Zdravím pánové, mám dotaz a doufám že mi poradíte. Mám škodu Octavia 2 facelift rv.2011 2,0 TDi 103kw. Rozsvítila se mi kontrolka motoru, dalo se to na diagnostiku a ukázala se váha vzduchu. Vyměnila se a od té doby mi auto blbě startuje, když je studený tak bez problemu a když auto stojí tak dvě hodiny tak nemůžu natočit a pak když už natočím tak po ujetí cca 50 km se mi zas rozsvítí kontrolka motoru. Dalo se to na diagnostiku a zas váha vzduchu, dala se jiná a furt to samí. Co s tím, nemá na to vliv to startování? Prosím poraďte. Děkuji.
Zdravím pánové, mám dotaz a doufám že mi poradíte. Mám škodu Octavia 2 facelift rv.2011 2,0 TDi 103kw. Rozsvítila se mi kontrolka motoru, dalo se to na diagnostiku a ukázala se váha vzduchu. Vyměnila se a od té doby mi auto blbě startuje, když je studený tak bez problemu a když auto stojí tak dvě hodiny tak nemůžu natočit a pak když už natočím tak po ujetí cca 50 km se mi zas rozsvítí kontrolka motoru. Dalo se to na diagnostiku a zas váha vzduchu, dala se jiná a furt to samí. Co s tím, nemá na to vliv to startování? Prosím poraďte. Děkuji.
Napsal uživatel zmudroch dne Čt, 23/05/2013 - 18:24.
Měl jsem stejný problém, studené to chytalo celkem dobře, ale když byl motor teplý, trvalo i několik vteřin než to chytlo. Moje Ocatvia má nalítáno 180.000 km.Tady jsem se dočetl, že to může být startér. Tak sem ho vyndal a odvezl k místnímu autoelektrikáři - specialistovi na alternátory a startéry. Startér vyčistil,promazal a vyměnil 4 ks uhlíky(staré byly asi na 1/3 délky, 2 byly mírně vyštíplé, a vyměnil jedno pouzdro - to celé za 560 Kč. Po namontování zpět do auta je to úplně jiný startování. Teď po opravě to chytne na cvrknutí studené i teplé. Zvuk strtéru je o poznání lepší. Oktávka teď startuje líp než můj starej benzínovej Escort.
Zdravím,
řešil jsem stejný problém se startem zahřátého motoru (1,9 TDi 66kW). Po demontáži startéru jsem zjistil, že uhlíky jsou OK (najeto 220 000 km). Startér jsem vyčistil a promazal a ejhle - startuje i teplý na "drcnutí". Promazání zvýšilo otáčky startéru a to asi stačí řídící jednotce ke spuštění startovací dávky.
Josef
Napsal uživatel TominoCZ dne St, 26/12/2012 - 08:44.
Zdar chlapi... tak musím říct, že i já mám problém s teplým startem u mé 1.6ky. Za studena nastartuje většinou napoprvé. Ten problem přikládám špatnému startéru, protože za tepla nestartuje a kolikrát mám pocit, že se pastorek protočí jen tak naprázdno, zkrátka, že nevystřelí do té správné úvratě kam by měl, aby roztočil motor. No a problém teplých startů řeknu v číslech... můj osobní rekord startů teplýho motoru bylo nedávno na jedný benzince a to 39x. Celkem trapná situace, hlavně když za váma stojej hladoví vlčáci co chtěj taky natankovat do svý káry za mega a nedokážou pochopit, že se auto za 25tis může občas porouchat :(((
Napsal uživatel sandychlum dne So, 04/02/2012 - 23:42.
musim souhlasit se zabijákem měl sem problémy s teplým stratem, nikdo mi nebyl schopnej říct čim to je až jeden človíček co dělá v německu s autama mi řek že to dělá starter vyndal ho a byli skoro vháji uhlíky dal mi jinej kterej byl dobrej a závada odstraněna
Napsal uživatel instruktor dne So, 04/02/2012 - 13:48.
Zdravím pánové, k těm teplým startům TDI - odpojte konektor z čidla teploty a nastartujte teplý motor. Pokud nastartuje okamžitě, řešte problém mechanickým odpojením čidla tepoloty při teplém startu. T.j. vypínač, přepínač na hnědý drát co vede do PC. Tím oblbnete PC a dávka paliva při startu je maximální.
Napsal uživatel instruktor dne So, 04/02/2012 - 20:30.
Pokud budeš řešit příčinu, tak vyměníš starter, pak baterku a nakonec zjistíš, že máš opotřebovaný čerpadlo, proto dává málo nafty. T.j. 15 t. bez záruky.
Z tohoto důvodu si tam dej ten vypínač a neřeš příčinu u auta za 80 t.
Na jiných forech to řeší relátkama u čidla teploty i s návodem na instalaci. Já jsem to vyřešil s vypínačem na čidle teploty při startu teplého motoru. Funguje to!!!!
Napsal uživatel marcelo31 dne Pá, 18/11/2011 - 21:36.
Přesně . když je motor studenej tak v poho,ale jak motor zahřatej tak startovaní je delší .přísty tyden jsem objednanej takže koněčne budu 100% vedět co se děje ...
Napsal uživatel M-irda dne Pá, 18/11/2011 - 19:52.
No možná je to další plácnutí do vody, ale u mě to bylo takto:
Studené starty v poho, za tepla to točilo celkkem dlouho...Bylo to nastavení předvsřiku paliva... (mám tdi 66kW)...
Napsal uživatel marcelo31 dne So, 12/11/2011 - 22:24.
Ahoj,mám stejnej problém .baterka ok .starter ok ... hodil jsem to na pc .a podle grafu jsem hodně pod čarou ... říkal že se musi posunout rozvody nebo tak neco . nejdriv jsem se divil rozvody mam nove delany cca před 1 rok .ale posledni dobou když jsem za studena nastartoval tak vse ok ,,ale jak je to zahraty tak strasne dlouho to trvá ... cca 15 vterin než to chytne .už si nevim rady .. chtel jsem to dat do servisu ale on mi rekl ze to je na cca pul dne .ze auto musi ohrat .nastavit ,nechat schladit a zmerit a pak zase ohrat a opakovaní ..a nastavit ... pak to bude ok .hodne me to zarazi .máte s tim zkusenost ??? dik za radu
Napsal uživatel Vojta777 dne St, 16/11/2011 - 20:18.
Ahoj, pokud pouzivas VAG a pokud si pod carou podle TDIGraph... tak kazdopadne nastav predvstrik v norme jak ma byt. Zakladni davka paliva je nastavena z vyroby na 32 768 a najdes to na kanalu 05... davka by se mela zvysovat o 200 a to tim zpusobem ze do kolonky nova hodnota napises 32 968... cim vetsi hodnotu napises tim vetsi bude startovaci davka. Hlavne to zkousej kdyz to mas ohraty na minimalni teplotu 80 stupnu. Pokud mas moznost tak zkontroluj baterku zatezovym testrem a projdi kabely od baterky + vsechny kontakty. FAKT je i ten ze jak je tu psano maji na to veliky vliv i otacky starteru-motoru.
Napsal uživatel radegast dne Út, 14/06/2011 - 20:47.
Startér, baterka.
Na Tvůj problém jsou na netu popsané kroniky. Hned vedle zaseknutých lopatek turba.
Věc se ma takhle, zjednodušeně řečeno:
Při studeném motoru elektronika bez ohledu na otáčky při startu, střikne zvyšenou dávku a motor chytne.
Při teplém, se zvyšená dávka nekoná, ale potřebuje k tomu aby startér točil předepsaný počet otáček. Vinou slabé baterky nebo načnutého startéru můžou být otáčky nedostatečné, třeba i o 1 ot/min, a start se nekoná.
Takže tohle může být příčina Tvého problému. Ale taky nemusí.
Napsal uživatel Mirek KV dne Ne, 13/11/2011 - 08:45.
čau , také jsem řešil tento problém a opravdu je na vině pomalu otáčející se motor při startu.Takže můžeš zvolit následující postup. Buď navýšit startovací dávku,což je ale dočasné řešení , nebo nový startér popř. baterku , což je ale celkem velká investice. Jako třetí možnost a nejspíš nejlepší dle mého je nechat upravit řídící jednotku a v ní snížit počet otáček při startu. http://www.teplystart.eu/index.html
Já vyměnil uhlíky ve startéru a je po problému.
Napsal uživatel radegast dne Ne, 13/11/2011 - 09:12.
Můžeš mi říct jak může pomoct zvýšení startovací dávky, když ta se vlivem nízkých otáček startéru vůbec nekoná? Žádná dávka se nekoná, takže zvyšovat můžeš kolik chceš.
No, podle mně je nejlepší možnost č. 2.
Z nějakého důvodu jsou ty parametry pro start nastavené, nemyslíš?
Napsal uživatel agilive dne Út, 25/12/2012 - 23:36.
Přesně ...pravdu má Vojta a Radegast přestante s tím experimentovat už mě nebaví to číst.....ten motor musí běhat jako hodinky ale musí být v pořádku periferie jinak jestli chcete za každou cenu ladit motor tak se vyserte na Octavii a kupte si starou 100 ku a tam se můžete uladit do alelujááá tyhle motory běhají velmi dobře pokud je vše v pořádku ....a ještě jedna věc nehrabte se v nastavení Vagu pokud mu nerozumíte nebo přesně nevíte co děláte!!!! Jinak je to hovor o ničem ty hodnoty jakékoli tam nejsou pro srandu králíkům!!! Vím o čem mluvím sami používáme s klukama original diagnostiku Bosch ale tohle mi spíš připadne že každý kdo má nějakou díru do zadku tak si myslí že už je vtom kovaný profík....tak na to opatrně.....PS: Hodně štěstí při kurwení motorů a příslušenství...)))))
Zdravím pánové, mám dotaz a
Zdravím pánové, mám dotaz a doufám že mi poradíte. Mám škodu Octavia 2 facelift rv.2011 2,0 TDi 103kw. Rozsvítila se mi kontrolka motoru, dalo se to na diagnostiku a ukázala se váha vzduchu. Vyměnila se a od té doby mi auto blbě startuje, když je studený tak bez problemu a když auto stojí tak dvě hodiny tak nemůžu natočit a pak když už natočím tak po ujetí cca 50 km se mi zas rozsvítí kontrolka motoru. Dalo se to na diagnostiku a zas váha vzduchu, dala se jiná a furt to samí. Co s tím, nemá na to vliv to startování? Prosím poraďte. Děkuji.
Zdravím pánové, mám dotaz a
Zdravím pánové, mám dotaz a doufám že mi poradíte. Mám škodu Octavia 2 facelift rv.2011 2,0 TDi 103kw. Rozsvítila se mi kontrolka motoru, dalo se to na diagnostiku a ukázala se váha vzduchu. Vyměnila se a od té doby mi auto blbě startuje, když je studený tak bez problemu a když auto stojí tak dvě hodiny tak nemůžu natočit a pak když už natočím tak po ujetí cca 50 km se mi zas rozsvítí kontrolka motoru. Dalo se to na diagnostiku a zas váha vzduchu, dala se jiná a furt to samí. Co s tím, nemá na to vliv to startování? Prosím poraďte. Děkuji.
Měl jsem stejný problém,
Měl jsem stejný problém, studené to chytalo celkem dobře, ale když byl motor teplý, trvalo i několik vteřin než to chytlo. Moje Ocatvia má nalítáno 180.000 km.Tady jsem se dočetl, že to může být startér. Tak sem ho vyndal a odvezl k místnímu autoelektrikáři - specialistovi na alternátory a startéry. Startér vyčistil,promazal a vyměnil 4 ks uhlíky(staré byly asi na 1/3 délky, 2 byly mírně vyštíplé, a vyměnil jedno pouzdro - to celé za 560 Kč. Po namontování zpět do auta je to úplně jiný startování. Teď po opravě to chytne na cvrknutí studené i teplé. Zvuk strtéru je o poznání lepší. Oktávka teď startuje líp než můj starej benzínovej Escort.
Zdravím, řešil jsem stejný
Zdravím,
řešil jsem stejný problém se startem zahřátého motoru (1,9 TDi 66kW). Po demontáži startéru jsem zjistil, že uhlíky jsou OK (najeto 220 000 km). Startér jsem vyčistil a promazal a ejhle - startuje i teplý na "drcnutí". Promazání zvýšilo otáčky startéru a to asi stačí řídící jednotce ke spuštění startovací dávky.
Josef
Přesně tak neni co
Přesně tak neni co řešit......
Zdar chlapi... tak musím
Zdar chlapi... tak musím říct, že i já mám problém s teplým startem u mé 1.6ky. Za studena nastartuje většinou napoprvé. Ten problem přikládám špatnému startéru, protože za tepla nestartuje a kolikrát mám pocit, že se pastorek protočí jen tak naprázdno, zkrátka, že nevystřelí do té správné úvratě kam by měl, aby roztočil motor. No a problém teplých startů řeknu v číslech... můj osobní rekord startů teplýho motoru bylo nedávno na jedný benzince a to 39x. Celkem trapná situace, hlavně když za váma stojej hladoví vlčáci co chtěj taky natankovat do svý káry za mega a nedokážou pochopit, že se auto za 25tis může občas porouchat :(((
Častá závada u
Častá závada u Octavie:
Opotřebení startérů - paradoxně pak nestartuje zejména teplý motor.
Octavia Combi 1,9TDi.
musim souhlasit se zabijákem
musim souhlasit se zabijákem měl sem problémy s teplým stratem, nikdo mi nebyl schopnej říct čim to je až jeden človíček co dělá v německu s autama mi řek že to dělá starter vyndal ho a byli skoro vháji uhlíky dal mi jinej kterej byl dobrej a závada odstraněna
Kluci já bych taky ještě něco
Kluci já bych taky ještě něco měl. Co takhle špatné čidlo teploty vody.
Zdravím pánové, k těm teplým
Zdravím pánové, k těm teplým startům TDI - odpojte konektor z čidla teploty a nastartujte teplý motor. Pokud nastartuje okamžitě, řešte problém mechanickým odpojením čidla tepoloty při teplém startu. T.j. vypínač, přepínač na hnědý drát co vede do PC. Tím oblbnete PC a dávka paliva při startu je maximální.
Bože to jsou rady! Co takhle
Bože to jsou rady!
Co takhle řešit příčinu a ne důsledek?
Až budeš mít hlad, taky Tě budu oblbovat, že hlad vlastně nemáš.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Joooooooooooo :)))))) to je
Joooooooooooo :)))))) to je wono prostě iluze........:)))))
Pokud budeš řešit příčinu,
Pokud budeš řešit příčinu, tak vyměníš starter, pak baterku a nakonec zjistíš, že máš opotřebovaný čerpadlo, proto dává málo nafty. T.j. 15 t. bez záruky.
Z tohoto důvodu si tam dej ten vypínač a neřeš příčinu u auta za 80 t.
Na jiných forech to řeší relátkama u čidla teploty i s návodem na instalaci. Já jsem to vyřešil s vypínačem na čidle teploty při startu teplého motoru. Funguje to!!!!
Přesně . když je motor
Přesně . když je motor studenej tak v poho,ale jak motor zahřatej tak startovaní je delší .přísty tyden jsem objednanej takže koněčne budu 100% vedět co se děje ...
No možná je to další plácnutí
No možná je to další plácnutí do vody, ale u mě to bylo takto:
Studené starty v poho, za tepla to točilo celkkem dlouho...Bylo to nastavení předvsřiku paliva... (mám tdi 66kW)...
Ahoj,mám stejnej problém
Ahoj,mám stejnej problém .baterka ok .starter ok ... hodil jsem to na pc .a podle grafu jsem hodně pod čarou ... říkal že se musi posunout rozvody nebo tak neco . nejdriv jsem se divil rozvody mam nove delany cca před 1 rok .ale posledni dobou když jsem za studena nastartoval tak vse ok ,,ale jak je to zahraty tak strasne dlouho to trvá ... cca 15 vterin než to chytne .už si nevim rady .. chtel jsem to dat do servisu ale on mi rekl ze to je na cca pul dne .ze auto musi ohrat .nastavit ,nechat schladit a zmerit a pak zase ohrat a opakovaní ..a nastavit ... pak to bude ok .hodne me to zarazi .máte s tim zkusenost ??? dik za radu
Ahoj, pokud pouzivas VAG a
Ahoj, pokud pouzivas VAG a pokud si pod carou podle TDIGraph... tak kazdopadne nastav predvstrik v norme jak ma byt. Zakladni davka paliva je nastavena z vyroby na 32 768 a najdes to na kanalu 05... davka by se mela zvysovat o 200 a to tim zpusobem ze do kolonky nova hodnota napises 32 968... cim vetsi hodnotu napises tim vetsi bude startovaci davka. Hlavne to zkousej kdyz to mas ohraty na minimalni teplotu 80 stupnu. Pokud mas moznost tak zkontroluj baterku zatezovym testrem a projdi kabely od baterky + vsechny kontakty. FAKT je i ten ze jak je tu psano maji na to veliky vliv i otacky starteru-motoru.
Zdar, měl jsem podobný
Zdar, měl jsem podobný problém, ale s benzínem. Mechanik mi vyčistil klapky a už je to naštěstí v pohodě.
Jenže 1.9 TDI žádné klapky
Jenže 1.9 TDI žádné klapky nemá (až na chcípací). Takže přínos příspěvku nulový.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Startér, baterka. Na Tvůj
Startér, baterka.
Na Tvůj problém jsou na netu popsané kroniky. Hned vedle zaseknutých lopatek turba.
Věc se ma takhle, zjednodušeně řečeno:
Při studeném motoru elektronika bez ohledu na otáčky při startu, střikne zvyšenou dávku a motor chytne.
Při teplém, se zvyšená dávka nekoná, ale potřebuje k tomu aby startér točil předepsaný počet otáček. Vinou slabé baterky nebo načnutého startéru můžou být otáčky nedostatečné, třeba i o 1 ot/min, a start se nekoná.
Takže tohle může být příčina Tvého problému. Ale taky nemusí.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
čau , také jsem řešil tento
čau , také jsem řešil tento problém a opravdu je na vině pomalu otáčející se motor při startu.Takže můžeš zvolit následující postup. Buď navýšit startovací dávku,což je ale dočasné řešení , nebo nový startér popř. baterku , což je ale celkem velká investice. Jako třetí možnost a nejspíš nejlepší dle mého je nechat upravit řídící jednotku a v ní snížit počet otáček při startu. http://www.teplystart.eu/index.html
Já vyměnil uhlíky ve startéru a je po problému.
Můžeš mi říct jak může pomoct
Můžeš mi říct jak může pomoct zvýšení startovací dávky, když ta se vlivem nízkých otáček startéru vůbec nekoná? Žádná dávka se nekoná, takže zvyšovat můžeš kolik chceš.
No, podle mně je nejlepší možnost č. 2.
Z nějakého důvodu jsou ty parametry pro start nastavené, nemyslíš?
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Přesně ...pravdu má Vojta a
Přesně ...pravdu má Vojta a Radegast přestante s tím experimentovat už mě nebaví to číst.....ten motor musí běhat jako hodinky ale musí být v pořádku periferie jinak jestli chcete za každou cenu ladit motor tak se vyserte na Octavii a kupte si starou 100 ku a tam se můžete uladit do alelujááá tyhle motory běhají velmi dobře pokud je vše v pořádku ....a ještě jedna věc nehrabte se v nastavení Vagu pokud mu nerozumíte nebo přesně nevíte co děláte!!!! Jinak je to hovor o ničem ty hodnoty jakékoli tam nejsou pro srandu králíkům!!! Vím o čem mluvím sami používáme s klukama original diagnostiku Bosch ale tohle mi spíš připadne že každý kdo má nějakou díru do zadku tak si myslí že už je vtom kovaný profík....tak na to opatrně.....PS: Hodně štěstí při kurwení motorů a příslušenství...)))))
Taky jsem o tom něco
Taky jsem o tom něco četl.Mělo by stačit nechat si upravit "startovací mapy"-řídicí jednotky (ECU)...
Ahoj všem, kdyby měl někdo
Ahoj všem,
kdyby měl někdo zájem, tak není problém ECU upravit, již několik let to dělám a umím i další vychytávky (: kdyžtak SZ. Petr
A za kolik??? :))))))))))))
A za kolik??? :)))))))))))) zase kšeft??? :))))))
Pro klubáky za 1500,-
Pro klubáky za 1500,-