Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
V cíli se z prvního vítězství v letošní sezoně IRC radoval tovární pilot ŠKODA Motorsport týmu Jan Kopecký, jehož od druhého Loixe dělilo pouhých 1,2 sekundy! Hattrick vozů ŠKODA a zkompletování podiových pozic dokonal Juho Hänninen. ŠKODA tak slaví letos druhý hattrick po sobě, celkově šestý v historii IRC a zopakovala umístění z Barum Rally v loňském roce. Na prvních třech místech šampionátu IRC nadále figurují piloti vozu Fabia Super 2000 v pořadí Hänninen – Kopecký - Loix.
První etapa začala páteční super speciálkou v ulicích města Zlína – na městském okruhu na jezdce čekalo devět ostrých kilometrů a odhadem 40 tisíc diváků. Nejlepší čas zajel Juho Hänninen, za ním se s nepatrným rozdílem 0,5 vteřiny zaskvěl Andreas Mikkelsen a třetí místo o dalších 0,6 sekundy obsadil Jan Kopecký – všichni piloti vozů Fabia Super 2000.
V sobotu čekalo na jezdce osm rychlostních zkoušek a 133 kilometrů. Juho Hänninen po pomalejším dopoledním rozjezdu v druhé části dne výrazně zrychlil a z průběžné šesté pozice po druhé rychlostní zkoušce zakončil den na druhé pozici. Zrychloval i Freddy Loix a v závěru dne finišoval na děleném druhém místě s Hänninenem – oba měli shodný čas. Smůla v podobě defektu pneumatiky v sedmé rychlostní zkoušce postihla Andrease Mikkelsena, jenž byl do té doby díky skvělé jízdě v těsném závěsu za Kopeckým. Z druhého místa se propadl na šestou pozici. Kopecký se na první místo dostal po třetí rychlostní zkoušce a své vedení trpělivě navyšoval po každé další erzetě.
V sobotu se v noci přes okolí Zlína přehnaly silné deště, citelně se ochladilo a zejména tratě v lesích zůstaly mokré. Nedělní porci závěrečných šesti rychlostních zkoušek poznamenaly problémy posilovače řízení lídra soutěže Kopeckého, který přišel o nadějný náskok z předešlého dne a ztratil v RZ10 drahocenných 15 sekund. Všichni tři první jezdci na vozech Fabia Super 2000 – Kopecký, Loix a Hänninen se tak záhy srovnali v několika vteřinách.
Skvělé časy zajížděl opět Andreas Mikkelsen a po vypadnutí Bouffiera bojoval o konečnou čtvrtou pozici s Neuvillem. Ve finiši za ním na páté pozici nakonec zaostal o šest sekund. Drama až do konce se odehrávalo mezi piloty továrních Fabií o první místo, kde rozhodovaly desetinky sekundy – souboj Kopeckého s Loixem o prvenství byl nervy drásajícím, ale férovým bojem o každý píď trati. Z celkového vítězství se po 15 RZ radoval v cíli přešťastný Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým. Druhý Freddy Loix ztratil pouhých 1,2 sekundy, třetí byl nakonec týmový kolega Hänninen – ŠKODA tak zopakovala loňský hattrick na Barumce a slaví letošní celkově druhý a v historii IRC již šestý.
Jan Kopecký: „Složili jsme reparát za loňskou Barumku. Na vítězství v IRC čekáme letos hodně dlouho a o to více si jej vážíme na domácí a konkurencí nabité soutěži. Téměř nemám slov, děkuji všem, Petrovi, týmu, fanouškům. Stále chceme bojovat o titul v IRC a toto byl velmi důležitý krok. Děkujeme fantastickým divákům, kulisa zde je nádherná.“
Freddy Loix: „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát, neboť i my bojujeme o titul v IRC. Ale musíme sportovně pogratulovat Honzovi, jet ještě rychleji už bylo příliš riskantní, přesto jsme to zkoušeli až do konce.“
Juho Hänninen: „Barumka byla těžká tak jako vždy, výsledek je určitě dobrý pro vývoj šampionátu a perfektní pro celý tým. Auto fungovalo výtečně, gratuluji týmovým kolegům.“
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport: „Musíme být a jsme strašně šťastní. Vítězství na domácí soutěži a kompletní podium je maximum, kterého můžeme dosáhnout, a lépe to skutečně dopadnout nemohlo. Děkuji celému týmu za perfektní práci během celé soutěže a všem posádkám Fabií za špičkové souboje a stoprocentní výkon.“
Hodnocení šampionátu IRC po Barum Rally:
1. Hänninen 98b.
2. Kopecký 95b.
3. Loix 88b.
Slušná bouračka :-(
Slušná bouračka :-(
Octavia Combi 1,9TDi.