Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
V uplynulých dnech završila značka ŠKODA na domácím trhu svůj další rekordní rok v řadě. Během dvanácti měsíců roku 2017 bylo na území České republice zákazníkům dodáno celkem 95 000 vozů s okřídleným šípem ve znaku, což je v meziročním srovnání o +7,95 % (+ 7 000 kusů) více než v loňském roce. ŠKODA si nadále drží třetinový tržní podíl, který dlouhodobě reprezentuje značnou oblibu produktů české značky u českých motoristů.
V uplynulém roce mladoboleslavská automobilka rovněž překonala několik svých dosavadních rekordů a milníků. V květnu poprvé ve své historii prodala přes 9 000 nových vozů (9 054 kusů) a pátý měsíc loňského roku tak pro ni byl nejlepším v dějinách1). Ve více než polovině měsíců roku 2017 pak značka ŠKODA překonala v meziročním srovnání registrace roku 2016. Významného milníku dosáhla zhruba v polovině prosince, kdy poprvé ve své historii během jednoho roku přijala kumulovaně přes 100 000 nových příchozích klientských objednávek.
Během loňského roku došlo k významné obměně většiny stávajících modelových řad. Také z detailnějších výsledků jednotlivých modelů značky ŠKODA vyplývá vysoká oblíbenost současného modelového portfolia. Vždyť v TOP 5 nejprodávanějších modelů celého českého trhu patří mladoboleslavské značce první čtyři příčky! Automobilka u nás rovněž vévodí každému tržnímu segmentu, ve kterém je zastoupena svým modelem. Již tradičně je s převahou nejžádanějším vozem českých zákazníků ŠKODA OCTAVIA, která s celkovým ročním prodejem 28 900 kusů s velkým náskokem vévodí i své třídě (v ní má podíl přes 70 %). Zásluhu na tomto úspěchu má také výrazný, více než dvaadvaceti procentní růst klientských objednávek u modelu ŠKODA OCTAVIA G-TEC. Ten je díky pohonu na CNG nejen šetrný k životnímu prostředí, ale také mimořádně atraktivní z pohledu příznivých provozních nákladů. Druhým nejprodávanějším automobilem českého trhu a zároveň lídrem segmentu malých vozů je s ročním prodejem 25 200 kusů ŠKODA FABIA. Následuje třetí nejoblíbenější automobil našeho trhu ŠKODA RAPID, pro který se rozhodlo 12 900 českých zákazníků. Velmi úspěšná je také vlajková loď značky ŠKODA SUPERB, která je nejen v čele střední třídy, ale patří jí celkové čtvrté místo v rámci celého trhu (9 500 ks). Velmi silnou pozici má značka ŠKODA díky své zdařilé modelové ofenzivě rovněž v segmentu SUV, kterému vévodí s prodejem 5 800 kusů model KODIAQ. Do popředí se razantně dere i nový model KAROQ, který byl na náš trh uveden až v posledním kvartálu loňského roku. I nejmenší člen modelové nabídky ŠKODA CITIGO je v čele segmentu minivozů, neboť se pro něj v roce 2017 rozhodlo celkem 3 500 zákazníků.
ŠKODA vládne nejen prodeji nových automobilů, ale vévodí také trhu certifikovaných ojetých vozů. Ostatně rok 2017 se nesl ve znamení modernizace prodejních míst a celkového zkvalitnění služeb v rámci autorizovaného programu prodeje certifikovaných ojetých vozů ŠKODA Plus. Všechna z celkem 124 prodejních míst programu ŠKODA Plus prošla kompletním rebrandingem. Za loňský rok se v rámci programu ŠKODA Plus prodalo 41 900 (2016: 35 800) prověřených vozů, což představuje meziroční nárůst +17 %. V kategorii ročních vozů (do 18 měsíců od data první registrace) činil tento nárůst dokonce téměř +23 %. To mimo jiné potvrzuje trend preference kvalitních ojetých vozů s jasným původem, doložitelnou servisní historií, ve výborném technickém stavu a s malým počtem najetých kilometrů. Na trhu obecně klesá množství ojetin v cenové relaci do 100 000 Kč, zatímco počet dražších vozů nad 300 000 Kč trvale stoupá. I mezi kupujícími ojetin se stále více zákazníků rozhoduje pro alternativní pohony. Počet prodaných ojetých automobilů ŠKODA v provedení CNG meziročně stoupl o +96 %!
Zmíněné rekordy v prodeji nových i ojetých osobních vozů však nejsou jediným měřítkem úspěchu značky ŠKODA na našem trhu, neboť se jí dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se tak v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb o +15 %, nárůst o +12 % zaznamenal i další sledovaný klíčový parametr v podobě průchodů v autorizovaných servisech. Rostoucí trend provázel rovněž atraktivní nabídku ŠKODA Originálních dílů, u nichž došlo ke zvýšení prodejů o +14 %.
S pozitivní odezvou českých zákazníků se v roce 2017 setkaly i další zajímavé produkty a služby značky ŠKODA. Po výrazné dubnové inovaci nabídky ŠKODA Bez starostí došlo k meziročnímu nárůstu sjednaných objednávek o + 25 % a neméně dobře se vedlo produktům ŠKODA Předplacený servis (+44 %) či ŠKODA Pojištění (+ 11 %). Významnou změnou reagující na moderní formy komunikace se zákazníky bylo spuštění online prodeje – ŠKODA Online. Značka ŠKODA tak prostřednictvím této platformy nabízí zákazníkům jednoduchý a pohodlný způsob objednání operativního leasingu ŠKODA Bez starostí. Digitalizace prodejního procesu přinesla zjednodušení objednávky i časovou úsporu a jak ukazují první týdny fungování, také novou klientelu autorizovaným obchodním partnerům značky ŠKODA.
Tuzemský trh je pro jediného českého výrobce osobních automobilů nadále jedním z prioritních odbytišť. Značka ŠKODA vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 184 prodejních a 228 servisních míst. „Jakkoliv nyní již s plným nasazením hledíme vstříc roku 2018, je pro mě ohlédnutí za uplynulými dvanácti měsíci plné pozitivních vzpomínek,“ hodnotí rekordní rok 2017 Luboš Vlček ze ŠKODA AUTO Česká republika. „Za rekordní rok se spoustou významných dílčích úspěchů bych rád poděkoval nejen všem našim zákazníkům, kteří vložili důvěru do našich vozů a služeb, ale také celé tuzemské prodejní a servisní organizaci značky ŠKODA, která každý den uplynulého roku dosahovala skvělých výsledků. Do nového roku vstupuje značka ŠKODA na domácím trhu v České republice v nejlepší kondici s atraktivním portfoliem nabízených vozů, čítající sedm modelových řad a více než 40 derivátů, širokou nabídkou finančních produktů a kvalitních poprodejních služeb orientovaných na zákazníka a jeho potřeby,“ uzavírá své ohlédnutí Luboš Vlček.
Zdroj: Statistiky značky ŠKODA, všechny hodnoty jsou zaokrouhleny na stovky
1)od roku 2004, od kterého se statistiky českých registrací zpracovávají současnou metodikou.