O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Výměna pylového filtru Škoda Octavia 1
Kabinový (Pylový) filtr se nachází v pravo pod čelním sklem.
Jeho cena se pohybuje od 150kč do 1000kč.
Výměna prachového filtru se má provádět každých 30 000km.
Při výměně je dobré ošetřit klimatizaci přípravkem na desinfekci.
Montáž:
1)Odmontujeme rameno práveho stěrače. ( Sundáme kritku a povolíme matici co je pod ním) Nebo stěrač zastavíme v nenulové poloze tak, že vypneme zapalování, když je stěrač nahoře a nemusíme ho demontovat.
2) Stáhlene gumové těsnění z pravé strany až ke středu skla.
3) Vyšroubejeme šrouby ( do r.v 5/98 ) nebo plast opatrně odcvakneme
(od r.v. 6/98) a opartně vyjmeme žlábek pod předním sklem .
Drážka:
4) Zamáčkneme svorky 1 a vymáčkneme filtr i s rámem
5) Vyndáme prachový filtr z rámu
6) Na nový filtr nasadíme rám
7) Filtr i s rámem nasadíme zpět na místo
8) Žlábek vrátíme na místo a přišroubujeme
9) Na žlábek namáčkneme zpět těsnění.
10) Rameno stěrače namontujeme zpět.
Výsledek: je opravdu znát: v autě je lepší klima. Větrák lépe ofukuje. Okna se tolik nemlží. Klimatizace při puštění nezapáchá.
Video návod: (Anglická verze, u nás je filtr na druhé straně)
Pylový filtr Škoda Octavia
Čtěte také:
Ahoj, mohl bys upřesnit, jak
Ahoj,
mohl bys upřesnit, jak "odcvakneme
žlábek pod předním sklem" ?
Nejde mi to a nechci to urvat.
Díky
v kolmé ose nahoru od skla
v kolmé ose nahoru od skla
jj přesně. Jde to z tuha a
jj přesně. Jde to z tuha a rádo to praská. Ale nic se s tím nenadělá. Plast jde v nejhorším koupit nový. Zkus jakoby lomcovat.
Octavia Combi 1,9TDi.
Ahoj, prosím nevíš náhodou,
Ahoj, prosím nevíš náhodou, jak je možné, že mi teče voda na prachový filtr z mezery, která je vidět nad fiiltrem u skla o rozměrech asi 3cm. Díky za odpověď.
já měl utrženou okapničku nad
já měl utrženou okapničku nad filtrem ze spodu toho plastu . Voda mi tekla přes filtr až ke větráku.
Nemáš to tam ucpané okolo
Nemáš to tam ucpané okolo toho filtru jsou tam odtokové kanálky....
Octavia Combi 1,9TDi.
Voda mi teče přes filtr až k
Voda mi teče přes filtr až k větráku a je možné, že mám ulomené okapničky u toho plastu (jak popisuje Mirek) Zatéká i na druhé straně, pokud je to řešeno stejně, tak to by mohlo být ono a to znamená nové plasty.
Jak pise Zabiak, ja mnel ten
Jak pise Zabiak, ja mnel ten samy problem a byly to ucpane odtokove kanalky
Pokud naleji vodu ke kanálku,
Pokud naleji vodu ke kanálku, tak mi vytýká v podběhu, takže by to němělo být ucpané, doufám.
Prostouchni to prstem, muzes
Prostouchni to prstem, muzes tam mit uz jen malou dirku a tim padem ti to neodtika tak jak ma a nestiha odvadet vodu a pak to tece dovnitr
Pokud naleji vodu ke kanálku,
Pokud naleji vodu ke kanálku, tak mi vytýká v podběhu, takže by to němělo být ucpané, doufám.
Moje zkušenost je taková, že
Moje zkušenost je taková, že jsem dlouho nemohl přijít na to kudy to teče dovnitř větráku, okapnička tam byla, odtoky byly čistý. Takže jsem to zkusil oblejvat a zjistil jsem,že to černý čtyřhraný plastový hrdlo do kterého se vsazuje filtr je přišroubovaný dvěma umělohmotnýma matkama ke dnu toho kanálu. Po odšroubování matek a po vyjmutí je na spodní straně toho plastovýho hrdla takový pěnový těsnění, který bylo vymačkaný a podtejkalo to skrze, takže jsem to celý starý těsnění serval, vzal starej dobrej silikon, dal tam pořádnou vrstvu lehce dotáh, nechal to zavadnout a potom dotáhnul trochu víc, pozor neservat matky jsou z umělý hmoty. Demontáž toho hrdla není složitá, uvnitř hrdla je jedna matka na pravé straně uprostřed, vzhledem ke špatnému přístupu je dobrý mít malou ráčničku s ořechem č. 10, na levé straně je matka z boku toho plastového hrdla a je trochu schovaná, takže zase vzít malou ráčničku, ořech č. 10, prodlužovací tyčku a kloub a jde vyšroubovat. Horší přístup, ale jde to. Už tam tudy neteče.
Co se týče zatékání přes prahy tak pokud dojde ke stržení fólie co je za tapecem ať už z jakýhokoliv důvodu, výměna stahovačky, zámku apod. tak tu fólii tam vždycky pořádně dát, buď koupit novou, nebo se dá vyrobit. Mám O1 a stahovačky jsem už vyměnil všechny a vždycky jsem se na tu fólii vybodnul a vždycky když pršelo trochu dýl, nebo víc, tak tam přes ty prahy teklo. Dělá to spíš u předních dveří, a co jsem tam ty fólie dal tak už neteče.
Zdravím, tak jsem sundal obě
Zdravím, tak jsem sundal obě torpeda a bohužel nemám okapničky ani na jedné straně, pokud jsou i na levé, to nevím.
okapnička je jen v pravo nad
okapnička je jen v pravo nad kabinovým filtrem
Ahoj! Díky za odpověď, jen se
Ahoj! Díky za odpověď, jen se zeptám zatékalo někomu na levé straně (mám mokrý kobereček ze spodu kde jsou nohy, jsou dvě vrstvy a obě nasáklé vodou) přesto, že odtokové kanálky byly čisté. Pokud ano, kde může být problém, doufal jsem, že tam mají být okapničky, které vodu odvedou ke kanálkům. Zjistil jsem částečně vodu pod torpédem v té bílé krabičce, co jsou relátka, pokud to říkám dobře a trochu se lekám. Domnívám se, že je to stejný způsob zatékání jak do filtru na pravé straně, jak jsem popisoval, prostě ze shora, víc nevím.
Ahoj,mě zatékalo pod nohy
Ahoj,mě zatékalo pod nohy řidiče,koberec byl totálně nasáklý vodou,důvod zatékání byl prostý,před tím než se mi tam objevila voda mi ve dveřích u řidiče prskla stahovačka,jak máš tu folii na dveřích proti vodě,ve škodovce to odflákli a nalepili ji tam tak že přes ní pod tapecem dveřích stékala voda dále na práh,z něj na koberec a pomalu to stékalo pod nohy řidiče....Proběhla reklamace ve škodovce,folie nalepena znova od té doby sucho
Díky, budu to sledovat, až
Díky, budu to sledovat, až zaprší a nevím v jakém stavu mám tu folii.
Ahoj kluci,tak jsem se taky
Ahoj kluci,tak jsem se taky dostal k tomu,že jsem musel sundat ty plasty nad torpédem a podívat se na pylový filtr.Měl jsem problém s tím,že mi do auta zatékalo,ale lehce a jen na koberec u spolujezdce,ale co bylo horší,tak mi přestal foukat vzduch na přední sklo i do kabiny celkově (jen velmi slabý vánek na stupeň 4), vůbec se takhle nedalo jezdit-pořád se to mlžilo jako v koupelně.Pylový filtr byl měněný asi před 2 měsíci a teď byl ve stavu "čistý,ale nasáknutý" vodou.Ty odtoky jsem měl čisté u filtru úplně a u řidiče v torpédu v pohodě,ale po sundání zástěrky tam dole byla hromada bahna.Tak jsem to vyčistil a už to taky teče až pod auto,tak jak má.Tu okapičku mám taky v pořádku,jen je asi 3cm od levého okraje jakoby nedolepená,když jí chytím a snažím se oddělit od toho vrchního dílu,tak se nebrání,ale sama neodlízá,jen když ji pomůžu - myslím si,že na funkci to nemá vliv,ale možná se mýlím.Obléval jsem to taky vodou jako (Elitecop-komentář výše) a nikde se mi voda dovnitř toho větráku nedostávala.Zapoměl jsem napsat,že po sundání filtru,jsem měl vodu asi 1cm na dně toho větráku a odtud to potom asi zatékalo do auta.Takže moje otázka zní - obléval jsem to a nic,odtoky v pořádku a přesto tam byla voda hmm.Teď jsem tam ten filtr nedával,abych nemusel kupovat zase nový (suším ho) a musím říct,že to teď fouká úplně perfektně.Myslíte si,že jak psal Elitecop,tak by se mi tam ta voda mohla opravdu dostávat přes to těsnění na tom hrdle?Ale při oblévání tam nic nešlo?Budu teď muset asi počkat až začne pršet a znovu to rozdělat a podívat se.Tak tolik zatím moje zkušenost.Zatím ahoj všem.
Taky mám ten problem ale u
Taky mám ten problem ale u vozu seat toledo 1M kabinový filtr suchy pod ním voda až po větrak co se lila do vnitř k spolujezdci.