra.
Pokud máš opravdu OEM výbojky 4300,tak se vším ostatním uvidíš za deště jen hůře.
Jak dalece můžeš prodejci věřit musíš vědět sama.Pokud je pravda co říká,tak jedině vyčistit,pokud by byla parabolka kaput,koupit nové korpusy světel.pořád si myslím lepší investice,než se xen zbavit a kupovat čirá s žárovkou H4.
http://www.cc-autodily.cz/sve
http://www.cc-autodily.cz/svetlomet-xenon-pravy-1_1
Tohle je pro mě dost palba, no zkusím někdy rozebrat
Jelikož mně zajímá výměna
Jelikož mně zajímá výměna obyč světel, tak jsem taky něco hledal a našel a mají i xennové "šupy":
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/dily-karoser...
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Nebuď smutná, tatka má taky
Nebuď smutná, tatka má taky xenony a tež mu to vůbec nesvítí. Moje klasické žárovky co jsem používala ve staré feldě kdo ví jak byly staré sem dala do mojí octy a svítí líp jak ty tatkovi xenony. Něco vykládal že má propálené paraboly nebo co, moc tomu nerozumím, ale říkal že na dieselpoweru na to nadávají všichni.
To je pravda,pokud by byla
To je pravda,pokud by byla parabolka ve světle propálená,nebo oloupaná reflexní vrstva,tak je problém.nedá se to ale říci obecně,mnohdy stačí vyčistit.
Jednou jsem viděl prodávat to
Jednou jsem viděl prodávat to přední "sklo", akorát by se muselo to světlo rozlepit a dobře pak utěsnit.
Octavia Combi 1,9TDi.
např.
např. zde:
http://www.autocomponent.cz/eshop/sklo-svetlometu-leve-skoda-octavia-00....
Tohle je myslím na předface
Tohle je myslím na předface světla LaK.
Octavia Combi 1,9TDi.
Píšou "Sklo světlometu levé
Píšou "Sklo světlometu levé ŠKODA OCTAVIA (00-)", takže asi face.
Nicméně na skodahome je návod na výměnu. Takže kopuit jdou/šly.
Svého času je měli i tady http://www.nd-skoda-volkswagen.cz
Ale teď jsem je tam nenašel.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Myslíš, že kdybych koupila ty
Myslíš, že kdybych koupila ty silnější výbojky pomohlo by to a toliko se to nerozptylovalo?. Chtělo by to zkusit ale na zkoušku asi výbojky neseženu
Snad mi něco neuniklo,ale
Snad mi něco neuniklo,ale pokud vím,výbojka D2S osazená v OI je 12V35W.Že by se dělala silnější???Rozdíl je jenom v barevné teplotě označené Kelvin(K),ta nemá ale s teplotou ve °C nic společného.Naopak,protože žárovka H4 má výkon 60/55 W je urřitě teplejší než výbojka s 35W.
Nevkodně vybraná teplota v K se může podílet na špatné viditelnosti.V zásadě nejlépe je vidět se standardní teplotou OEM výbojek 4300K,ale nejsou moc hezké.6000k hezké na pohled,ale za zhoršených podmínek,mlhavo,déšť je vidět úbytek světelného toku,ale ještě se s tím jezdit dá.Solidní kompromis 5000K,celkem pohledově hezké a příjemné pro viditelnost.
vyzkoušel jsem všechny osobně.Zkoušeny OEM Philips a Osram 4300 a neznačkové 5000,6000 a 3000K.Neodešla žádná,cenově jasně neznačkové,nějakých cca 250 až 300 za kus je srovnatelné s žárovkami.
Silnější výbojky Ti zase
Silnější výbojky Ti zase rychleji vypálí paraboly. Takže začarovaný kruh.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Tak čím si myslíš, že by to
Tak čím si myslíš, že by to mohlo být?? Světla tak na pohled nejsou zaprasené zevnitř aby se tak to světlo rozptylovalo místo aby svítilo do dálky. Světla mám takové skoro bílé, chtěla jsem je co nejvíce do běla...modré se mi tak nelíbí
Hele, nevím. Xenony nemám.
Hele, nevím. Xenony nemám. Ale obecně platí a to i u halogenů, že silnější žárovky zase zničí parabolu.
Minulý týden jsem měl možnost na vlastní oči vidět dvoje xenony vedle sebe.
Jedny starší, Libora Kraťase, montoval asi starší, a jedny funglovky, (Jirina5 ze Skodahome).
Rozdíl se nedá popsat.
Libor měl ty čočky takové matné, jak když dlouhou dobu neutíráš okno zevnitř a spoléháš se pouze na odmlžování. Občas je třeba i to okno utřít hadrem.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Díky za vyčerpávající
Díky za vyčerpávající odpovědi.
Samozdřejmě mam ještě pnohem víc kriteri ale to je na dlouho.
Škoda Octavia
1.8 T 4x4
typ motoru ARX