O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Sériové zadní brzdy na Octavii RS jsou velikosti 256x22. Avšak je zde možnost, při použití vhodného adaptéru zachovat sériový třmen a brzdovou destičku, ale použít kotouč o velikosti 280x22mm. O tom proč to dělat či nedělat je na rozhodnutí každého. Někdo to dělá pro funkčnost někdo kvůli vzhledu.
Návod je určen pouze pro zkušené automechaniky a na vlastní nebezpečí. Jedná se o brzdy a jakýkoliv neodborný zásah může mít nedozírné následky. Tato úprava není homologována tudíž neprojdete STK.
Tato úprava je kontroverzní, prečtěte si diskuzi pod článkem->
1. Jako první je potřeba sehnat adaptér na použití větších kotoučů!!
Máme na výběr – buď zakoupit tento adaptér od MD components , kde cena se pohybuje kolem 2200,-Kč + poštovné. Zásilka je i s potřebnými šrouby. (mdcomponents.cz)
Nebo od nějakého zručného soustružníka. Cena cca 1200,- Kč + poštovné, avšak si musíte zakoupit potřebné šrouby.
2. Další je zapotřebí sehnat kotouč daných rozměrů 280x22. Tento kotouč se používá jako přední kotouč na Škodu Octavii 1 – (1.8 – 92kw, 2.0 – 85kw, 1.9Tdi )
Jakou ZNAČKU a TYP je opět dle libosti. Já jsem volil pro mne osvědčenou značku Zimmerman a typ Sport společně s brzdovými destičkami Zimmerman.
Brzdové destičky se použijí tzv. originální velikosti pro zadní brzdič na Škodu Octavii RS.
3. Nyní je potřeba sehnat příslušné šrouby, které jsou potřeba pro instalaci adaptérů.
Použil jsem vysokopevnostní šrouby na IMBUS o velikosti 8mm. Je potřeba délka cca 20mm závitu. Tento šroub se použije na spodní uchycení adaptéru.
4. Teď je potřeba udělat šroub na horní uchycení adaptéru. Imbus se zde nedá dát, jelikož by překážel uchycení držáku třmenu na adaptér.
Proto je zde potřeba šroub s rovnou hlavou na rovný šroubovák o délce závitu taktéž 20mm.
Nyní máme upevněn adaptér na nápravě.
5. Dále jsou potřeba šrouby pro instalaci držáků třmenů na daný adaptér.
!!!!! POZOR !!!!! Jsou zde šrouby s jemným závitem. Originální šrouby jsou při použití adaptéru krátké!!!! Je potřeba zakoupit delší cca o 10mm.
Bohužel cena těchto šroubů je vyšší – cca. 45,-Kč za 1 kus.
6. Nyní je na řadě řezání krytu kotouče. Jelikož adaptéry jsou pootočeny lehce nahoru, originální kryt za kotoučem se musí o kus uříznout. Je potřeba přikládat třmen s adaptérem a zkoušet aby se vše vešlo.
A zde je výsledek po uříznutí .
7. Teď máme vše připraveno a mužem nasadit nový kotouč a nainstalovat držák třmenu na adaptér. ! Nezapomeňte očistit náboj aby kotouč pořádně dosedl !!!!!!
A zde je výsledek. Bohužel vznikne kus neodbržděného kotouče cca. 3mm, jelikož je kratší destička. Je možnost to nechat být nebo ten kousek nechat utočit na soustruhu. Já to prozatím nechal a až si vše sedne tak kotouč o ten kousek utočím.
8. A jako poslední je potřeba upravit uchycení lanovodů ruční brzdy.
Uchycení, které je přes silný drát na karoserii se odstraní. Jen přidržuje lanovod, aby nevysel pod vozidlem.
Další uchycení lanovodu je přímo na nápravě. Zde drží pres kovovou přezku na nápravě.
Kovová přezka, která drží lanovod je namáčknuta na lanovodu. Tuto přezku rozebereme a posuneme ji o kousek zpět.
Lanovod je teď dostatečně dlouhý pro přidělání do třmenu.
9. Nyní jako poslední věc nezapomene odšlápnout brzdy a zatahat několikrát za ruční brzdu !!!!! Aby vše dosedlo !!!!!
Tímto máme vše hotové a přeji mnoho šťastných kilometrů.
Čtěte také: Výměna bubnových brzd za kotoučové
Nastříkání bubnů a brzdových třměnů
Sekce: Brzdy Škoda Octavia
Fórum: Jaké přední kotouče, destičky na Octavii
Autor: xxx
Tak jsem návod využil,nechal
Tak jsem návod využil,nechal vyrobit adaptéry,sehnal pevnostní šrouby tř.12.9 a kotouče 280x22 jsou tam.Zároveň jsem dával na předek 312x25.Nárust brzdového účinku proti kotoučům 288x25 vpředu a 232x9 vzadu je velce markantní.
Na kolik tě to vyšlo?
Na kolik tě to vyšlo?
Dost :-) .když já to
Dost :-) .když já to nepočítám,tak orientačně předek 10000,zadek 9000.Původní předek 288 jde do světa za 6000,tak cca 13 tis.
Díky za návod, chystám se na
Díky za návod, chystám se na to jen co budou potřeba vyměnit zadní brzdy :)
Úpravu jsem měl už i možnost otestovat a brzdný účinek je opravdu znatelný :)
zdravim všechny....no
zdravim všechny....no nepochopil jsem proč davat větši kotouče když destičky zustavaji a tudiž brzdici plocha se nezměni...brzdit to bude pořad stejne...i kdyby tam byl kotouč metr velky.....pokud by tam byli vetši desky tak potom ano...mělo by to opoctatněni....ale i tak pri brzděni veškera vaha vozu jde na předek tak že neni duvod mit v zadu tak velke a silne brzdy....snad jen s vizualniho hlediska jinak jsou to vyhozene penize a čas.....ale jak píšeš je to každeho věc..
Myslim ze se velice mylis,
Myslim ze se velice mylis, nezalezi jen ucinny plose brzdeni , ale take na jakem ramenu to brzdi, tudiz vetsi kotouc = vetsi paka = vetsi ucinek se stejnyma brzdicema. Mel by jsi oprasit stredoskolskou fyziku, rovnovahu na pace zvlast. Rozhodne lepsi brzdy nejsou vyhozeny penize, az by ti zachranili auto, nedej boze zivot, asi by jsi nazor zmenil :-(
Prosim Tě ať tam má brzdy
Prosim Tě ať tam má brzdy třeba z letadla .....už vidím jak se toho chytne nějakej mladej klučina vyrobí si to doma v garáži....něco se stane a to bude průser jako kráááva......protože policejní expert pak když zkoumá ten vrak tak není pitomec!!Ale to je jedno stejně budu ukamenován...místními znalci...:DDDDD
V článku je upozornění, že je
V článku je upozornění, že je to pouze pro zkušené....
Octavia Combi 1,9TDi.
Proč by se tohoto měl chytat
Proč by se tohoto měl chytat nějaký klučina ??!!! Ty tyhle věci vůbec nezajímají !!! Těm jde jen o to, aby měli co největší kola, ideálně byt 1cm nad zemí a mít tam tak 200 - 300koní, výfuk jen nerez rouru !! A bastlí hrozné věci !
Už jen proto, že to brzdí na
Už jen proto, že to brzdí na větším průměru.
Když bys šel do krajností a brzdil přímo na hřídeli, jakou sílu bys musel vyvinout?
A naopak, kotouč jen o málo menší než průměr kola = sen všech konstruktérů.
Chce to oprášit fyziku, kamaráde.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
A další chytrolín !!! Proč se
A další chytrolín !!! Proč se dává větší kotouč ?? Aby se více Chladil a lepe to déle brzdilo !!!
Ohledně toho ze destička zůstala stejná a tím to nebude brzdit více i kdyby tam byl metr kotouč !! Podívej se na zadni kotouč u RS - jak je nahoře ( 1 až 2mm ) a dole ( 2 až 3mm ) neobrzděn !!!! Rozdíl 256 a 280 je kolik ?? 24 mm !!! A kdyz se podíváš aspon na to foto jak je vše nasazeno - tak vrchní čast kotouče je brzděna destičkou až ke kraji. A spodní čast je nebržděna 3mm - 4mm !! Takže navíc oproti 256 brzdí 20mm !!!! A to dost !!!!! A ty s autem se asi na okruh moc nezajedeš co?? Ja tam jezdím a divil by jsi se jak zadní brzdy dostanou na prdel !!!
Ohledně toho, že většina brzdí jen předek - to ví snad kazdý, zě větsinu odře predek ale toto je návod na zadek - tak proč jsem pleteš předek ??
Na předek bude samozřejmě další návod jak upravit aby to více brzdilo !!!
Na normální ježdění bohatě stačí sériové brzdy, ale jakmile začneš využívat plný potenciál vozu tak sériové brzdy nikdy nestačí !!! A já zastávám heslo - co Jednou jede - musí dvakrát brzdit !!!!!!!!!
Ano máš pravdu dobré a
Ano máš pravdu dobré a kvalitní brzdy jsou vždycky na prvním místě spolu s pneumatikami ...on to nemyslel špatně nevidí podstatu věci stejně jako já když jsem napsal že to nebudu komentovat tohle udělá jenom magor!! Takovýhle zásah nemá žádnou homologaci a ještě může být i dost nebezpečný viz: Tvoje upevnění třmenu . A okruh sem nemotej nemáš Nisan skylyne abys stahoval ze 320 na 90km/h ....kolem aut se motám prakticky odmalička ale tohle je prasečina že to jsem ještě neviděl...samozřejmě Ty si můžeš tvrdit co chceš..a pokud někdo bude dávat nové brzdy dozadu na Octavii tak tam dá originální rozměr jaký tam má být koupí třeba chazený drážkovaný a vrtaný Zimmermany nebo Bremba ale hlavní problém jsou brzdiče!!!!!! Ty jsou z 90% špatný už po 2 letech zůstávají viset nebo se jinak zaseknou a je potřeba je dobře rozhýbat aby běhaly a ošetřit to sem máš napsat! A nic proti Tobě haleď ale tohle je prostě bastlírna a Ty si mysli co chceš.....
v žadnem připadě jsem to
v žadnem připadě jsem to nemyslel zle...at si tam každy da co se mu libi...faktem zustava že zasahovat do brzdoveho systemu se nema.....je to v tovarně postaveno a odskoušeno na vahu vozu a jiste to musi splnovat nějake předpisy a normy.....mimo jine chtěl bych to vidět na STK....jak by se tvařili....domnivam se že pokud by to nestacilo ten pruměr tak by tam ty větši kotouče dala už fabryka...ale neni duvod....pokud je brzdovy system v poradku tak jak ma..toto je pouze muj nazor a ja jej nikomu nenutim....at si tam da každy co se mu libi...ale vidim že vetšina nepochopila podstatu ....ja se nebavim o zavoděni na okruhu...to jsme někde jinde....ja se bavim o seriově vyraběnem voze ktery jezdi na běžnych cestach ..ne o rychlostech 180..toto je třeba si ujasnit..za jakym učelem kdo to auto ma...
Chlape ty si asi nikdy v RSu
Chlape ty si asi nikdy v RSu neseděl, nejel a možná ho ani neviděl :D ... chytráků jako ty je plný internet a sériové brzdy tady vůbec nevytahuj ... bastlení je dát na auto o výkonu 200koní zadní kotouče 256 ... jak píše Miras co jede musí dvakrát brzdit a přál bych ti aby si se mnou seděl v autě, když jsem brzdil z 255km/h na 0km/h!!! Garantuju ti, že by ses posral strachy a ještě týden nato přebaloval, pak by si možná pochopil proč dávat na zadek větší brzdy!
Bavíme se tady o normálním
Bavíme se tady o normálním silničním provozu že jo??!! Tak kde bereš ty čísla prosim Tě to sem ani nepiš jestli chceš vezmu Tě někdy na mezičasovku tam se posereš pobliješ a pochčiješ a nikdo se Ti nebude smát to mi věř....nikdo ale přestaň tady machrovat to nemam rád a ještě k tý RSce jestli s tím jezdí dotyčnej na okruh tak to mu přeju hodně štěstí a málo kotrmelců a hlavně at je tam sám jinak je zle........já to tady už nemůžu číst ......to sou žvásty to vůbec nejde.....tady vůbec nejde jen o brzdy Ty chytráku ale o počasí , vlhkost vzduchu, teplotu gum a silnice...ale v první řadě jde o gumy!!!!! To si pamatuj vždycky než začneš psát nějaký blbosti.....ale jak říkám tady se bavíme o jízdě v normálním silničním provozu tady v Čechách z kurníku do chlíva no tak sem netahej rychlosti vyšší než je 130km /h na to to švestka v pohodě ubrzdí..to mi věř......a můžou mi to smáznout jako spam ale to prostě už nejde.
Tak mi pověz jaké omezení je
Tak mi pověz jaké omezení je na německé dálnici? ;) Doufám že budeš mít někdy tu čest v RS jet v momentě kdy ty tebou vychvalované sériové brzdy přestanou brzdit :D
Tohle je vééélký mýtus. Těch
Tohle je vééélký mýtus.
Těch německých dálnic s neomezenou rychlostí zas tak moc není.
To je jedna věc.
A druhá, omezená - neomezená, i na neomezené platí omezení konstrukční rychlostí a ta u OI RS je 235 km/h, což je zase o 20 míň.
Takže pomalu pomalu .... kolama dolů, prosím.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Je jedna věc co uvádí výrobce
Je jedna věc co uvádí výrobce a druhá věc jak to opravdu jede, nevidím důvod proč by lehce upravené auto tak jet nemohlo :-)
Upravený motor to zvládne o
Upravený motor to zvládne o tom není pochyb, ale celkově je to prostě na to auto moc. Já jel v mé Octě jednou 200 (chtěl jsem zkusit maximálku, rovná silnice...), ale už nad 160 cítím, že je to na to auto moc, že to není tak stabilní... ale nemám RS.
Když se pak projedeš v jiném autě například teď mám půjčenou Audi A8 tak poznáš rozdíl jak se, které auto chová ve vysokých rychlostech.
Pokud se ty lepší brzdy tady v návodu udělají profesionálně na upravené auto a bude to líp brzdit tak proč ne. Ale 250km bych v Octavii stejně nejezdil i kdyby měla sebelepší brzdy. Tady nejde to se jen rozjet a pak zastavit, ale zatáčky, dolíky.... stabilita vozidla.
Jinak tahle debata se začíná zvrhávat.....
Octavia Combi 1,9TDi.
Jo pardon teďka jsem se
Jo pardon teďka jsem se podíval na Tvůj profil na věk tak to dává všechno smysl tedka už jo to jediný Tě omlouvá ale jinak sou vás plný hřbitovy.....
To jsem psal již dříve -
To jsem psal již dříve - pokud se používá vozidlo sériově - sériové brzdy stačí !!
Ale pokud vezmeš auto trochu více za hubu tak budeš koukat až nebudeš moc zastavit !!! A to nemluvím o jízdě na okruhu ale na normální silnici či dálnici !!!
A jelikož své RS mám již trochu upravené ( motorově ) tak brzdy musí větší aby ten výkon navíc zvládaly !!!
A pro info - na STK jsem s tím byl !!! A žádný problém s tím nebyl !!! Ba naopak, technik volal další techniky ať se jdou na RSku podívat, ze je vše v perfektním stavu - jako nové !!!! A jeden starší technik chtěl i svézt !!!!
To agilive - nemuzu s tebou
To agilive - nemuzu s tebou souhlasit ze tohle udela jen magor, v tohle pripade je jasne videt ze autor Miras to ma v hlave srovnany a ten navod je dobry, provedena montaz je na vysoky urovni a co se tyka sroubu, tak jasne pise ze dal pevnostni, jen si nemysli ze ty origo ktery tak obhajujes jsou lepsi, a jiste kdyby chtel , neni problem pro mne vyrobit jeste vic pevnostni a nerezove. A ten okruh je kazdyho vec, kdyz na to ma naladu tak proc by v klidu a bezpeci nevyzkousel svoje auto a jeho limity, bez rizika ze ohrozi druhe , tak jak je bohuzel u nas CR bezne. Sice nebude brzdit z 320 , to mas pravdu, ale staci na dalnici kdyz musis treba ze 150 na 40, a dekoval by jsi ze mas vetsi a vykonejsi brzdy. A ohledne tvyho argumentu ze to nema homologaci, mas sice pravdu, ale i tady plati ze co neubrzdis , to neokecas. Ke trmenum , nevim ze by se mi kazde 2 roky zasekly, a to jezdim denne, v lete v zime, valecky jsou chromovany, tudiz nereznou a mne osobne bohate staci jednou za 5-6 let vyndat, dat novy prachovky, valecky prelestim a jede se dal. Jeste musim reagovat na tvoje tvrzeni ze to je prasecina kterou si jeste nevidel, - ve vsi ucte, nechci te nijak urazit, ale kdyz tomuhle rikas prasecina, tak jsi toho jeste asi moc nevidel :-( , kdyz dneska vivim ruzny amatersky a eskamotersky radoby tiningovy upravy nekterych jedincu, nevim jestli mam brecet nebo zvracet, a u techto lidi prave najdes upravy ktery jsou nebezpecny, uplne zasnes ze se dotycny "upravce " jeste nezabil. Ale tenhle navod je uplne neco jinyho, je to velice dobra prace, a je videt ze Mirasovi na tom hodne zalezi a ze ho to bavi. V zadnym pripade to neni zadna bastlirna.
Nevím co se ti nelíbí na
Nevím co se ti nelíbí na upevnění třmenu?? Jsou použity vysoko pevnostní šrouby - ten vrchní šroub jsem již také vyměnil za vysoko pevnostní !! Takže uchycení je v pořádku !!!
A ze se motáš kolem aut od malička?? Ja jsem jezdil 1 rok amatér motokáry a poté jsem šel na 4 roky do profi kategorie. Pak jsem presedlal na 3 roky na Hobby Rally - jezdil jsem s Škoda 120, pak Škoda 120S, pak Škoda 136, Felicie Kit Car, a nakonec Octavie 1. Takže kolem aut a dost upravených aut se motám také.
A neznamená ze když nemám nějakej Nisan, ze jezdím pomalu. Ono i Octa RS umí - a 140km/h je tam více z 60% trati a z rovinek o 180km/ brzdíš na 50km/h !!!
Takže toto je vskutku odzkoušené !!!!
A toto není návod na brzdiče ale na montáž větších kotoučů !!! Je jasné, a to je vidět i z fotek, ze brzdiče mám po komplet renovaci. Nové těsnění, gumičky, pistek byl v pořádku, nové pístky, obroušen a znovu lakován !!!
A když se Vám toto nelíbí, tak se na to nedívejte a nečtěte to !!!!
Kecat umí každý !!! Když se ti nelíbí, ze jsem nezmínil renovaci brzdičů - tak udělej návod TY !!!!!!!!!!!!!!!!!
Miras - nerozciluj se , nema
Miras - nerozciluj se , nema to cenu. Vzdycky se najde nejaky "znalec" ktery vi vsechno lip, vsechno zna a vsude byl. Zavist je hrozna vlastnost, a cim vic tady brouzdam , tak tim vic obdivuju takovy lidi jako jsi ty. Ten navod je perfektni, prace je profi odvedena. Nechci nikoho urazit , nebo nejak dotknout, ale opravdu mi to prijde ze nekteri diskutujici v zivote RS brzdy nevideli, natoz aby je upravovali. Jinak se tesim na tvuj navod jak vylepsit predek, kdyby jsi se snad rozhodl ze ho sem nedas (a ani bych se moc nedivil) tak prosim posli SZ, mel urco velky zajem, dekuju :-)
Každý máme svůj názor - to
Každý máme svůj názor - to ano !!! Ale toto nazvat bastlením???!!!! Nechápu !!!! Kdo mne zná - tak moc dobře ví, že by jsem na auto nedal něco co není vyzkoušené nebo nějak kvalitní !!! Viz - většina lidi dává na auto podvozek JOM !! To je u mne bastlení !!! Co je to za kvalitu za 5000,- ?????!!!! Osobně mám na RS - HP sporting ( každý ví kolik tento podvozek stojí a jak je kvalitni ! ) Toto je odzkoušené a několik let se toto vyrábí !! V Německu na autech jsem to videl už cca 5 let nazpět !!!!
Nikoho také nechci urazit, ale pokud se toto někomu nelíbí tak at si to nedělá a nenadává tady na to !!!
Na origo RS se dají dát
Na origo RS se dají dát minimálně 16 palců DISKY !!!!!!!! Je to kvuli předním brzdám !!!!!
Na zadní nápravu s touto upravou ( kotouč 280mm ) jde opět dát nejméně 16 palcu DISK !!!! Je to kvůlu brzdiči !!!!!
A o tom, že tu jsou opět nějaké řeči, že je to nesmysl, hovadina, kravina atd....
Jak píši nahoře - je to jen návod a o tom kdo si to udělá či neudělá je na každém !!!! A pokud to někdo na autě nemá a nechce ať si nechá řeči !!!! Nikoho nepřesvědčuji ať si to hned udělá.
Šlo jen o to, že jsem o tom všude četl a každý psal jak se to dělá ???!!! A nikde nic nebylo !!!! Tak jsem udělal návod, nic víc nic míň !!!!!
jen bych rekl ze ty 16" jsou
jen bych rekl ze ty 16" jsou na RS i kvuli zadnim brzdam, origo zadni RS brzdy do 15" nedas !!! Jinak nevim proc se nejak zlobis, nebo rozcilujes, pokud vidim , tak nikdo na tebe a tvuj navod zadny reci nema ani nemel, jen jsme s Petrem diskutovali jak velky musi byt disk pro tuto upravu. Nicmene jsi to napsal, takze dalsi diskuse je nepredmetna. Navod je paradni, jen vic takovych. Mimochodem, ty adaptery jsi vyrabel, nebo koupil u MD ?
Bohužel mi přišli i soukromé
Bohužel mi přišli i soukromé zprávy a na Facebooku byl také každý chytrý !!!!! Začalo to už návodem na zaslepku zámku 5. dveří - každý psal ze je to opět k ničemu atd... A s tímto návodem to bylo snad ještě horší !!
Jinak ty adaptéry mám od kamaráda co je vyrábí - cena cca. 1200,- plus pošta !!! Je to bez potrebných šroubů nicmene to jsem si pořešil sám. Mohu poskytnout telefonní kontakt a dá se s ním dobře domluvit.
Jen jsem chtel rict, ze na
Jen jsem chtel rict, ze na takovy zpravy se vykasli a ani je necti. V drtivy vetsine je pisou pocitacovi radoby odbornici, kteri jen sedi u pocitace , nekde neco prectou a pak maji spoustu kecu a rozdavaji zasvecene rady a "odbornou kritiku", realita je ale takova ze pouze tlachaji picoviny a zcestny nazory , takovi curacci v zivote RS brzdy nevideli, natoz aby na nich delali upravy, a dalsi skupina jsou zmrdi co v zivote nic nedokazali, nic nemaji, a tak jen zavidi ostatnim uspech a Tak se aspon snazi ostatnim kurvit jejich clanky, navody, know-how. Proto bych rad uvedl, aby jsi se nad tuto luzu a chatru vykaslal, a jejich debilni a kretensky prispevky ani necetl, urcite o nic neprides. Porad tady je dost slusnych lidi , kteri si radi navod prectou , a nekteri treba zrealizuji. Proto kvuli par kretenum nerezignuj, a kdyz zase neco budes mit , hod to sem :-) , ver ze mnoho lidi to oceni
Když budeš mít nějakej
Když budeš mít nějakej zajímavej návod,kterej po těchto zkušenostech nebudeš chtít dávat sem,tak mi pošli SZ.Dík.
Když už jsme u té kritiky
Když už jsme u té kritiky :)
Návod je pěkný a pochopitelný a určitě tomu kdo to chce udělat pomůže.
Já jsem si ho přečetl jen ze zajímavosti, dělat to nebudu.
Ale, jak píšeš v bodě 4:
"4. Teď je potřeba udělat šroub na horní uchycení adaptéru. Imbus se zde nedá dát, jelikož by překážel uchycení držáku třmenu na adaptér.
Proto je zde potřeba šroub s rovnou hlavou na rovný šroubovák o délce závitu taktéž 20mm." a pak máš fotku šroubu se zápustnou hlavou.
Nevím, mně tam ten šroub nesedí. Píšeš s "rovnou hlavou" a na fotce je zápustná.
A určitě by chtělo zmínit, že obyčejný nestačí, určitě nějaký pevnostní, 8.8
Přeci jen přenáší dost velké síly.
Se šestihrannou hlavou tam nevleze?
Kolik ten šroub na šroubovák šroubovákem dotáhneš? Určitě ne moc.
Ber to jen jako konstruktivní kritiku. Něco jako debatu nad tématem.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Jo jo mas pravdu chlape !!!!!
Jo jo mas pravdu chlape !!!!! Ten šroub je se zapustnou hlavou !!!! Tu rovnou hlavu jsem nějak napsal jak jsem Koukal na rovnou plochu !!!!! Jinak to jsem skutečně zapoměl - použit pevnostní šrouby !!!!! A ten šroub jsem utáhl fakt na krev !!!! A tu šesti hranou hlavu jsem bohužel doma nemel a v prodejně také bohužel ne !!! Ale věřím ze kdyby se trochu ubrousil tak by se asi vlezl !!!!
Děkuji za upozorněni !!!!!!
Pro dobrotu na zebrotu.jinak
Pro dobrotu na zebrotu.jinak návod pěknej prehlednej.jen tak dál nenech se odradit.
Octavia RS combi cca 250hp
Tak jsem články anonymizoval,
Tak jsem články anonymizoval, protože lidé autora prudí zprávami.
Ach jo konečně se najde někdo kdo je ochoten dělat nové návody a lidé ho odradí.
Octavia Combi 1,9TDi.
Ahoj jsem rád že je tam to
Ahoj jsem rád že je tam to upozornění tohle není žádná legrace musí to provádět zkušený člověk a co se týče jestli autorovi někdo něco odesílá nebo píše do SZ o tom nic nevim odradit se nechat nemusí ale musí nést následky vložené věci aby bylo jasno....ale je fajn že je tam warning tohle už sranda neni a doma v garáži to žáný kluk neudělá apokud ano nechci to vidět ....A další věc nikdo jej neodrazuje nemá skákat jako papírový čertík ale počítat s tím že starší a zkušení chlapi mu na tohle neskočí ale budou chtít bránit třeba i svoje děti..asi takle...a samozřejmě musí snést kritiku to se nedá nic dělat anžto u tohohle je tedy opravdu namístě...no a ten návod s tou kostrou .......no....nanic takže přečíst si to může kdokoliv namontovat kdokoliv a zabít se kdokoliv takle to je myslím ty brzdy ale to je jen můj názor....
Taky jsem za tenhle návod
Taky jsem za tenhle návod rád.Před časem jsem se přímo na tohle tady ptal.I jsem psal Dekovi,ale odpověď žádná :-(
16" na RS jsou ne ,, i kvůli
16" na RS jsou ne ,, i kvůli zadním brzdám " ale pouze kvůli předním.Podívej se ke mě do fotek.Jsou to sice 17" ale je vidět mezery mezi ráfky a kotouči.O víkendu snad uvidím bráchu a zkusím jeho 15" k sobě na zadek.
Tak jsem neměl šanci to
Tak jsem neměl šanci to zkusit,ale vnitřní průměr 15" je cca. 320 mm.
Já jsem přes přední brzdiče
Já jsem přes přední brzdiče nenasadil ani dvoudílné 16" BBS. Naoknec jsem dal na zimu plechy.
Do V/RS nafta nepatří !
To je divný,že by nějak jinak
To je divný,že by nějak jinak tvarovaný ,,profil" ráfku?
Problém byl v tom, že ty
Problém byl v tom, že ty rávky byly dvoudílné. Šlo o 2-3 mm.
Do V/RS nafta nepatří !
Já jsem rád,že jsi sem ten
Já jsem rád,že jsi sem ten návod dal.Dík.
To Petr : Tomu moc neverim,
To Petr : Tomu moc neverim, RS brzdy 312/256 na aute mam, a vim ze zadek s kotoucem 256 do 15" nedostanes, natoz kdyz tam bude 280 :-(
Vycházím z toho,co je tady
Vycházím z toho,co je tady napsáno - 2. Další je zapotřebí sehnat kotouč daných rozměrů 280x22. Tento kotouč se používá jako přední kotouč na Škodu Octavii 1 – (1.8 – 92kw, 2.0 – 85kw, 1.9Tdi ) - 1,8 92 kw jsem měl a byla na 15"
P.S. Nahoď fotky auta.
A to jsi mel 280 na zadku a
A to jsi mel 280 na zadku a 15" disky ? Nezlob se na mne , ale opravdu se mi tomu nechce verit, znam par lidi kteri maji vzadu 288 a musi mit 17", a ani si nemyslim ze by to bylo realne do 15" dostat, kdyz 256 RS je tak akorat do tech 16"
Na 280 určitě dostaneš 15
Na 280 určitě dostaneš 15 disky. Sám mám 280 s patnáckama. :-)
Akorát do 16" jsou přední -
Akorát do 16" jsou přední - 312 mm.Budu se opakovat - měl jsem O1 92 kw a byla na 15".Měl jsem je na předku.Nejlépe by nás informoval autor článku.
Ale jistě mám 92kw a vepředu
Ale jistě mám 92kw a vepředu 280mm a 15 ctky není co řešit u čistokrevné RS to nelze ..tam plechy jedině 16 a co se téhle úpravy týče nebudu to komentovat.....
Mne by zajimalo jak to bude s
Mne by zajimalo jak to bude s velikosti kol, tohle vypada na 17" v lete, v zime
Minimální velikost kol na RS
Minimální velikost kol na RS je 16" kvůli předním kotoučům.Na velikost kotoučů v tomto článku dostaneš 15".