Výměna BLOW off Ventilu Škoda Octavia

BLOW off Ventilu Škoda Octavia

Na mé Octavii 1 mi přestal fungovat seriový Blow off ventil BOSCH. Vozidlo padalo do nouzového režimu. Diagnostika odkazovala na Blow off ventil. Proto jsem se rozhodl pro výměnu, za nějaký lepší. Tento ventil se ve většině případů mění, když je potřeba dosáhnout většího plnícího tlaku u Turba a sériový Blow off, není schopen tento tlak udržet. Na výběr je mnoho typů od různých značek. Zakoupil jsem tzv. CLOSED verzi, kdy přetlak je pouštěn zpět do sání. Dále se dělá verze OPEN, kdy přetlak je vypuštěn ven do atmosféry, kdy se ozve charakteristický zvuk.

 Blow off ventil  

Zakoupil jsem Blow off ventil, hliníkového provedení, který je repasovatelný a má možnost výměny vnitřní pružiny za silnější či slabší, podle požadovaného tlaku.

Blow off ventil  

Nyní je čas na vyndání sériového Blow off ventilu Bosch. Odpojíme veškeré sponky.

Blow off ventil 

Odpojené sponky

 

Po odpojení sponek a sundání hadiček, vyndáme sériový Blow off ventil.

 

Nyní je potřeba vybrat správnou velikost sponek, která nasadíme na hadice. V mém případě se jednalo o sponky velikosti 20 – 32. Na horní malou hadičku sponka velikosti 10.

 

 

Dále nasadíme Blow off ventil do hadice sání.

Je potřeba tento ventil nasadit úplně nadoraz a sponkou řádně utáhnout.

 

Nyní se připojí druhá hadice. Opět řádně dosadit hadici a pořádně utáhnout sponku.

 ¨

A dále se připojí poslední horní hadička. A jako před tím.

Nasadit nadoraz a opět řádně utáhnout sponku.

 

Nyní je vše hotové a můžeme nastartovat motor, kde zkontrolujeme, jestli někde nic nefouká.

 

Po výměně mi již motor napadá do nouzového režimu a vozidlo je o něco živější, jelikož tento ventil, má rychlejší reakce, než sériový, který již za tu dobu byl unavený.

Diagnostika již také nic nehlásí a je vše v pořádku.

!!!! POZOR !!!  Výměnu vnitřních pružin v BLOW off ventilu, přenechejte na technika, při chipování vozidla, když bude potřeba tyto pružiny vyměnit, zdůvodu dosažení vyššího plnícího tlaku.  Hrozí zde poškození turba a celé regulace !!!!!

 

K čemu BLOW off ventil slouží se dočtete v článku: BLOW off ventil 

Blow off ventil
Obrázek uživatele Dzordzino

Mdepak tam patri drevo a uhli

Mdepak tam patri drevo a uhli . Trochu to pletes :-D :-D :-D

Obrázek uživatele radegast

Napiš to ještě třikrát, aby

Napiš to ještě třikrát, aby si toho každý všimnul.
A nejlíp úplně mimo vlákno!

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Dzordzino

Nezblaznete se tak se me to

Nezblaznete se tak se me to povedlo to poslat dvakrat no . ;-)

Obrázek uživatele M.i.r.a.s._

Existuje přímo diagnostika na

Existuje přímo diagnostika na měření Blow of ventilu. A tou jsem měl ten sériový změřen. Prvotní měření bylo samozřejmě Vag, které odkazovalo na pokles tlaku. A u mne to nemohlo dělat nic jiného než Blow of. Zajel jsem ke známému a ten mi ho přímo změřil. A bylo jasné - udržel pouze tlak do 0,5.

Obrázek uživatele Dzordzino

predpokladam ze se to tyka

predpokladam ze se to tyka pouze benzinu

Obrázek uživatele plasmo

předpoklad správný ;) jen

předpoklad správný ;)

jen upřesním, diagnostika nikdy na blow-off ukazovat nebude ... max. tak "pokles tlaku mezi turbem a škrticí klapkou" ... tady maximálně pomůže nalogování tlaku turba za jízdy a pak metoda pokus-omyl

Obrázek uživatele Dzordzino

tak to je skoda uz jsem to

tak to je skoda uz jsem to slisel i na dislu u peugeota ale des a hruza neodfoune to spis to uela meluzinu ve vyfuku nebo tak podobne aaaaaach joooooooooo

Obrázek uživatele plasmo

Na traktor to ani nejde, z

Na traktor to ani nejde, z principu!

Obrázek uživatele Dzordzino

uz jsem to videl tak na 3

uz jsem to videl tak na 3 autech a hlavne slysel na peugeotu ale hruza dokonce to maji asi za 3000 na tuning - in jo na benzinu to zni peckove ale je to tak jedina vec. benzin patri do zapalovacu . takze tak :D :D

Obrázek uživatele agilive

Vždycky když jedu za naftou

Vždycky když jedu za naftou tak si říkam jak tohle proboha prošlo emisema?????Jenom kouř saze a popel........

Obrázek uživatele radegast

No, až na to, že to není

No, až na to, že to není vždycky, že?
Páč o těch co nekouří, nevíš. Protože nekouří.
A stejně jak mezi majiteli dieselů, tak i mezi benziňáky jsou takoví co kuchají výfuk, vyhazují katalyzátory a pod. Jenže tady to tak není vidět, ale bordel z toho jde taky do luftu.
Saze a popel si sednou kolem silnice, NOx-y a jiný bordel se rozptýlí do vzduchu v širokém okolí.

Nicméně tohle není vlákno o emisích, topení doma anebo o připalování cigarety.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

Auta se podílejí na

Auta se podílejí na znečištění asi 6% a těch pár vocasů co si vykuchá vejfuk nás trápit nemusí. Stačí když soused zatopí petkou.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Zabiak

No na ty Diesely se prodává

No na ty Diesely se prodává falešný BLOW, prostě to dělá jen ten zvuk :DDD

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele plasmo

a nafta do kamen ;)

a nafta do kamen ;)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení