Výrazně přepracovaný bestseller - Škoda Octavia

Skoda Octavia

Ještě výraznější design, nové prvky výbavy a nejnovější technologie asistenčních systémů, infotainmentu a konektivity – ŠKODA OCTAVIA se představuje v nové vrcholné formě. Rozsáhlé přepracování prospělo jak verzi s karoserií liftback, tak i kombi. Díky novému designovému jazyku je teď kompaktní bestseller značky ŠKODA ještě atraktivnější a dynamičtějšdí.

​ŠKODA OCTAVIA je srdcem a motorem značky ŠKODA, ztělesněním silných stránek této české značky a základem jejího úspěchu. Velký zástupce třídy kompaktních vozů nabízí ve svém segmentu jeden z největších interiérů a přináší výbavu a technologie vozů střední třídy. Má výrazný design, kvalita je na nejvyšší úrovni a k tomu všemu přináší jedinečný poměr ceny a užitné hodnoty.

 

OCTAVIA je bestsellerem značky ŠKODA – od svého uvedení na trh v roce 1996 vyrobila česká automobilka více než pět milionů exemplářů vozu ŠKODA OCTAVIA. V roce 2016, již jako zástupce třetí generace, představoval velký kompaktní model se 436 000 prodanými vozy na celém světě 40 % celkového odbytu značky ŠKODA. Téměř 255 000 vozů našlo své zákazníky v Evropě, tedy o 4,2 % více než v minulém roce.

 

Modelová řada je velice pestrá. Vedle liftbacku a kombi zahrnuje i dobrodružnou verzi OCTAVIA SCOUT, extrémně hospodárný model OCTAVIA G-TEC s pohonem na zemní plyn i modely RS, které, stejně jako varianty s vyšší výbavou, stále více vystupují do popředí zájmu zákazníků. ŠKODA OCTAVIA a OCTAVIA COMBI nyní v modernizovaném provedení vstupují do druhé poloviny svého životního cyklu. Na domácím trhu lze model OCTAVIA objednávat konce listopadu 2016, verze ŠKODA OCTAVIA SCOUT a OCTAVIA RS od 10. 1. 2017.

Design

Tým designérů značky ŠKODA ještě více zvýraznil linie modelu OCTAVIA. Nová příď s širokou maskou chladiče, na kterou navazují světlomety s krystalickým designem, a přepracovaný nárazník s ještě širším otvorem pro nasávání vzduchu, s výplní se strukturou včelí plástve, působí dynamicky a sebevědomě – díky tomu si vůz s ničím nespletete. Na přání jsou k dispozici full LED světlomety s funkcí AFS.

 

Zadní skupinové světlomety s LED technologií jsou k dispozici ve dvou variantách, koncové světlo ve tvaru písmene C nyní svítí homogenně po celé ploše. Inovovaná ŠKODA OCTAVIA narostla o několik milimetrů do délky, zadní rozchod vzrostl o 20, respektive 30 mm (v závislosti na motorizaci a zadní nápravě).

 

Interiér působí dojmem vyšší kvality a funkčnosti, přístrojový panel a ovládání klimatizace prošly drobnými úpravami. Decentní světelné lišty ve dveřích (na přání) zajišťují ambientní osvětlení, nastavitelné v deseti barvách.

Infotainment systémy a ŠKODA Connect

Ve voze ŠKODA OCTAVIA jsou infotainment systémy nové generace. Jejich kapacitní displeje reagují už na lehký dotyk. Kromě standardního systému Swing mají všechny na přání dodávané systémy skleněný design. Vrcholný navigační infotainment Columbus přichází s displejem o velikosti 9,2", Wi-Fi hotspotem a s modulem LTE pro vysokorychlostní přenos dat. Pro chytré telefony je navíc k dispozici i Phonebox s indukčním nabíjením.

 

Nabídka konektivity je také průkopnická. ŠKODA Connect nabízí velké množství nových mobilních služeb, které se dělí do dvou kategorií: služby Infotainment Online nabízí informace a zábavu, Care Connect asistenční služby a podporu. Další online služby, mezi které patří i Vzdálený přístup k vozu, fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App na chytrém telefonu. Platforma SmartLink+ integruje standardy MirrorLink™ a SmartGate pro propojení mobilního telefonu s automobilem.

Asistenční systémy

Díky nové generaci elektronických asistenčních systémů je jízda v přepracovaném voze ŠKODA OCTAVIA ještě bezpečnější a komfortnější. Jak je pro vozy značky ŠKODA zvykem, asistenční systémy převyšují úroveň, která je ve třídě kompaktních vozů obvyklá, a vybírat lze z široké palety asistentů. Asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist, prediktivní ochrana chodců, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert jsou v nabídce nově. Totéž platí pro Crew Protect Assist, který spolupracuje se systémem Front Assist, vybaveným funkcí nouzové brzdy City. Parkovací asistent se představuje v novém vývojovém stupni.

 

Pohon a podvozek

Nabídku pohonných jednotek představují tři motory TSI, tři motory TDI a jeden agregát G-TEC; jejich společnými rysy jsou vysoký výkon a nízká spotřeba. Výkonnostní spektrum začíná na 81 kW (110 k) a končí na 135 kW (184 k). Mimořádně hospodárným zážehovým agregátem je motor 1,4 l G-TEC o výkonu 81 kW (110 k), konstruovaný pro provoz na benzin i zemní plyn.

 

Téměř pro všechny motory je v nabídce vedle manuální převodovky i šestistupňová nebo sedmistupňová převodovka DSG; pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI dodává ŠKODA pohon všech kol. Za pozornost stojí volitelný adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control), se kterým může řidič měnit charakteristiku podvozku v režimech Comfort, Normal a Sport. Všechny motory splňují požadavky emisní normy EU 6.

 

 

Nabídka prostoru a výbava

V oblasti nabídky prostoru nastavuje ŠKODA OCTAVIA i nadále nejvyšší laťku. Liftback i kombi nabízí interiér o délce 1 782 mm a 73 mm prostoru před koleny cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má 590, respektive 610 l, se sklopenými opěradly zadních sedadel pak 1 580/1 740 l. Pro model s karoserií kombi jsou na přání k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

 

K množství Simply Clever řešení, která ŠKODA OCTAVIA nabízela již dříve, přibyla řada nových nápadů: dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, držák nápojů, usnadňující otevírání PET lahví a vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru modelu OCTAVIA COMBI. Mimořádně komfortními pomocníky jsou vyhřívaný věnec volantu a klíč s možností personalizace.

Modely RS

Vrcholem přepracované modelové řady OCTAVIA je provedení RS nabízené s některým ze dvou motorů – s benzinovým motorem 2,0 TSI nebo s naftovým motorem 2,0 TDI. Liftback i kombi spojují svůj vysoký výkon s osvědčenými přednostmi této modelové řady a novými, průkopnickými technologiemi v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů.

 

I modely RS se představují v novém, výraznějším designu s expresivní tváří. Světlomety, mlhové světlomety a zadní skupinové svítilny jsou standardně vybaveny LED technologií. Detaily, jako je černá maska chladiče, výrazné otvory pro vstup vzduchu, spoilery a velké koncovky výfuku odkazují na dynamický charakter vozu. V interiéru najdeme sportovní sedadla RS s potahy v kombinaci Alcantara®-látka (volitelně kůže - Alcantara®), ušlechtilé dekorační lišty a ambientní osvětlení.

 

Výkon provedení ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI vzrostl na 169 kW (230 k), maximální rychlost činí 250 km/h. Vůz s motorem 2,0 TDI 135 kW (184 k) vyniká hospodárností – na 100 km průměrně spotřebuje jen 4,5 litru nafty (115 g CO2/km). Modely RS jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou převodovkou DSG. Díky sportovnímu podvozku je karoserie o 15 mm nižší, zadní rozchod kol je o 30 mm širší než dosud. Kola mají velikost od 17" do 19". Dynamický charakter přepracovaných vozů OCTAVIA RS doplňuje stabilizační systém ESC, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+ a volba jízdního profilu Performance Mode Selection s funkcí Performance Sound Generator (na přání).

 

Soutěžní speciál ŠKODA FABIA R5

Při novinářské prezentaci přepracovaného modelu OCTAVIA ve Vídni představuje ŠKODA další zajímavý vůz – speciál FABIA R5, vůz vítězů v kategorii WRC 2 soutěžního mistrovství světa FIA 2016.

 

Při sedmi startech s vozem ŠKODA FABIA R5 v kategorii WRC 2 si finské tovární duo Esapekka Lappi/Janne Ferm zajistilo titul v hodnocení jezdců díky čtyřem vítězstvím a dvěma dalším pódiovým umístěním. V konečném součtu se tento vůz prosadil v 10 z celkem 13 závodů mistrovství světa. Kromě toho vyhrála ŠKODA v sezóně 2016 i kontinentální mistrovství v Jižní Americe, Asijsko-pacifickém regionu a na Středním východě, včetně dalších deseti národních titulů. „Všechny tyto národní a mezinárodní tituly a vítězství speciálu ŠKODA FABIA R5 dokazují, že jsme vyvinuli skutečně vítězný vůz,“ říká Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Všichni zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO jsou na mimořádné úspěchy týmu ŠKODA Motorsport velice hrdí.“

 

Nejlepší rally speciál ve své třídě pohání turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s výkonem 205 kW (290 k) a točivým momentem 420 Nm. Pětistupňová sekvenční převodovka přenáší výkon motoru pomocí pohonu 4×4, přičemž obě nápravy využívají mechanické diferenciály. Na šotolinu je vůz vybaven 15" pneumatikami, na asfalt potom 18". V souladu s pravidly činí minimální hmotnost téměř čtyři metry dlouhého soutěžního speciálu 1 230 kg, cena pro soukromé týmy byla stanovena na 180 000 eur.

 

Výrazně přepracovaný bestseller - Škoda Octavia
See video
See video

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení